Какво ще прави Nissan с Mitsubishi? | webcafe.bg
Autocafe

Какво ще прави Nissan с Mitsubishi?

Jaguar F-TYPE SVRAutocafe
16.05.2016, 09:06 (обновена 07.06.2016, 11:04)
nissan

Главният изпълнителен директор на Nissan Карлос Гон и президентът на Mitsubishi Motors Осаму Масуко при обявяването на сделката

Nissan успя да сключи може би една от най-успешните си сделки, след като си осигури основния пакет акции в Mitsubishi Motors срещу 2,2 милиарда долара.

В рамките на 24 часа миналата седмица, от изтичането на информацията, че двете страни преговарят до потвърждаването на сделката, Nissan демонстрира бърза реакция и явно избра най-подходящия момент, за да сложи ръка на Mitsubishi. В края на април гръмна скандал с данните за разхода на моделите на Mitsubishi, после стана ясно, че марката е лъгала и за още модели, на само за малките, а това се отрази пагубно на цените на акциите й - спад от над 40 процента в рамките на 3 седмици.

От Mitsubishi вече обявиха, че ще се справят сами с този скандал, но се очаква разходите на компанията по него да достигнат 1 милиард долара. Сега по този проблем ще мисли и Карлос Гон.

За какво обаче ще използва босът на Nissan новата си придобивка? Mitsubishi е по-скоро незначителен играч на световния пазар, но има някои сериозни плюсове, които често остават встрани от интереса на европейските анализатори.

Да се върнем малко назад. В последните години Nissan инвестира агресивно в държави в Югоизточна Азия, Индонезия е идеалният пример за това. Там пазарите са все още развиващи се, а клиентите предпочитат малки коли с двигател с малък работен обем. За да улесни навлизането си на тези пазари Nissan съживи през 2012 една своя марка, която винаги е била популярна в Азия - Datsun. Под шапката на Datsun ще се предлагат достъпни модели, а ако марката повтори успехите на Dacia в Европа, то това ще е отлично постижение.

В Индонезия обаче настъплението на Datsun върви по-бавно - пазарният дял на марката е 2,5 процента, докато на Mitsubishi, която е доста по-малка компания от Nissan, делът е 11 процента. Важно значение за този пазарен дял има добре изградената дилърска мрежа на на Mitsubishi в страната.

Малките бензинови мотори с турбо са новата мода сред азиатските шофьори с по-скромни възможности и Mitsubishi и Datsun ще има какво да им предложат. Така че, срещу 2,2 милиарда долара Nissan получи не само 34% от Mitsubishi, но и доста важно присъствие на редица азиатски пазари.

„На развиващите се азиатски пазари Mitsubishi има оперативна печалба в размер на 7% за миналата година - обясни главният изпълнителен директор на Nissan Карлос Гон при обявяването на сделката. - А ние сме на загуба там, т.е губим пари от всяка продадена кола. Така че, Mitsubishi може да ни помогне на тези пазари."

Засиленото присъствие на развиващите се пазари в световен мащаб се превърна във важна тема за големи автомобилни производители. Което означава, че някои от най-големите развиващи се пазари ще станат арена на интересни битки в близко бъдеще. В Индонезия Nissan и Mitsubishi ще се борят срещу Toyota и Daihatsu, които имат предимсто, а в Индия Nissan ще трябва да намери начин да догони Suzuki, чийто пазарен дял надхвърля 40%.

В същото време е важно да се отбележи, че в Югоизточна Азия Mitsubishi е една от най-добре познатите и уважавани автомобилни марки, с дългогодишни традиции и успешни малки модели и пикапи. Освен това, развитието на SUV моделите на Mitsubishi също е успешно, а точно тези автомобили са сред предпочитаните коли на клиентите в този регион, които имат възможност да си купят нов и по-скъп автомобил.

Има и още нещо - Гон обясни, че Mitsubishi разполага с по-добри доставчици на части и компоненти за производствените си мощности в Югоизточна Азия, а сближаването на моделите на двете марки ще означава по-ниски разходи в тази област и споделяне на готови технически решения.

А и е факт, че Datsun не носи желаните успехи на важни пазари като Русия, ЮАР, Индонезия и Индия. Точно в Индия дойде и първата издънка - заради ниската цена Datsun пусна на пазара автомобили с доста нискокачествени материали, не само в интериора и това нямаше как да зарадва потенциалните клиенти. За миналата година продажбите на Nissan в Индия спаднаха с 17%, а в същото време пазарът там расте с най-силния си ръст от 5 години насам. Така че Mitsubishi определено ще е от полза за Nissan в Азия, но със сигурност в Европа и Америка също ще се намерят полезни ходове, които да се отразят добре и на двете страни.

Oще: mitsubishi motors  nissan  автомобили  покупка  сделка 


Още от Бизнес

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.