Най-забавните и абсурдни реклами на коли | webcafe.bg
Autocafe

Най-забавните и абсурдни реклами на коли

Валентин Добрев 04.11.2015, 18:51 (обновена 10.11.2015, 14:07)

1 от 8 снимки Назад Напред

Рекламата Cog на Honda Accord, излъчвана във Великобритания през 2003-та година, и днес изглежда зашеметяващо. Години наред тази реклама ражда имитации и пародии

Сред цветенца и слънчица, същински декор на "Телетъбис" - летят двигатли. Шумни са, замърсяват, затова животинки и растения стрелят по тях с вълшебни стрели. Добрите същества мразят лошия звук "гррр", което е причина да убиват летящите нашественици, за да отворят път за нови, по-добри, чисти и безшумни техни дизелови събратя.

Този бутафорен абсурд следва да покаже триумфа на новите модели двигатели на Honda CTD - и е сценарият за рекламата на марката през 2004-та година.

И дори и да не ви се вярва, създателите на този цветен кич и ужас - лондонския офис на Wieden + Kennedy,  печелят цели две награди за създаване на подобни спотове на Honda извън САЩ. Това видео освен това печели и голямата награда на Фестивала на рекламата в Кан през споменатата година.

Вижте тази тържествена бутафория:

Не само рекламистите на Honda умеят да правят предизвикателни видеа.

Германските гиганти Audi са известни с факта, че имат огромно и разнообразно рекламно портфолио на автомобилите си. Една от скорошните реклами на марката от април 2015-та представи изумително видео, което буквално показа "раждането" на новия модел Audi RS 3.

Ако не знаехте, вече да знаете: мощните спортни возила не се раждат в заводите на VW, ами, подобно на децата на Зевс, които излизат от главата му, така и Audi се ражда от друго - чудовищно и божествено Audi. Само липсва цезаровото сечение:

Oтново Audi е в светлината на прожекторите, но този път годината е 2009-та, а моделът e R8. Пародирайки сцена от "Кръстникът", новият модел предупреждава, че ще се възкачи на трона. Доста странна реклама, но определено силна:

През 2003-та година спортният модел на Honda Accord трябва да бъде рекламиран някак във Великобритания. Оставен в ръцете на същата рекламна агенция, за която стана дума в началото, но година по-рано - Wieden+Kennedy, един рекламен телевизионен спот събира в 120 секунди погледите на всички потребители.

Днес идеята за множество части, които просто създават нещо, наредени заедно (най-малкото музика) никак не изглежда нова, но преди 12 години, тя печели практически всички награди за реклама, които могат да съществуват. И инспирира множество последователи.

Може би и вие сте гледали някоя подобна реклама, в която основата идея е ефектът на доминото?

Годината е 2007-ма, а участниците в тази, не точно автомобилна реклама, са двама: горивото Shell V-Power и болидите на Ferrari за Formula 1. Обикаля колата, колкото обикаля и накрая стига до бензиностанцията. Идеята не е чак толкова глупава, предвид факта, че пистата, по която се движи, всъщност представлява целия свят, а колите са различни.

Само острото жужене е безкрайно изнервящо, но какво пък толкова?

Създадена, за да отпразнува сътрудничеството между Shell и Scuderia Ferrari, рекламата показва кой точно седи зад мощта на Формула 1. Един слоган от типа: "Защото горивото е всичко" не би бил излишен:

Една стара, но златна реклама, включваща Барби, Кен, както и парчето на Ван Хален You Really Got Me, става абсолютен хит през 1996-та година. Рекламата е на Nissan 300ZX и е много по-добра от филма Toy Story - най-вече, защото е кратка.

Кен е плейбой, който трябва да изведе Барби на вечеря. Извежда я, въпреки котката:

Знаете ли коя е най-бързата кола на планетата за 1998 година? Ами разбира се - любимецът на всички български мутри през 90-те - а именно BMW M5.

С 394 конски сили, колата се рекламира като най-бързия седан по онова време в света. Както ще видите и на ужасно жужащата реклама, автомобилът е толква бърз, че...

Една от най-откачените реклами на 1985-та със сигурност обаче е тази на Citroen CX с участието на ямайската певица/актриса и модел Грейс Джоунс, популярна през 80-те години.

В рекламата можете да видите как нейната (и без това странна) глава се отваря, за да подслони френския автомобил, препускащ из пустинята. Особено безсмислена реклама, но за сметка на това озадачаваща. И запомняща се за цял живот.

Доста реклами разчитат на традицията на доброто си име, но, без съмнение, най-голямо основание за това има Мерцедес, който... може да се надбягва само с Мерцедес. В тази реклама от 2008 година можем да проследим как моделите Mercedes-Benz W125, 300SL, CLK, McLaren SLR, SL, CLS се съсезават един с друг. И така от началото на 20 век.

Вижте в галерията снимки на рекламираните автомобили


Още от Класика

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Регистриран на: 08.07.2015, 15:05

1 e-mil | 05.11.201521:38

"Днес идеята за множество части, които просто създават нещо, наредени заедно... никак не изглежда нова..."

Тази идея и през 2003-та не беше нова. Това е нещо, което е рисувано в комикси още преди Втората световна война, после сме гледали във филмчетата с Том и Джери рисувани през 40-те, още по-късно е правено многократно в "Улица Сезам" и т.н. Всъщност в началото на 30-те името на Руб Голдбърг е вече в речниците като нарицателно за сложна машинария извършваща прости действия.
   

оценка

+0 -0