По-добре Китай, вместо САЩ | webcafe.bg
Autocafe

По-добре Китай, вместо САЩ

Георги Иванов 16.01.2012, 13:02 (обновена 23.02.2012, 17:10)
Ghosn

Карлос Гон предпочита пазара в Китай, пред този в Щатите

Изпълнителният шеф на алианса Renault-Nissan Карлос Гон отхвърли възможността за завръщането на Renault на американския пазар, като обясни, че това няма да стане в "обозримо бъдеще".

Друга европейска марка - FIAT пробва от известно време да пробие в Щатите, основно чрез популярния си модел 500, който е рекламиран и от Дженифър Лопес, но продажбите все още са далеч от желаното ниво.

Гон беше цитиран от The Detroit News, като босът заявява, че има повече смисъл Renault да вложи повече усилия в налагането си на китайския пазар, където потенциалът за растеж е много по-голям.

Тезата на Гон не е изненадваща като се има предвид колко е сериозна конкуренцията на американския пазар и как местните производители натискат надолу цените, което не се харесва на вносните марки. А и в сравнение със САЩ, пазарът на нови автомобили в Китай се развива взривообразно.

През 2011 продажбите в Китай достигнаха 17,3 милиона нови автомобили, което е с около 5 милиона повече от продажбите в САЩ. Но за сравнение - през 1999 в Китай са продадени едва 600 000 нови коли. Ръстът е впечатляващ, нали?

Гон направи това изказване на световния конгрес на списанието Automotive News, който се провежда паралелно с автомобилното изложение в Детройт.

Босът на Renault-Nissan акцентира и върху развитието на японската марка на съюза - Nissan. Гон разкри, че в момента в портфолиото на Nissan влизат 65 модела в световен мащаб и повечето от тях са на печалба, а останалите съвсем скоро ще са печеливши. Гон отново даде пример с 1999 - тогава Nissan е произвеждал и продавал 43 модела, като само 4 са били печеливши.

Oще: nissan  renault  автомобили  детройт  карлос гон 


Още от Бизнес

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.