Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

2012 ще е трудна за американските марки

Американските марки ще водят тежка битка на родния си пазар през 2012
Американските марки ще водят тежка битка на родния си пазар през 2012

Американските автомобилни компании изпратиха с отлични резултати 2011 - това беше първата година от 1988 насам, в която Chrysler, Ford и General Motors увеличиха дела си на американския пазар.

Според агенция Bloomberg обаче 2012 няма да е толкова радостна за гигантите от Детройт.

Очаква се през тази година продажбите на нови автомобили в Щатите да се увеличат от 12,8 милиона на 13,6 милиона, но по-голямата част от това увеличение ще бъде "консумирано" от все по-добре представящите се японски и корейски марки. През 2011 производителите от Япония и Корея записаха крачка назад - основно заради опустошителното земетресение, което обърка сериозно работата на част от заводите и доставчиците им.

Bloomberg потърси мнението на петима независими анализатори на пазара на нови автомобили в Щатите, според които местните производители ще загубят около 1,3 процента от пазара.

Най-сериозно ще е отстъплението при GM - минус 0,6 процента, 0,5 ще е при Chrysler, а при Ford - само 0,2.

При преките им конкуренти обаче се очаква ръст - 0,9 при Toyota, при Honda ще е 0,5%, а настъплението на Hyundai и Kia явно губи скорост - общото увеличение на двете корейски марки се очаква да е 0,1 процента.

Ако тази прогноза се сбъдне, GM ще има най-голям дял на пазара в САЩ - 19 процента, второто място е за Ford - 16,3%, а третата позиция - за японския гигант Toyota - 13,8 процента. Малко по-назад ще са Chrysler с 10,5 процента пазарен дял и Honda с 9,5%.

В началото на 2012 Chrysler обяви, че за първи път от 2009 насам компанията е на печалба. През 2009 Chrysler влезе в процедура по защита от фалит и компанията беше спасена с парите на данъкоплатците, като след това основен акционер стана FIAT.

През 2011 Chrysler отчита 183 милиона долара печалба преди облагането с данъци, а през 2010 загубата на компанията беше в размер на 652 милиона долара.

От компанията обявиха, че успехите се дължат на намалените производствени разходи, а през 2011 Chrysler продаде 1,37 милиона автомобила в САЩ, което е с 10% ръст спрямо 2010. Извън Щатите продажбите са 1,85 милиона (увеличението е 22%).

След като FIAT пое контрола над Chrysler моделната гама на марката беше сериозно орязана, а част от моделите вече се предлагат и в Европа, но под името Lancia.

 

Най-четените