Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Facebook се замеси в скандал с plus-size модел

Спорната реклама представлява снимка на модела Тес Холидей по бикини. Снимка: Facebook (Cherchez La Femme)
Спорната реклама представлява снимка на модела Тес Холидей по бикини.

В последните години темата на моделите с наднормено тегло измести от общественото внимание темата с моделите с поднормено тегло. Жени и мъже с повече извивки красят кориците на модни и спортни списания, а за тях се създават и специални модни линии.

Въпреки това все още жените с по-голям размер дрехи могат да се окажат в центъра на скандал.

Facebook се извини, след като забрани реклама, която съдържа изображението на модел с наднормено тегло. Социалната мрежа обвини организацията, публикувала рекламата, че насърчава нездравословен начин на живот и кара хората да се чувстват зле. После обаче оттегли позицията си, извинявайки се за грешката.

Рекламата представлява снимка на модела Тес Холидей по бикини. 30-годишната макси дама е висока 165 см и тежи 118 килограма. Тя е най-едрият модел с договор от британска модна агенция. Нейното изображение е използвано в реклама на събитие, организирано от австралийската феминистка група Cherchez la Femme. Организацията води редовно токшоу и често организира събития от "безмилостно феминистки ъгъл". Темата на дискусията, промотирана чрез спорната реклама в социалната мрежа, е за феминизма и тлъстините.

Facebook обаче забрани изображението, защото то влиза в противоречие с тяхната политика за добро здравословно състояние и "рекламните насоки".

Въпреки че няма проблем изображението да стои на страницата на събитието, социалната платформа е отказала да разреши по-голяма видимост на ивента.

Cherchez la Femme подава жалба срещу решението на Facebook, на което социалната мрежа отговаря: "Рекламите не могат да представят състояние на тялото или теглото като перфектно или изключително нежелано. Реклами като тази не са позволени, защото карат зрителя да се чувства зле със самия себе си.

Вместо това препоръчваме да използвате изображение на подходяща дейност като бягане или каране на колело".

След това феминистката група се възползва от собствената си Facebook страница, за да разкаже за случая.

"Facebook игнорира факта, че нашето събитие ще дискутира тялото позитивно (което идва във всички форми и размери, но в конкретния случай на нашето събитие става дума за дебелите тела), а вместо това стигна до извода, че искаме да накараме жените да се чувстват зле, публикувайки снимка на прекрасна жена с по-големи размери", пишат те на стената си, допълвайки колко са възмутени.

Последва изявление на Facebook, в което социалната мрежа признава действията си като погрешни и посочва, че екипите й обработват милиони рекламни изображения всяка седмица и понякога неправилно забраняват реклами.

"Това изображение не нарушава нашата политика за рекламата. Извиняваме се за грешката и сме уведомили рекламодателя, че одобряваме рекламата".

Това обаче не е достатъчно за феминистката организация.

"Те просто трябва да разберат, че можем да използваме изображенията на дебели жени, за да насърчаваме жените да бъдат щастливи. Какво да кажем за всички случаи, в които не получаваме толкова голямо медийно внимание? Те са грешили в много хиляди други случаи, сигурна съм", казва Джесами Глийсън от феминистката група.

 

Най-четените