Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

10 неща, които не знаете за Маркионе

Маркионе успя да свали Ди Монтедземоло от върха на Ferrari
Израсналият в Канада италианец успя да превърне FIAT в печеливша компания
Маркионе не се притеснява да казва това, което мисли, го е направило много популярен сред медиите

След 23 години начело на Ferrari Лука ди Монтедземоло ще напусне компанията на 13 октомври, а на мястото му идва големият шеф на FIAT Chrysler Серджо Маркионе. За мнозина напускането на Лука беше организирано и изпълнено от Маркионе, но тази тема ще е актуална още доста време. Преди Ди Монтедземоло от тима във Формула 1 си тръгнаха шефът му Стефано Доменикали и босът на програмата за състезателните мотори Лука Марморини. Така Лука остана последният бушон в борбата с продължаващите неуспехи.

Нка погледнем в CV-то на Маркионе, който не само успя да изправи FIAT на крака, но и вкара под шапката му американската класика Chrysler.

Предлагаме ви 10 неща, които може би знаете, но може и да не знаете за новия №1 в Маранело Серджо Маркионе.

1. Маркионе е роден в Чиети, Абруцо, но когато е на 14 години семейството му емигрира в Канада и се установява в Торонто. В резултат на това Серджо има двойно гражданство - канадско и италианско и говори английски и италиански.

2. Между 1983 и 1985 Маркионе трупа опит като счетоводител и данъчен специалист в Deloitte & Touche в Канада. След това работи в различни големи канадски и швейцарски компании.

3. Маркионе е запален почитател на автомобилите, а през май 2003 е избран за директор на FIAT SpA, а през 2004 е вече главен изпълнителен директор на компанията. По иронията на съдбата това е последният сезон, в който Михаел Шумахер и Ferrari доминират във Формула 1.

4. Маркионе превръща FIAT от провалила се компания в печеливш автомобилен производител - това се случва през 2006, по-малко от две години, след като той оглавява италианския гигант. През 2009 Маркионе има решаваща роля за „съюза" с Chrysler.

5. През юни 2009, когато Chrysler излиза от съдебното производство за банкрут, FIAT Group купува 20% в компанията, а Маркионе става главен изпълнителен директор на Chrysler. През 2011 Chrysler изплаща задълженията си към данъчните власти в САЩ и Канада, а делът на FIAT в компанията се увеличава до 53,5%. Маркионе става президент на Chrysler.

6. Лука ди Монтедземоло винаги е предпочитал по-строгото облекло, а Маркионе е почитател на стила на покойния Стив Джобс. Той предпочита зелени или черни пуловери, отдолу е с риза и черни дънки или панталони. Списание Car and Driver написа, че той се облича по един и същи начин без значение какъв е поводът.

7. В стила на управление на Маркионе няма „ние и те". Той се отказа от традиционния шефски офис на върха на централата на компанията и се премести в по-малък кабинет, който е близо до инженерния департамент на компанията.

8. Маркионе е заклет пушач.

9. Мениджърският му стил често е определян като „неортодоксален". Това означава, че той не се притеснява да изкаже мнението си - за последно обясни, че е „неприемливо", че Ferrari не печели победи във Формула 1.

10. Серджо много обича да кара спортно - все коли на Chrysler, Maserati и Ferrari - в дни за свободно каране на различни писти или на корпоративни събития. И понякога прави грешки. Най-голямата? През 2007 Маркионе катастрофира със служебно Ferrari 599 GTB Fiorano в Швейцария през 2007. Твърди, че никога няма да забрави този инцидент.

 

Най-четените