Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Китай задмина Европа

През 2012-2013 производството на автомобили в ЕС не е отчело ръст (Вижте още в галерията)
Това копие на Rolls-Royce всъщност е модел на Geely
В Китай се произвеждат 18 милиона коли годишно
Great Wall е най-големият производител на високопроходими автомобили в света

Бурно развиващият се китайски пазар на нови автомобили вече е №1 в света, при това със сериозна преднина. През миналата година в Китай са били сглобени почти 18 милиона автомобили, което е доста повече от производството в ЕС - общо 14,6 милиона коли.

Данните бяха съобщени от Европейската асоциация на автомобилните производители (ACEA) потвърждават предположенията, че производството в Европа е било почти без промяна в периода 2012-2013 година, а в това време Китай изпревари ЕС през 2012 и продължи да расте през 2013.

В момента общото производство на държавите-членки на BRIC (Бразилия, Русия, Индия и Китай) съставлява 39,6% от производството на автомобили в света. Но в BRIC големият лидер е Китай - 27,6% от световното производство в световен мащаб. Постиженията на другите три държави са доста по-скромни: Индия с 4,8%, Бразилия с 4,2% и Русия едва с 2,9%.

През 2002 годишното производство на автомобили в Китай беше около 1 милион годишно, но през 2006 Китай вече беше застигнал САЩ по производство - малко над 4 милиона коли годишно.

След финансовата криза от 2008 почти всяка една държава-производител на автомобили отчет спад на производството. В същото време производството на коли в Китай отчете драматичен ръст - от малко под 7 милиона бройки през 2008 до малко над 14 милиона в края на 2010 година.

Данните на ACEA показват, че 2,2 милиона души в ЕС участват пряко в производството на автомобили и превозни средства, а заедно с доставчиците и обслужващите производителите компании, общият брой на заетите в този сектор става 12,7 милиона човека. Това са 5,8% от работещите на територията на ЕС.

 

Най-четените