Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Наистина ли ви трябва найлонова торбичка?

аdidas планира да премахне 70 милиона найлонови торбички от магазините си Снимка: adidas
аdidas планира да премахне 70 милиона найлонови торбички от магазините си

аdidas Group премахва найлоновите торбички от магазините си. В чест на Денят на Земята, компанията обяви, че глобалното премахване на торбичките от мрежата на представителните магазини започва незабавно. В Русия и Казахстан, това ще се случи още през юни 2016г. По-голямата част от магазините са поели ангажимент да преминат на хартиени торбички до края на юни тази година.

Ако планът се изпълни коректно, това означава, че всяка година adidas Group ще може да премахне 70 милиона найлонови торби от повече от 14 000 обекта в света - 3 милиона торби в САЩ и повече от 2 милиона в Германия.

Въпреки че бе обявена едва миналата седмица, тази инициатива е започнала още преди година. Тогава adidas разкри партньорството си с организацията „Parley for the Oceans", чиято цел е да се спре замърсяването на океаните с пластмасови отпадъци.

„Служителите на нашите магазини бяха запознати колко е важно да увлекат клиентите в начинанието ни; ние ще питаме клиентите дали наистина се нуждаят от торбичка, преди да им я дадем. Намаляването на броя торби, които произвеждаме означава и минимизиране на нашия отпечатък върху околната среда и ни помага да станем дори още по-устойчива компания", казва Роланд Аусшел, член на борда на директорите, отговорен за глобалните продажби.

Освен премахването на торбичките adidas опитва да намали използваната от компанията пластмаса като цяло. Прекрати се използването на пластмасови микрочастици във всичките козметични продукти и се премахна употребата на пластмасови бутилки по време на срещите, провеждани в централата на марката в Германия.

adidas е сред компаниите с най-успешни социално-отговорни инвестиции. През 2015 г. бе включена за пореден път в „Дау Джонс индекс за устойчиво развитие", а през 2016 г. бе класирана на пето място в „100-те най-устойчиви глобални корпорации в света".

 

Най-четените