Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

15 германски коли, които промениха историята

Audi Quattro (1980-1991)
Идеята за спортен автомобил със задвижване 4х4 е предложена от Йорг Бенсингер, инженер по шаситата на Audi, през 1977 година. Тезата му е, че такъв модел ще се справи с всеки свой съперник на сняг, дори и другата кола да е много по-мощна. Той започва работа по комби версията на 80 и се ражда Quattro. Купето с 2 врати става най-популярният модел на Audi през 80-те и натрупва легендарна слава в ралитата и в пистовите надпревари в цял свят. Днес Quattro се използва като название за всички модели на Audi със задвижване 4х4.
Audi A4 (от 1994 година)
А4 е изключително важен модел за Audi – поделението на VAG, което изпитва сериозни трудности от 80-те години до появата на наследника на популярния модел 80/90. Много анализатори дори смятат, че точно А4 е спасил Audi. С този модел компанията се връща на печалба и получава сериозно оръжие в битката срещу BMW и Mercedes. А4 е и първият модел на VW Group, който получава новия тогава мотор с обем 1,8 литра 4 цилиндъра и 20 клапана, базиран на двигателя за пистовите надпревари STW.
Audi R8 (от 2007 година)
Впечатляващият R8 е дело на поделението на Audi – Quattro GmbH и е базиран на платформата, използвана при Lamborghini Gallardo. Концептът с името Le Mans Quattro се появява през 2003, през 2005 са готови първите състезателни коли, а серийната версия излиза на пазара през 2007. Шесткратният победител в Льо Ман Джеки Икс описва R8 „серийната кола с най-добро поведение".
BMW 328 (1936-1940)
Класически спортен модел от 30-те години, дело на Фриц Фидлер и Петер Зимановски. Колата се предлага с 6-цилиндров мотор и трансмисия с 4 предавки. 328 печели стотици състезания, включително и победа в класа си в Льо Ман. За съжаление, заводът в Айзенах, където се сглобява 328 остава в ГДР, а в края на войната чертежите на 328 и много компоненти за колите попадат в представители на компаниите Bristol Aeroplane Company и Frazer Nash. Което обяснява и защо Bristol 400 толкова прилича на 328.
BMW 3 серия (от 1975 година)
3-ата серия е най-популярният символ на съвременното автомобилостроене. Компактният модел се произвежда в шест различни варианта с пет различни каросерии. Продажбите на 3-ата серия формират 30% от всички продажби на BMW. Първото поколение Е21 излиза на пазара в разгара на поредната петролна криза и осигурява на купувачите луксозно пътуване и нисък разход на гориво – идеалната рецепта за успех. Естествено, 3-ата серия е и един от символите на пистовите състезания с туристически автомобили. В цял свят.
BMW 7 серия (от 1977 година)
Луксозната лимузина излиза на пазара две години след 3-ата серия и флагманът на марката се предлага само като седан или версия с удължена база. В началото всички версии на 7-ата серия се предлагат с 6-цилиндрови мотори, но през 1992 година гамата се обогатява и с V8 двигатели. Почти винаги най-новите технологии на BMW намират място на борда на 7-ата серия, след което стигат и до по-малките модели.
Mercedes-Benz SSK (1927-1932)
SSK означава Super Sport Kurz и роудстърът е последният модел на марката, създаден от Фердинанд Порше преди той да основе компанията Porsche. Моделът е оборудван с компресорен 6-цилиндров двигател, а SSK е един от най-желаните автомобили в цял свят за този период и е предвестник на ерата на „Сребърните стрели” от 30-те години.
Mercedes-Benz 300SL (1954-1957)
300SL дебютира през 1954 година като двуместен спортен автомобил с вертикално отварящи се врати, откъдето идва и названието Gullwing. Това е и първата серийна кола със система за впръскване на горивото. През 1952 300SL печели в Льо Ман, а днес това е една от най-скъпите за колекционерите коли – цените вървят между 1 и 2,5 милиона долара.
Mercedes-Benz 500E (1990-1994)
Това е спортната версия на популярната E-класа от края на 80-те и началото на 90-те години. 500Е е създаден и произвеждан в тясно сътрудничество с Porsche и получава името „вълк в овча кожа”. За производството на един 500Е са били необходими 18 дни, тъй като всяка кола е била постоянно транспортирана до и от фабриката на Porsche. За съжаление, тази версия се произвежда едва 4 години.
Mercedes-Benz 540K Roadster (1936-1940)
Дизайнерът Фридрих Гайгер създава 540К на базата на 500К, който пък от своя страна е базиран на SSK. 540К се предлага във всякакви варианти – от двуместен кабриолет до бронирана лимузина. Моторът му е редови 8-цилиндров, атмосферен и има мощност 115 конски сили. По-късно, за повишаване на мощността конструкторите добавят и компресор Roots. Този модел става любим на вождовете на нацистката партия в Германия и Mercedes произвежда 12 броя Roadster с удължено шаси и бронирани елементи на каросерията.
NSU Ro 80 (1967-1976)
Високотехнологичен седан, произвеждан в Западна Германия от NSU, задвижван от двуроторен Ванкелов двигател с обем 995 кубически сантиметра и мощност 113 конски сили. Моторът задвижва предните колела посредством полуавтоматична трансмисия. Ro 80 се предлага с четири дискови спирачки, решение, запазено по това време за състезателните коли и луксозните лимузини. Въпреки, че печели наградата „Кола на годината за 1968” Ro 80 остава в историята като ненадежден и твърде лаком за гориво автомобил.
Porsche 911 (от 1963 година)
Спортен автомобил със задноразположен двигател, чийто форми и дизайн са претърпели дребни промени за половин век производство. През по-голямата от това време 911 е бил флагман на марката. 911 е символ на спортните автомобили, не само на Porsche и остава най-популярният модел на марката, който има статут на икона.
Volkswagen Beetle (1946-2003)
„Костенурката” на VW е с две врати и разположен отзад двигател и всъщност се произвежда от 1938 до 2003 година. Създадена е по поръчка на Адолф Хитлер и трябва да е достъпен автомобил за германските семейства, живеещи в Третия райх. Втората световна война осуетява първите планове за масовото производство на модела и то стартира едва през 1946, като дава нов живот на германската индустрия. Скоро моделът става популярен в Щатите, а след това и в целия свят и се налага като един от символите на хипи движението. По-късно VW произвежда модела и извън Германия, за да задоволи търсенето в цял свят.
Volkswagen Golf (от 1974 година)
Компактен модел на VW Group, превърнал се в символ на хечбек моделите на европейската автомобилна индустрия. Golf е най-продаваният модел в историята на автомобилостроенето с над 30 милиона бройки, реализирани в световен мащаб. Моделът има седем поколения, а последното попълнение в гамата са напълно електрическите му версии.
Volkswagen Type 2 (от 1950 година)
Type 2 е вторият модел на VW след „Костенурката” и не отстъпва по популярност на по-малкия си събрат. Подобно на много други модели на VW и Type 2 (или Microbus, Kombi или Transporter според типа каросерия), създава истинска субкултура с появата си на световния пазар.

