Боб Луц: Фердинанд Пиех носи вината във VW | webcafe.bg
Autocafe

Боб Луц: Фердинанд Пиех носи вината във VW

Autocafe
06.11.2015, 14:48 (обновена 10.11.2015, 12:55)

1 от 2 снимки Назад Напред

фердинанд пиех

Според Луц, Пиех е виновен за формирането на настоящата корпоративна култура във VW

Легендата на американското автомобилостроене Боб Луц е на мнение, че коренът на проблемите, сполетели Volkswagen трябва да се търси в управлението на бившия шеф на компанията Фердинанд Пиех и той трябва да понесе отговорност за фиаското.

Луц обясни, че Пиех може и да не е знаел за измамите с нивата на вредните емисии, но управлението му се характеризирало с „терор и корпоративна култура, при която резултати се преследват със страх и заплахи".

Бившият вицепрезидент на GM разказа как пред 90-те поздравил Пиех за премиерата на четвъртото поколение на VW Golf и му признал, че хечбекът е с впечатляващо качество на сглобяване, особено що се отнася до напасването на отделните компоненти на каросерията.

Тогава Пиех му обяснил, че в хода на развитието на проекта е събрал в една зала инженерите, отговарящи за каросерията на Golf IV и шефовете на производството на модела и ги е заплашил, че ще ги уволни.

„Имам имената на всички ви - казал Пиех. - Ако до шест седмици не разполагаме с каросерия с напаснати елементи, ще ви сменя всичките."

Според Луц, този стил на управление се е просмукал в цялата мениджмънт структура на Volkswagen. След като инженерите не са успели да намалят вредните емисии или пък системата, която може да помогне за това е била отхвърлена защото е много скъпа, то те може би са били заплашени да намерят решение - каквото и да е - иначе са щели да бъдат уволнени.

„Този стил дава резултати в краткосрочен план, но тази корпоративна култура е изключително опасна - обясни Луц. - Дизеловото фиаско на VW и пораженията му не могат да се измерят, това е много по-лошо от проблемите на Toyota с нежеланото ускорение, с гумите Firestone на Ford или проблемите на GM със запалването."

Интересното е, че в първите години на века Луц отговаряше за развитието на моделите на GM и идеите му редовно бяха свързвани с проблематично развитие на корпоративната култура на гиганта - търсене на евтини решения, които имат предимство пред безопасността на клиентите.

Oще: general motors  volkswagen  автомобили  боб луц  дизелов скандал  фердинанд пиех 


Още от Бизнес

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.