Краят на пътя за Maybach | webcafe.bg
Autocafe

Краят на пътя за Maybach

Георги Иванов
28.11.2011, 15:05 (обновена 23.02.2012, 17:24)

1 от 6 снимки Назад Напред

5

Maybach изчезва през 2013 година

Daimler закрива луксозната си марка Maybach, а това решение ще стане факт през 2013 година, като основната причина са слабите продажби на свръх луксозните лимузини.

Топ марката Maybach беше съживена през 1997, когато на автомобилното изложение в Токио се появи концептуалният модел Mercedes Maybach и скоро стана ясно, че производството на луксозни модели ще се отдели под отделна марка.

Сега Maybach произвежда два модела - 57 и 62, а наследниците им трябваше да излязат на пазара през 2014 година. Председателят на Daimler Дитрих Цетче вече обясни, че новите модели няма да бъдат разработвани.

Според източници от Mercedes, идеята на Цетче е компанията да може да фокусира повече внимание върху развитието на марката Mercedes.

"Стигнахме до извода, че е по-добре да съкратим загубите, които трупаме с Maybach вместо да продължим да развиваме марката в едно несигурно бъдеще, все пак марката не успя да постигне очакваните продажби", обясни източник на списание Autocar в Mercedes.

"Вече има създадени планове, според които празнината, която оставят моделите 57 и 62 на Maybach, ще бъде запълнена от версията на следващото поколение на S-класата - новият модел ще се предлага в три варианта на колесната база, включително и най-голямата версия S600 Pullman."

Действията да се позиционира Mercedes-Benz като марка от най-високия сегмент на световния автомобилен пазар станаха факт, след като шефовете на компанията обсъдиха много внимателно маркетинговото проучване, според което германската марка има потенциал да се бори с британските класики Bentley и Rolls-Royce.

И интересен факт е, че марката Maybach беше съживена, точно, за да се бори с Bentley и Rolls-Royce, марки, които са собственост на преките германски конкуренти на Mercedes - Volkswagen и BMW.

Според това изследване, клиентите в Германия са приели добре Maybach, но луксозните лимузини не са успели да спечелят на своя страна много нови купувачи в световен мащаб.

Двата модела - 57 и 62 ще се произвеждат до началото на 2013, когато се очаква и дебютът на новата S-класа на Mercedes.

Mercedes възроди Maybach с началото на серийното производство на лимузините през 2002, а преди това компанията направи неуспешен опит да купи британските Rolls-Royce и Bentley от тогавашния им собственик Vickers. Битката беше спечелена от Volkswagen, а след това босовете на VW прехвърлиха контрола над Rolls-Royce на BMW.

Двата модела - 57 и 62 полечиха названията си заради дължината на автомобилите - 5735 мм и 6180 мм. И двете лимузини са изградени на базата на третото поколение на S-класата на Mercedes, дебютирало през 1991 година.

Година преди официалното потвърждение, че Maybach ще бъде закрит, се появиха поредица слухове, че следващите модели на марката ще бъдат разработвани съвместно с Aston Martin, но в началото на 2011 и тази идея беше изоставена.

Oще: daimler  maybach  mercedes  автомобили 


Още от Бизнес

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Регистриран на: 13.01.2011, 14:17

8 lele male | 29.11.201115:43

@ 7 Смее се Смее се Смее се Смее се ДА!
Баш на място!
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 13.09.2010, 14:43

7 Bozo Kosmev | 29.11.201115:23

Не мога да се стърпя, толкова е на място:

На едно кръстовище спират един до друг трабант и майбах. Шофьора на трабанта сваля стъклото и пита шофьора на майбаха: Как е, върви ли?
Шофьора на майбаха го поглежда отегчено и казва: Върви...
А шофьора на трабанта му казва със съмнение: Абе гледам не ги карат много...
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 13.01.2011, 14:17

6 lele male | 29.11.201115:09

пфууу... сега ще изчезнат и резервните части... пфу... ша го продавям явно. ама инак добра кола беше!
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 28.09.2010, 14:22

5 Pavur Pezev | 29.11.201114:28

Иииии,кеф-да го изтъпаня пред блока,след като обиколя ен пъти,дорде намеря паркомясто,щото нема гараж,та комшиите да се пукнат от завист.До контейнерите,дето клошарите и уличните помияри разпиляват всеки ден боклука,в търсене на съкровища.С к'ва гордост ша са друскам по дупките и калищата...бахти кефа.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 02.09.2010, 23:02

4 fALLEN | 29.11.201113:56

значи ми остава малко над година да забогатея, че да си куп;я една от последните бройки!
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 25.08.2010, 11:18

3 boris | 29.11.201113:29

Щом една кола изглежда добре, ама виждаш, че много малко хора карат такива, ич не си купувай-начи явно има некви дефекти. Така викаше дедо ми.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 18.08.2010, 20:27

2 Оня Дето Го Трият | 29.11.201109:14

Е кво сега, олигарсите с трамвая ли да се возят?
Мъка рев
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 28.09.2010, 14:22

1 Pavur Pezev | 29.11.201108:43

Тю да еба-тъмън внаждах последните 32 лева и щях да си купувам.
   

оценка

+0 -0