Audi A1 Quattro с 256 конски сили | webcafe.bg
Autocafe

Audi A1 Quattro с 256 конски сили

Георги Иванов 22.12.2011, 11:19 (обновена 23.02.2012, 17:17)

1 от 6 снимки Назад Напред

2

Audi A1 Quattro обещава почти истински рали емоции

Виждали ли сте А1 на живо? Компактен, компактен, направо малък модел на Audi, който изглежда така сякаш някой умел майстор на приложните изкуства е правил макет в мащаб 1:2 на по-голям автомобил.

Но за автомобилите от класа на А1 има пазар, при това не малък - субкомпактните хечбек модели стават все по-популярни, а FIAT 500 и Mini отдавна доказаха, че тази формула е правилна.

Audi има с какво да изненада както всички свои съперници, така и почитателите на мощните и динамични компактни модели, които не държат да се набиват на очи, но искат да карат нещо по-сериозно. Точно за тази каста фенове новогодишните празници започнаха бурно с появата на А1 Quattro - лимитираната серия на малкия автомобил.

Естествено, излишно е да напомняме колко е важно означението Quattro за Audi и развитието и имиджа на марката, както и как облагородява всеки модел, който получи право да го добави в името си.

Но, какво ще предложи А1 Quattro на феновете на задвижването 4х4 освен последното поколение на легендарната система. Първият коз е двигателят - 2-литров 4-цилиндров агрегат с турбо и директно впръскване на горивото с мощност 256 конски сили, точно същият мотор се използва за задвижването на определено по-големия и тежък S3 - модел с ясно изразени спортни амбиции. Още веднъж - 256 конски сили за автомобил, който дълъг по-малко от 4 метра и определено е доста лек, въпреки че от Audi още няма данни за точното тегло на тази модификация на А1. Максималната скорост на автомобила е 245 км/ч, а ускорението от 0 до 100 км/ч - 5,7 секунди. Толкова е и на S3, но съвсем скоро данните на А1 Quattro може да бъдат ревизирани и той да се окаже по-бърз. Максималният въртящ момент е впечатляващ - 350 Nm, при това е налице в широк диапазон - от 2500 до 4500 об/мин.

Трансмисията е 6-степенна механична, а 18-цоловите джанти са оформени в стила на популярните през 80-те години колела на моделите Audi Quattro.

Спирачките също са били обект на доработване, с оглед на нарасналата мощност на мъника - дисковете вече са по-големи, а спирачните апарати работят „по-ефективно". Допълнителни промени са се наложили и в електромеханичния сервоусилвател на волата, който вече работи при съотношение 14,8:1, а параметрите на ESP системата също са променени, като същото важи и за контролирания от електроника блокаж на диференциала, който трябва да се бори с превъртането на колелата при по-сериозно подаване на газ.

Ако това има някакво значение да бъдещите собственици на А1 Quattro, от компанията обещават среден разход на гориво под 8,5 литра на 100 километра, но едва ли някой някога ще успее да се доближи до това постижение.

При създаването на А1 Quattro инженерите на Audi са решили да запазят задните места в купето, но за добавянето на диференциала на задния мост и допълнителните елементи за задвижването 4х4 е било необходимо пространство - и то е взето от багажника. Обемът е намален с около една трета в сравнение с нормалния А1, при който багажното отделение има обем 267 литра. Но за тези, които седнат зад волана на А1 Quattro това едва ли има значение.

Промени има и в интериора - ново арматурно табло, алуминиеви педали, черна кожа и още приятни допълнения.

На практика, А1 Quattro е всичко, което трябва да е версията S1, но не получава това име. Продажбите започват през 2012, като на пазара ще се появят само 333 от тези субкомпактни супер автомобили, като огромната част от тях са предназначени за европейския пазар. В Америка вече недоволстват, но това не е наш проблем. А и цената още не се знае, но е сигурно, че няма да е ниска.

Oще: audi  audi a1  quattro  автомобили 


Още от Премиера

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.