Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Пазарът на нови автомобили расте

VW продава най-много нови автомобили у нас през 2011
Ford по традиция се представя силно на нашия пазар
Toyota също е в Топ 3
Peugeot успя да прескочи 1000 продажби за първите девет месеца на година
Също и Skoda...
Американският лукс на Cadillac остава недостъпен за българите
Новият Astra дърпа напред продажбите на Opel
Renault е лидер във Франция и Испания - два коренно различни пазара през септември
Пазарът на луксозни модели у нас избегна спада
Dacia е в Топ 3 по продажби в България

За изминалите девет месеца на 2011 година пазарът на нови автомобили у нас е нараснал с 30% или с около 3000 повече продадени коли в сравнение със същия период на миналата година. Информацията е на Асоциацията на автомобилните производители, като оттам потвърдиха, че за девет месеца у нас са продадени почти 16 000 автомобила. От януари до септември 2010 тази бройка е около 13 000.

Сред марките лидер при продажби е Volkswagen с 1847 продадени автомобила и ръст от 12% спрямо миналата година.

Топ 3 допълват Ford с 1390 продажби и ръст от 8,7% и Toyota с 1374 автомобила и ръст от 8,6%. Четвъртата позиция е за Dacia - 1189 продажби и ръст от 7,4%.

Още две марки успяват да прескочат психологическата граница от 1000 продажби за девет месеца - Peugeot и Skoda имат по 1162 продажби и ръст малко над 7%.

За съжаление, на нашия пазар има и марки, които не са успели да продадат нито един автомобил за деветте месеца на 2011 - Dodge, Chrysler и руската ГаЗ. С по една продажба за девет месеца се отчитат Lancia и Cadillac.

Ръст на пазара има и при продажбите на камиони и автобуси - 967 продажби досега през 2011 срещу 568 за деветте месеца на 2010. При автобусите и камионите с най-много продажби е Mercedes.

Скромен е ръстът при продажбата на нови мотоциклети и мотопеди - 305 през 2011 срещу 292 през 2010. Лидер тук е Peugeot с 153 продажби, което е 33 повече в сравнение с първите девет месеца на 2010.

Развитието на пазарите в световен мащаб е двупосочно - на някои от тях се наблюдава сериозен ръст, други почти не отчитат растеж, а трети отбелязват спад.

С ръст за деветте месеца на 2011 са пазарите в САЩ и Русия. В Щатите пазарът е пораснал с 10% спрямо миналата година, като дилърите са продали малко над милион и половина нови автомобили.

Най-много се търсят автомобилите от марките на General Motors - около 200 000 продажби повече, като основният дял от тях се пада на марките Chevrolet и GMC - поделението, което произвежда основно пикапи и SUV модели.

От чуждестранните производители в САЩ най-добре се представя Toyota - над 120 000 продажби и ръст от 18%.

Пазарът в Германия също се представя добре - 8% ръст в сравнение с миналата година, а в Русия нарастването е още по-впечатляващо - 26% или почти 2 милиона нови автомобили, продадени от януари насам.

Дилърите в Германия отчитат добри продажби през септември - над 200 000 нови автомобила. Лидер е VW - малко над 64 000 нови коли през изминалия месец, следват Mercedes и BMW.

Във Франция през септември са продадени почти 168 000 нови автомобили, което е по-малко от очакваното, а лидер на пазара е гиганта Renault с над 42 000 нови регистрации, което е ръст от над 10% спрямо септември 2010. В Топ 3 традиционно подадат Peugeot и Citroen.

Най-лошият резултат за септември сред големите пазари в Европа принадлежи на Испания - 55 000 нови автомобили, което е най-ниското ниво на продажби от 15 години насам. И тук лидер е Renault, но с по-скромни резултати - 5500 нови коли, а местната марка SEAT, която е собственост на VW не успя да влезе в Топ 5 по продажби.

 

Най-четените