2012 ще е трудна за американските марки | webcafe.bg
Autocafe

2012 ще е трудна за американските марки

Георги Иванов 01.02.2012, 15:06 (обновена 23.02.2012, 17:06)
1

Американските марки ще водят тежка битка на родния си пазар през 2012

Американските автомобилни компании изпратиха с отлични резултати 2011 - това беше първата година от 1988 насам, в която Chrysler, Ford и General Motors увеличиха дела си на американския пазар.

Според агенция Bloomberg обаче 2012 няма да е толкова радостна за гигантите от Детройт.

Очаква се през тази година продажбите на нови автомобили в Щатите да се увеличат от 12,8 милиона на 13,6 милиона, но по-голямата част от това увеличение ще бъде "консумирано" от все по-добре представящите се японски и корейски марки. През 2011 производителите от Япония и Корея записаха крачка назад - основно заради опустошителното земетресение, което обърка сериозно работата на част от заводите и доставчиците им.

Bloomberg потърси мнението на петима независими анализатори на пазара на нови автомобили в Щатите, според които местните производители ще загубят около 1,3 процента от пазара.

Най-сериозно ще е отстъплението при GM - минус 0,6 процента, 0,5 ще е при Chrysler, а при Ford - само 0,2.

При преките им конкуренти обаче се очаква ръст - 0,9 при Toyota, при Honda ще е 0,5%, а настъплението на Hyundai и Kia явно губи скорост - общото увеличение на двете корейски марки се очаква да е 0,1 процента.

Ако тази прогноза се сбъдне, GM ще има най-голям дял на пазара в САЩ - 19 процента, второто място е за Ford - 16,3%, а третата позиция - за японския гигант Toyota - 13,8 процента. Малко по-назад ще са Chrysler с 10,5 процента пазарен дял и Honda с 9,5%.

В началото на 2012 Chrysler обяви, че за първи път от 2009 насам компанията е на печалба. През 2009 Chrysler влезе в процедура по защита от фалит и компанията беше спасена с парите на данъкоплатците, като след това основен акционер стана FIAT.

През 2011 Chrysler отчита 183 милиона долара печалба преди облагането с данъци, а през 2010 загубата на компанията беше в размер на 652 милиона долара.

От компанията обявиха, че успехите се дължат на намалените производствени разходи, а през 2011 Chrysler продаде 1,37 милиона автомобила в САЩ, което е с 10% ръст спрямо 2010. Извън Щатите продажбите са 1,85 милиона (увеличението е 22%).

След като FIAT пое контрола над Chrysler моделната гама на марката беше сериозно орязана, а част от моделите вече се предлагат и в Европа, но под името Lancia.

Oще: chevrolet  chrysler  ford  автомобили 


Още от Бизнес

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.