Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Велосипедите на големите автомобилни компании

Какво се случва, когато автомобилните производители запретнат ръкави и създадат велосипеди със своята марка? Вижте в галерията... Снимка: PSA Peugeot-Citroën
Какво се случва, когато автомобилните производители запретнат ръкави и създадат велосипеди със своята марка? Вижте в галерията...
Aston Martin
Спирачки с хидравличен диск, електирическа смяна на скоростите, вграденo LED-осветление и почти всичкo, изработено от карбон - това са нормални очаквания към велосипеда Aston Martin One-77, вдъхновен от лимитираната серия на суперавтомобила One-77. Естествено и цената на това свръхмодерно колело е невероятна, като се очаква, че ако можете да дадете 39 000 долара за него, значи най-вероятно вече сте обслужили много други свои нужди. Снимка: Aston Martin Lagonda Снимка: Aston Martin Lagonda
Aston Martin

Спирачки с хидравличен диск, електирическа смяна на скоростите, вграденo LED-осветление и почти всичкo, изработено от карбон - това са нормални очаквания към велосипеда Aston Martin One-77, вдъхновен от лимитираната серия на суперавтомобила One-77. Естествено и цената на това свръхмодерно колело е невероятна, като се очаква, че ако можете да дадете 39 000 долара за него, значи най-вероятно вече сте обслужили много други свои нужди.
Снимка: Aston Martin Lagonda
Audi

Германският производител на луксозни возила наскоро показа новия си вело-концепт: това е моделът електрическо колело на цена 19 500 долара. То е свръхлеко и е много възможно изобщо да не влезе в масово производство. Въпреки това, от Audi поясниха, че техният германски партньор-произодител Lightweight ще произведе 50 подобни състезателни модела от карбон, които тежат само 5,8 кг.
Снимка: Audi
BMW

Ако не можете да си позволите BMW M3, поне можете да се насладите на комфорт на две колела на цена, започваща от (само!) 1350 долара за круизера (на снимката) или да отделите 3228 долара за модела с с карбонова рамка. Ако това не е достатъчно успокоение за феновете на BMW, то едва ли ще ги стопли да знаят, че могат да си купят и заключалка за това колело с логото на автомобилния произодител.
Снимка: BMW Group
Chevrolet

Ако сте фенове на марката и случайно живеете в Аржентина, значи все пак имате шанс да се снабдите с някое от бутиковите лимитирани колела на Chevrolet. Аржентинските клиенти могат да изберат между планински, сгъваем и детски вариант, като цените варират между 375 и 925 долара.
Снимка: General Motors
Subaru
Суперуспешната автомобилна компания на Fuji Heavy Industries има дълга история в създаването на професионални състезателни велосипеди. Така че, когато Subaru създаде планински модел през 2008-ма много почитатели на марката останаха изненадани. Сега Subaru предлага велосипед в лимитирана серия за около 3900 долара - което е доста, предвид, че спокойно можеш да си купиш цял автомобил Subaru на старо за тази ценаСнимка: Subaru Снимка: Subaru
Subaru

Суперуспешната автомобилна компания на Fuji Heavy Industries има дълга история в създаването на професионални състезателни велосипеди. Така че, когато Subaru създаде планински модел през 2008-ма много почитатели на марката останаха изненадани. Сега Subaru предлага велосипед в лимитирана серия за около 3900 долара - което е доста, предвид, че спокойно можеш да си купиш цял автомобил Subaru на старо за тази цена
Снимка: Subaru
Chrysler

Феновете на олд-скуул дизайна на Chrysler PT Cruiser може би ще аплодират дизайна на този велосипед, който успешно пренася атмосферата на 50-те години и върху две колела.
Снимка: FCA
Jeep

Ако Jeep е символ на американския офроуд, то защо да няма състезателен велосипед, който да въплъщава приключенския дух на компанията, но само на две колела? При това на приемлива цена: той може да се купи за по-малко от 500 долара.
Снимка: FCA
Spyker

Някога холандската автомобилна компания Spyker направи някои от най-невероятните спортни коли на планетата. Сега компанията обедини сили с висококачествения велосипеден производител Koga и резултатът е Spyker Aeroblade. Може и да са само 50 велоспеда с титаниева рамка, но все пак са повече от годишните продажби на спортни коли на Spyker. Цената на едно подобно колело е 12 000 долара.
Снимка: Spyker Cars
Jaguar

Британският производител на спортни коли по принцип не произвежда велосипеди, но позволи на компанията Pinarello да използва техния ноу-хау през 2014-та и да съдзаде състезателния модел Dogma F8. Все пак Jaguar е и спонсор на отбора Sky, който участва в Туд дьо Франс. Освен това автомобилната компания е известна с факта, че участва със собствен автомобил XF Sportbrake, който носи допълнителни колела и части за отбора по време на обиколката на Франция.
Снимка:Jaguar Land Rover
Ferrari

Най-елитният италиански автомобилен производител е известен с факта, че е създал няколко ужасно скъпи модела велосипеди през годините. Някои от тях, като стезателното колело Di216 имаха ужасяващата цена от почти 17 000 долара. И все пак този модел на снимката, който има метална рамка, се продава само за 520 долара в САЩ. И все пак, от тази серия има и 30 модела, всеки от които струва почти 10 000 долара.
Снимка: FCA
Lexus