Германската автомобилна индустрия е дала много и интересни модели на феновете на колите, но някои от тях изпъкват над останалите. Тази селекция включва основно масови модели, които имат значение за ежедневието на милиони шофьори и пътници по света, но в нея ще намерите и Mercedes SSK, който поставя началото на култа към „Сребърните стрели", въпреки че през 30-те години това е името на болидите на Auto Union, а не на Mercedes.

Естествено, тук са легенди като 3-ата серия на BMW и VW Golf, но присъстват и интересни модели, които са „живели" само няколко години, но са оставили след себе си незабравима следа. Обърнете внимание на заглавието, тези модели наистина сериозен принос за насочването на развитието на автомобилната индустрия и предпочитанията на клиентите в една или друга посока. Нещо, което се постига много трудно и винаги носи сериозни пазарни успехи.

Най-хубавото на тази селекция е, че огромна част от колите, включени в нея все още са в движение и повечето от тях са достъпни. Производството им продължава, а освен това, винаги и лесно може да намерите резервни части за някои от тях, например на avtochastionline24.bg, при това на достъпни цени и с отлично качество.

Германската автомобилна индустрия е създала много легенди, ние ви предлагаме 15 от тях. Не е лошо като за начало, нали? Естествено, подредили сме ги по азбучен ред, като истински германци.

 

Най-четените