Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Toyota отново е №1 в света

Toyota отново е най-големият автомобилен производител в света
Дизеловият скандал тепърва ще се отразя на VW
Бившият шеф на VW Мартин Винтеркорн държеше много на пазара в САЩ, където сега на германците ще им е най-трудно Снимка: Getty Images
Бившият шеф на VW Мартин Винтеркорн държеше много на пазара в САЩ, където сега на германците ще им е най-трудно

Toyota отново е най-големият автомобилен производител в света, след като японската компания обяви, че е продала 7,49 милиона коли от януари до септември тази година. Това е с 1,5% по-малко със същия период миналата година, но е достатъчно да изведе Toyota на първа позиция и пред Volkswagen, като германците отчетоха 7,43 милиона продажби. Така, за първите девет месеца на 2015 година лидерството при най-големите автомобилни компании в света се реши за 60 000 коли.

По-рано тази година Volkswagen успя да излезе начело с 5,04 милиона продадени коли за първите шест месеца на 2015, а резултатът на Toyota беше 5,02 милиона. От японската компания тогава обясниха, че са очаквали по-силни резултати, но целите не са били постигнати заради забавянето на продажбите на развиващите се пазари и негативният ефект от по-високите данъци, наложени на компактните автомобили, продавани в Япония.

Скандалът с измамата на Volkswagen при отчитането на вредните емисии на дизеловите автомобил в САЩ, който гръмна на 18 септември, доведе до само 12 дни спад на продажбите на марката. Но много пазарни анализатори смятат, че в световен мащаб продажбите на VW ще се забавят по-сериозно в последното тримесечие на годината, тъй като в много държави започват разследвания срещу марката и най-вероятно негативната тенденция ще бъде пренесена и през 2016 - както по отношение на продажбите, така и заради сериозно пострадалия имидж на компанията.

В Щатите VW вече стартира кампания със сериозни отстъпки за някои свои модели, но е трудно да се каже дали това ще успее да заличи ефекта от спирането на продажбите на дизеловите коли на марката. Малко по-късно, когато станат ясни продажбите за октомври на VW в Щатите, ще разберем какъв е бил първият удар върху компанията на този пазар.

 

Най-четените