Луксозното подразделение на Toyota следва два пътя, що се отнася до създаването на велосипеди. Грубо казано, единият е истински, а другият - измислен. Така например концептът за планинско колело NXB, който беше показан по време на автосалона в Токио през 2013-та, следваше фантастичния, измислен път. За сметка на това този F-Sport бегач с карбонова рамка вече напълно реално се продава в Япония. И точно както и суперколата Lexus LF-A, която вдъхновява модела, има невероятна цена: около 11 000 долара
Снимка: Toyota Motor Sales
Fiat

Каквото е VW за германците, това е и Fiat за италианците - народната кола, преназначена за всички. Затова и аналога на Fiat 500 на две колела е предназначен основно за града и, за да заема по-малко място, се сгъва.
Снимка: FCA
Ford

Ако в щатите можете да си купите използван автомобил Ford Mustang за около 3700 долара, защо да не си купите за почти същите пари и електрическото колело с алуминиева рамка, за което Ford гарантира, че може да ви пренесе с едно зареждане на около 50-60 км със скорост до 32 км/ч?
Снимка: Ford Motor
Hummer

Това е планинският еквивалент на две колела на американските чудовища на Hammer. Ако е толкова здраво, колкото колите на производителя, то защо да не си позволите малко по-високата му цена?
Снимка: General Motors
Kia

По време на автосалона в Женева през 2014-та, Kia показа няколко свои варианта на електрически колела. Моделите имат авангарден дизайн и са предназначени основно за предвижване из града. Снимка: Kia Motor
Land Rover

За разлика от автомобилите Range Rover, които са еднакво удобни както за града, така и за офроуд, колелата на Land Rover имат по едно единствено предназначение: или ги използвате в града, или за спускане по планински пътеки - но не и двете заедно. Има и друга отлика между Роувър-автомобила и Роувър-велосипеда, а именно, че колелата са сравнително евтини. Има градски модели, планински, сгъваеми и дори детки велоспиеди, но нито един не надвишава 800 долара.
Снимки: Jaguar Land Rover
Porsche

Моделът Porsche S може и да не разполага с най-напредналата велосипедна технология, но пък има надпис "Porsche" на своята рамка и то с най-големи букви. Освен името, има алуминиева рамка, карбонова вилка, хидравлични дискови спирачки... Дали това оправдава цената от 4450 долара е друг въпрос.
Снимка: Porsche Cars
Honda

Японският производител някога беше лидер в производствтото на култови мотори. Това не означава обаче, че велосипедите са силната страна на фирмата. Това планинско колело е без съмнение икономичен избор на фона на всичко показано: ако все пак намерите този модел някъде, цената му е даже под 100 долара.
Снимки: Global Honda Motor
Opel/Vauxhall

Концептът за велосипед на компанията с две имена (в зависимост от държавата) е зашеметяващ. И въпреки че може би няма да види бял свят, трябва да признаем, че идеята за това електрическо колело заслужава адмирации
Снимка: GM Europe
Lamborghini

Както Lamborghini представлява върхът сред автомобилите, така и велосипеда със същата марка е сред най-добрите превозни средства на две колела, които може да намерите. Цената, естествено, е сред най-високите изобщо. 32 000 долара струва този карбонов велосипед, с части от Impec - хай-енд подразделението на BMC - швейцарската компания, която произвежда най-скъпите велосипеди изобщо. Impec са създали едва 50 броя от този фантастичен модел на Lamborghini
Снимка: Automobili Lamborghini
Toyota

Велосипедите на Toyota забиват в новата високотехнологична крайност още от 2011 година, когато те представиха концептуалния модел Prius X Parlee или PXP. Идеята зад високата технология тук е проста: сензори, вградени в каската на велосипедиста улавят невро-електрически сигнали от мозъка и ги предават по електронен път върху смяната на скоростите. Но къде изчезна PXP сега? Никой не знае. Вероятно нещо ново е привлякло внимнието на създателите, докато са си играли на невролози.
Снимка: Toyota Motor Sales/YouTube.com
Mercedes-Benz

Германските автомобили може и да са скъпи, но колелата от серията на Mercedes-Benz съвсем не са толкова недостъпни. Най-скъпото колело на Mercedes не минава цената от 2000 долара. Те предлагат модели за мъже, жени и деца, като дори детските могат да се купят за по-малко от 400 долара. Разбира се, гъзарията от надписа остава - което е и маркетинговият трик в случая.
Снимки: Daimler Chrysler
Peugeot

Сред най-дейните автомобилни произовители, които се занимават и с велосипеди, без съмнение, е Peugeot. Френската компания разполага с над 50 вида колела в каталога си, включително детски, градски, пистови, планински и електрически модели - като този AE21 на снимката.
Снимка: PSA Peugeot-Citroеn

Много от най-големите автомобилни компании са започнали като производители на велосипеди. Това е било преди повече от век, разбира се, но все още, сякаш за да останат верни на традицията, някои от тях произвеждат велосипеди.

Някои от колелата на автомобилните компании са супердинамични, модерни планински катерачи, други са елегантни градски газели.

Разбира се, шосейните колела, произведени от най-новите и модерни материали, същински аеродинамични дяволи, също са в портфолиото на някои от компаниите - като разбира се, показват как може да се използва ноу-хау от някои от най-новите технологии в автомобилостроенето.

Някъде по средата се разполагат и хибридните модели - електрическите велосипеди, отново въоръжени с най-новите технологии - като велосипедите на Ford, например.

Вижте в галерията какво се случва, когато автомобилните производители спретнат ръкави и създадат колела.

 

Най-четените