Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Част от легендата за Фанджо и Mercedes

Този W196 с номер 6 на шасито излиза на търг на 12 юли
Този W196 с номер 6 на шасито излиза на търг на 12 юли

Вие сте един от щастливците, които имат милиони, но нямат влог в кипърска банка? Имате вкус към състезателните ретро автомобили? Пак повтаряме, имате милиони? Искате да притежавате част от историята на Формула 1, свързана с легендата Хуан Мануел Фанджо и заводския тим на Mercedes?

Ако отговорите положително на всички тези въпроси, то нещата се нареждат - на 12 юли на търг ще се продава болидът на Фанджо Mercedes-Benz W196, с който той участва в Гран при на Швейцария и Гран при на Германия през 1954. Естествено, цената му се вдига и от факта, че Фанджо печели и двете състезания с този автомобил.

Болидът е с 2,5-литров редови 8-цилиндров двигател на Mercedes, а шасито е №6.

Всъщност, успехите в тези две състезания са първите две поредни победи на най-високо ниво в автомобилния спорт за Mercedes, с които тимът съживява спомените за легендарните Гран при надпревари от 30-те години.

И освен всичко друго W196 е революционен за времето си автомобил, тъй като в него намират приложение много от познатите ни технологии - впръскване на горивото, независимото окачване и на четирите колела, тръбната пространствена рама, върху която е изградена олекотената каросерия, „прибраните" в корпуса спирачки и максималното ниско разполагане на двигателя - за по-нисък център на тежестта. Днес всичко това ни се вижда нормално и логично, но за 1954 това наистина са революционни идеи.

Да не забравяме и това, че този автомобил е бил пилотиран от самия Фанджо - легендарният 5-кратен световен шампион има 51 старта във Формула 1, като в тях е спечелил 24 победи, 28 квалификации и е записал 23 най-бързи обиколки.

Победите в Германия и Швейцария са извоювани на две легендарни трасета. Както може да се очаква първият старт е бил в планината Айфел, на „Нюрбургринг", във варианта му с дължина 22,8 километра, част от днешната „Северна отсечка" или „Зеления ад", както го наричат пилотите, каращи там. Швейцарският старт е на страховитото трасе „Бремгартен", което е разположено сред вековните гори край Берн. Колко е допаднал W196 с №6 на Фанджо можем да съдим по факта, че на финала на „Бремгартен" той завърша с 58,7 секунди аванс пред втория - неговият сънародник Хосе Фройлан Гонзалес с Ferrari. Дори през 50-те години тази разлика е твърде голяма за Формула 1.

Търгът за този славен болид е на 12 юли и ще е част от програмата на Фестивала на скоростта в Гуудууд. Цената? От аукционната къща Bonhams очакват да има сделка на ниво „доста над 5 милиона лири". Нормално, нали?

 

Най-четените