Топ 10 на Ferrari | webcafe.bg
Autocafe

Топ 10 на Ferrari

Autocafe 10.08.2015, 09:06 (обновена 14.08.2015, 14:21)

1 от 21 снимки Назад Напред

ferrari top 10

Себастиан Фетел иска да върне Ferrari към големите успехи на Скудерията с Михаел Шумахер от началото на века

Новата звезда на Ferrari Себастиан Фетел заяви, че иска да се бори за световната титла във Формула 1 срещу лидерите от Mercedes и обясни, че се надява, че тимът ще „повтори магията от миналото", когато Черните кончета радваха милионите си фенове с победи.

4-кратният световен шампион има амбицията да се наложи сред великите пилоти на Ferrari, но това е изключително трудна задача като се има предвид, че историята на тима е изградена от някои от най-добрите пилоти, състезавали се във Формула 1.

Да видим кои са десетимата велики пилоти, стигнали до върха на класацията на италианския тим.

10. Хосе Фройлан Гонсалес

Гонсалес има само две победи като пилот на Скудерията, но той е пилотът, донесъл на тима първия голям успех в съвременната Формула 1. През 1951, вторият сезон в историята на Формула 1, Гонсалес печели зад волана на Ferrari 375 Гран при на Великобритания, побеждавайки с 51 секунди на финала Хуан Мануел Фанджо. Три години по-късно Гонсалес отново побеждава във Великобритания, а също през 1954 печели за Ferrari и „24 часа на Льо Ман" с модела 375 Plus.

9. Фил Хил

Хил има нужда от три години, за да стигне до първата си победа с Ferrari във Формула 1 - това става през 1960, а след това американецът влиза в много силна серия и през 1961 взима и единствената си световна титла, отново като пилот на Скудерията.

По-големите успехи на Хил обаче са в Льо Ман - със Скудерията той побеждава в легендарната надпревара: през 1958, 1961 и 1962.

8. Джеки Икс

На пръв поглед резултатите на белгиеца като пилот на Ferrai не са кой знае колко впечатляващи - той има два престоя в Маранело, записал е 54 старта и е взел 6 победи. Но дълги години Икс е ненадминат на мокри писти, като тук влиза и Северната дъга на Нюрбургринг.

Икс се бори за титлата през 1970, когато спечели три от последните пет състезания, но така и не успя да стопи аванса на загиналия на „Монца" Йохен Риндт.

7. Джон Съртийс

И до днес Съртийс е единственият пилот в историята, спечелил световна титла на две и четири колела. Три години, след като влиза във Формула 1 Съртийс подписва с Ferrari - през 1963 печели първата си победа в тима, а през 1964 взима и световната титла. Година по-късно Съртийс катастрофира в състезание с прототипи, но успява да се върне на пистата и остава във Формула 1. Джон печели и последното си състезание за Скудерията - Гран при на Белгия през 1966.

6. Фернандо Алонсо

11 победи, 4 спечелени квалификации, 8 най-бързи обиколки и общо 44 подиума. И нито една световна титла. Все пак, Фернандо на три пъти стана вицешампион с кола на италианците: през 2010, 2012 и 2013.

Испанецът загуби мотивацията си едва в края на престоя си в Италия, но слабото представяне на Ferrari съвпадна с възхода на Red Bull и Себастиан Фетел, което обяснява резултатите на двукратния световен шампион.

5. Жил Вилньов

Мнозина смятат канадеца за най-добрия пилот във Формула 1, който не е печелил световна титла. Жил е близо до титла през 1979, но тогава шампион става съотборникът му във Ferrari Джоди Шектър.

Вилньол е изключително популярен сред феновете и медиите и публиката го обожава заради агресивното му пилотиране и скоростта, която винаги демонстрира. Дори и най-големите му съперници са убедени, че световната титла е въпрос на време.

Но фаталната катастрофа на Жил в квалификацията за Гран при на Белгия на пистата „Золдер" слага край на надеждите.

4. Хуан Мануел Фанджо

Легендарният аржентинец прекарва само един сезон в тима, но той е изключителен - Фанджо се състезава с Lancia-Ferrari D50 и печели две победи, качва се пет пъти на подиума и накрая на 1956 година взима четвъртата си световна титла от общо пет.

3. Ники Лауда

Лауда е един от символите на Ferrari и Формула 1 през 70-те години на миналия век. Австриецът взима първата си титла с тима на италианците през 1975, но на следващата година катастрофира тежко на Нюрбургринг и едва оцелява. Само 40 дни по-късно Лауда се връща на пистата, за да стартира в Гран при на Италия на „Монца". В крайна сметка Ники губи битката за титлата с Джеймс Хънт, но през 1977 отново е световен шампион - това е и последният му сезон в Маранело. 80-те години и завръщането му във Формула 1 обаче са запазени за McLaren.

2. Алберто Аскари

Аскари е единственият италианец, спечелил световната титла във Формула 1 с болид на Ferrari. И Аскари го постига на два пъти. През 1952 Аскари става първият световен шампион на Скудерията, а година по-късно дублира успеха си. Историята сочи, че той е единият от двамата пилоти, спечелили две поредни титли с Ferrari. Постиженията му са впечатляващи: 13 победи и 14 спечелени квалификации в една от най-опасните ери от развитието на Формула 1 - 50-те години.

1. Михаел Шумахер

В статистическо отношение Михаел Шумахер е най-великият пилот в историята на Формула 1, както и в историята на Ferrari. Без значение дали го мразите или обичате, постиженията му са неоспорими и огромната част от тях са резултат на работата му с Ferrari.

Германецът преминава в Скудерията през 1996 и първата му титла с тима идва чак през 2000 година. Михаел напусна след 72 победи, 58 спечелени квалификации и 53 най-бързи обиколки - това са елементите на пет поредни световни титли. Така че присъствието му на първа позиция в тази селекция едва ли е изненада за някого.

Oще: ferrari  алберто аскари  джеки икс  джон съртийс  жил вилньов  михаел шумахер  нико лауда  ферари  фернандо алонсо  фил хил  формула 1  хосе фройлан гонсалес  хуан мануел фанджо 


Още от Мотоспорт

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.