Най-истинското 911? | webcafe.bg
Autocafe

Най-истинското 911?

Jaguar F-TYPE SVRAutocafe
01.03.2016, 18:36 (обновена 11.03.2016, 11:24)

1 от 7 снимки Назад Напред

porsche 911r

Porsche 911R ползва доста неща от GT3 RS, но е с 50 килограма по-лек

След вчерашното изтичане на информация в интернет относно новия 911R на Porsche, днес компанията официално представи модела на автомобилното изложение в Женева.

911R ще има трудна, но интересна и славна съдба - все пак много са малко моделите на Porsche, които още преди да направят световната си премиера получават етикета „най-истинското 911".

Истинските фенове на марката са наясно, че това определение носи толкова много очаквания, които могат да доведат до непоносимо тежко разочарование. Или пък ново прераждане на легендата 911 и нови вълни на възторг у клиентите на марката. Да не забравяме, че тук става въпрос за продукт, дело на Porsche Motorsport.

911R също така беше определен и като „чистокръвен спортен автомобил" и с прости думи е нещо подобно на вълк в овча кожа. При разработването му обилно е ползван опитът и дори цели готови решения от вдъхновяващия 911 GT3 RS, но това не се отнася за дизайна.

Аеродинамичните елементи от GT3 RS не са намерили място на борда на 911R, а липсата на традиционното голямо задно крило е леко смущаваща.

Интериорът носи ретро атмосфера, комбинирана с модерни технологии - анатомични спортни седалки от фиброкарбон, спортен волан с диаметър 360 мм и скоростен лост с изключително къс ход.

Естествено, голямата новина тук зарадва най-верните привърженици на марката - 911R се предлага с механична предавателна кутия и класически съединител, а смяната на всяка една от шестте предавки е преживяване, близко до това в истински състезателен автомобил.

Задвижването на 911R е поверено на 4-литров 6-цилиндров атмосферен бензинов боксер с мощност точно 500 конски сили и максимален въртящ момент 460 Nm при 6250 оборота в минута. Т.е, като всеки атмосферен двигател и този има нужда от повечко обороти, за да ви разкрие истинските си възможности. А що се отнася до 4-литровия боксер на Porsche, те не са никак малки.

Ако смяната на предавките върви бързо и точно ускорението от 0 до 100 км/ч отнема едва 3,7 секунди, а максималната скорост на 911R е 323 км/ч.

За да е управляемостта още по-добра задните колела също завиват леко, което означава, че настройките на задния мост са близки до перфектните, задният механичен диференциал е с блокаж, а спирачките са от керамично-композитни материали - с други думи, трябва да ги загреете добре, за да ви дадат сигурност и прецизно спиране. Най-хубавата новина е, че всичко, изброено в последното изречение е част от серийното оборудване. А сред екстрите попадат климатикът и стерео уредбата. Напълно очаквано.

Доставката на 911R започва през лятото, а дилърите на марката в Германия и Великобритания вече събират поръчки за новата кола и клиенти определено не липсват.

А рекламата на 911R е пределно точна: „Старата школа, нова тръпка". Най-доброто 911? Може би, но определено има шанс да е така. Но пък 911R има всички качества да се нареди сред легендите на марката, дори и само заради това, че ще бъдат произведени едва 991 бройки, а базовата му цена ще е малко над 172 000 евро.

Oще: porsche  porsche 911r  автомобили  женева 2016 


Още от Премиера

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.