Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Кой ще направи автомобил за 5000 евро?

Евтините автомобили на VW ще се продават под нова марка
Logan също стартира като автомобил за 5000 евро, но се оказа по-скъп и по-успешен от очакваното

Renault срещу Volkswagen в битката за автомобил, който ще струва 5000 евро. Как ви звучи подобна надпревара, от която със сигурност ще спечелят основно клиентите, при това на някои от големите европейски пазари?

С оглед на икономическата криза търсенето на евтини, но с нормални размери автомобили продължава. Тъй като Tata Nano е евтин и достъпен модел, но в Европа малцина биха го нарекли „автомобил с нормални размери", а и този период на автомобилизация на Стария континент отмина с годините след Втората световна война.

Естествено, много е вероятно първите серии на модела с цена 5000 евро да бъдат предназначени за развиващите се пазари - като Индия и Китай и само определени версии да стигнат до Европа.

Какво могат да ни предложат гигантите Volkswagen и Renault?

Според последните информации от Volkswagen шефовете на компанията обмислят създаването на „евтина подмарка" или самостоятелна марка, която ще присъства на развиващите се пазари.

Шефът на дивизията „Изследване и развитие" на VW Улрих Хакенберг заяви пред списание auto motor und sport, че създаването на евтин автомобил е „истинско предизвикателство" и че компанията „внимателно ще прегледа" от какво трябва да бъде лишен един автомобил, за да бъде той още по-достъпен.

„Но тези автомобили няма да могат да се продават под името Volkswagen", допълни Хакенберг.

Все още не се знае много за бъдещите модели на новата марка, но според Хакенберг е добре да се започне със седан или миниван, като цената на първия модел ще е около 5000 евро. Кандидат №1 за този модел е Китай, като производството там може да стартира с местен партньор, но за момента няма никакво решение по въпроса.

В същото време Renault чрез по-евтината си марка Dacia прави поредната стъпка към още по-евтини автомобили. В момента Dacia предлага най-достъпните модели на европейския пазар, които някъде се продават и като Renault и гамата на марката включва почти всичко: седан, хечбек, комби, ван и дори SUV - Duster. Автомобилите се предлагат с бензинови и дизелови мотори, като има и версии с LPG уредби.

Новият модел, разработван от Dacia се очаква да носи името Citadine и ще е най-достъпният в гамата, ще е позициониран под Logan и Sandero и на размери ще близък до Renault Twingo. Цената му трябва да е от 5000 евро.

Все още няма потвърждение за модела, но се предполага, че става въпрос за хечбек с пет врати, който най-вероятно ще е базиран на нова платформа на Renault, която ще се използва и за други компактни модели.

Ако предположенията за масиран даунсайзинг при моторите се окажат верни, то Citadine може да излезе на пазара с 3-цилиндров бензинов мотор с обем 900 куб.см, предлаган с три варианта на мощност: 60, 75 и 95 конски сили.

Психологическата граница от 5000 евро остава примамлива за големите производители, да видим кой ще успее пръв да стигне до нея, при това с модел, различен от Tata Nano.

 

Най-четените