Дизеловата катастрофа на Volkswagen | webcafe.bg
Autocafe

Дизеловата катастрофа на Volkswagen

Autocafe 22.09.2015, 12:18 (обновена 22.09.2015, 16:44)

1 от 3 снимки Назад Напред

мартин винтеркорн

Новият шеф на VW Мартин Винтеркорн се извини за скандала, който от днес вече е глобален

Най-големият автомобилен производител в света Volkswagen вече е в епицентъра на глобален скандал, след като призна, че е произвел 11 милиона коли, снабдени с дизелови двигатели и устройства за заобикаляне на екологичните норми.

Скандалът гръмна миналата седмица, след като властите в Щатите наредиха на Vokswagen да започне сервизна акция, която обхваща половин милион автомобили, които са били снабдени с устройство, което заблуждава редите за измерване на емисиите вредни газове. Става въпрос за стойности, надхвърлящи 40 пъти допустимите нива, а „звездите" в предстоящото разследване са дизеловите модели на Volkswagen и Audi, продавани в Щатите.

Сервизната акция, както и задаващите се глоби, може да струват на Volkswagen над 18 милиарда долара само в Америка, а проблематичните модели са популярните Jetta, Beetle, Audi A3 на Audi и Golf от моделните години между 2009 и 2014, както и VW Passat от 2014-2015. Става въпрос за коли, оборудвани с 2-литровите 4-цилиндровите дизелови двигатели на марката, рекламирани като „чисти дизели".

„Използването на устройство, позволяващо на автомобилите да заобикалят стандартите за вредни емисии противоречи на закона и е заплаха за здравето на обществото", се казва в съобщението на Агенцията за опазване на околната среда на САЩ.

Компанията е инсталирала електронно устройство, което засича кога автомобилът е подложен на тест за вредни емисии и веднага намалява нивата им. По време на ежедневната употреба на автомобилите от собствениците им вредните емисии на автомобилите не са били ограничавани.

През 2014 корейските автомобилни производители Hyundai и KIA бяха глобени с 300 милиона долара заради това, че бяха обявили неточни данни за разхода на горива на 1,2 милиона произведени от тях автомобили.

Федералните власти в САЩ дадоха ултиматум на Volkswagen да обясни как се получило разминаването във вредните емисии по време на тестове и в ежедневната употреба иначе компанията ще загуби право да продава новите си дизелови модели в Америка. Точно с това обяснение гръмна бомбата, тъй като софтуеърът, контролиращ изпускането на вредни емисии излезе на бял свят.

Шефовете на Volkswagen наредиха вътрешно разследване на скандала, а новият изпълнителен директор на компанията Мартин Винтеркорн заяви, че „дълбоко съжалява" за нарушаването на правилата в Щатите за нивата на вредните емисии.

Оттук нататък нещата се развиха лавинообразно - VW спря продажбите в САЩ на проблематичните модели, Щатите започнаха криминално разследване на аферата, а акциите на компанията се сринаха с 18,6% вчера, днес паднаха с още 20%.

В САЩ продажбите на дизелови автомобили на VW формират 20% от общите продажби на компанията. Федералните власти имат право да наложат на VW глоба от 37 500 долара за всеки един автомобил, нарушил екологичните правила, откъдето идват и стряскащите 18 милиарда долара.

Анализаторите в САЩ очакват поредица дела срещу Volkswagen заради рекламите, които убеждават клиентите, че купуват екологични дизелови автомобили.

Кризата идва е неудобен за VW момент, тъй като компанията тъкмо представя в САЩ фейслифта на Passat за 2016 година. Големите шефове, които трябваше да участват на церемонията, в последния момент отказаха присъствие.

Скандалът има последствия и в Европа - в Германия предстои началото на разследване на данните за нивата вредни емисии, отделяни от дизеловите автомобили на Volkswagen, но в същото време стана ясно, че на Стария континент се използват по-модерни начини в сравнение със САЩ за измерване на отровните газове.

Интересното е, че Volkswagen вече има опит с подобен скандал в Щатите. Пред 41 години компанията плати 120 000 долара, за да се измъкне от обвиненията, че автомобилите й са оборудвани с устройство, което деактивира част от системата за контрол над вредните емисии. С това устройство са били снабдени част от автомобилите, произведени през 1973 година и след това пласирани на американския пазар.

Днес компанията призна, че е произвела 11 милиона автомобила, които са оборудвани с проблематичните 2-литрови 4-цилиндрови дизелови мотори, които работят с електронен блок и софтуеър, който може да заобикаля екологичните норми при проверка. Компанията направи уточнението, че в повечето случаи този софтуеър не оказва влияние върху работата на двигателя и призна, че е заделила 6,5 милиарда евро, за покриване на разходите, свързани с кризата в Щатите.

Oще: volkswagen  автомобили  дизелов скандал  мартин винтеркорн  скандал 


Още от Бизнес

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.