Марк Уебър и Porsche 919 Hybrid | webcafe.bg
Autocafe

Марк Уебър и Porsche 919 Hybrid

Autocafe.bg
04.03.2014, 13:33 (обновена 04.01.2015, 16:36)

1 от 5 снимки Назад Напред

porsche 919

919 Hybrid дебютира днес в Женева

Премиерата на новия прототип на Porsche за „24 часа на Льо Ман" 919 Hybrid се превърна в една от големите новини при откриването на 86-я автомобилен салон в Женева. Заедно с автомобила, с който се завръща сред фаворитите в състезанията за издръжливост, Porsche представи и новия си първи пилот - Марк Уебър.

Австралиецът напусна Формула 1 след 12 сезона и от 2014 ще води атаката на любимата си марка в Льо Ман и в Световния шампионат за издръжливост (WEC).

Новият прототип, с който Porsche се завръща в най-силния клас в Льо Ман - LMP1, е оборудван с нов V-образен 4-цилиндров 2-литров бензинов двигател с турбо, който обаче е само част от хибридната система за задвижване на 919 Hybrid.

Бензиновият мотор задвижва задния мост на автомобила, а предните колела се задвижват от електромотор, инсталиран на предния мост, който е свързан с блок литиево-йонни батерии. От компанията не заявиха мощността на двата агрегата, само уточниха, че бензиновият мотор има ограничител на оборотите, който се включва при 9000 об/мин.

При съвместната работа на бензиновия двигател и електромотора 919 ще има „непостоянно" задвижване на четирите колела, обясниха от Porsche.

В хибридната система влизат и две системи за събиране и съхранение на енергия. Едната е за кинетичната енергия от спирачките, а втората събира енергия от топлината, отделяща се от ауспуховата система. От компанията заявиха, че капацитетът на двете системи отговора на максимално разрешените 8 килоджаула на обиколка - това е изрично записано в новите правила за автомобилите от LMP1 за 2014 година.

Минималното тегло на 919 е 870 килограма, а веднага след Женева предстои сериозна тестова програма на различни писти, където Уебър и колегите му ще се подготвят за голямата битка през юни - „24 часа на Льо Ман". Създателите на 919 потвърдиха, че досега са залагали на ограничени тестове на писта за сметка на работата в аеродинамичния тунел, където новият прототип е изкарал над 2000 часа изпитания.

Oще: porsche  porsche 919 hybrid  автомобили  автосалон женева  марк уебър 


Още от Мотоспорт

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.