Как да ядосаме един инженер? | webcafe.bg
Autocafe

Как да ядосаме един инженер?

Мат Бърт 17.02.2012, 17:57 (обновена 23.02.2012, 16:54)

1 от 3 снимки Назад Напред

Мазда Такери

Всъщност, много е лесно да ядосате инженер, който е вложил целия си талант, време и усилия в създаването на уникален концептуален модел - като Mazda Takeri. Само трябва да му кажате, че на неговото любимо творение му липсват гумените уплътнения на вратите, след което здравата да затръшнете шофьорската врата - така вибрациите минават през цялата кола.

Тази седмица Mazda Takeri можеше да бъде разгледан отблизо в Европейския дизайн център на Mazda, близо до Франкфурт, след което дори се появи възможност и за кратко и внимателно опознаване с автомобила в движение - по затворен маршрут около централата на компанията за Европа.

Впечатленията ми от шофирането не са особено коректни, най-малкото защото под съблазнителните черти на Takeri се крие техниката на настоящето поколение Mazda 6. Този концепт, който ще бъде представен и в Женева трябва да покаже как ще изглеждат моделите на марката по отношение на екстериора и стилистичното оформление, не е насочен толкова към техниката и механиката.

Сядам зад волана и ме обзема усещане за пространство, лукс и спокойствие.

Една от отличителните черти на пътническата кабина на Takeri е панорамният стъклен покрив, който се простира от челното до задното стъкло и осигурява невероятно количество естествена светлина за пасажерите. Оформлението и дизайна лесно могат да бъдат определени като "минималистични", на много места присъства кожена тапицерия, а кокпитът е ориентиран към водача, воланът е плосък отдолу, а лостът на скоростите се движи само напред и назад.

Арматурното табло е с LED осветление и осигурява невероятно количество информация. Основният дисплей е зает от оборотомера, а в него е вграден още един, който дава информация за активирането на i-Eoop системата за регенериране на енергия и за работата на системата i-Stop. Дискретен, но добре забележим е и индикаторът, който подсказва за превключването на по-горна предавка, той също е намерил място там.

Скоростомерът остава вляво, а вдясно е разположен дисплеят, който дава информация за горивото и температурата на двигателя. Но основната част от този дисплей е заета от информацията за това на какъв режим върви автомобилът - Sport, Economy и т.н.

Лостът за превключване на предавките на автоматичната трансмисия е достатъчно футуристичен, но още в началото не беше възприет еднозначно от специалистите.

Контролът върху климатика се осъществява от три сребристи и големи копчета, които може би са единствените, набиващи се на очи елементи в интериора.

Но интериорът на Takeri няма да бъде използван при създаването на новия Mazda 6, със сигурност обаче ще присъства в следващите поколения модели на марката. И от това не ни дели толкова много време.

Oще: mazda  mazda takeri  takeri 


Още от Премиера

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Регистриран на: 25.10.2011, 14:52

6 nikito_blend | 12.03.201221:23

Bichkiiata би ли обяснил какво искаш да каже с "Винаги ми е смешно когато карам зад Мазда и ги гледам как са еректирали и директно изложени и уязвими." че аз нищо не разбрах. Иначе Такери е много красива, нещо което не бих казал за accord crosstour.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 10.12.2010, 06:25

5 Bichkiiata | 21.02.201205:54

Borracho

При всички положения бих избрал една Хонда Акорд Кростур пред таз засукана Мазда, на която издутините и заоблянията ми идват в повече, но като, че ли имат нещо общо. Кростура мисля се прави вече от 2 години , за справка
http://www.honda.ca/accord_crosstour
Мазда е нежна кола в сравнение с Тойота и Хонда. При все, че е предназначена за Канада, където стандарта и изискванията за внос са много по-високи в сравнение с другите страни, заради климатът. Особенно ходовата и част на задните гуми е толкоз афиф имах една 323 пощурявах заради болтовете на стабилизиращата щанга, стърчат като пишки и корозират за отрицателно време, гледам, че и на новите модели без значение класът на колата е същата конструкция. Винаги ми е смешно когато карам зад Мазда и ги гледам как са еректирали и директно изложени и уязвими. Двигателят и обаче беше 1.8 инжекцион и беше един малък снаряд. След това минах на Хонда Акорд и от 10 години не сменям марката. Тойота що се отнася до моделите Корола, Терсел Ярис е с грозен недодялан дизайн.
Много народ казва, че в Азия и особенно горещите страни в близкият Изток се признават само 2 марки японски коли: Тойота и Мицубиши.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 15.12.2010, 11:11

4 Borracho | 20.02.201211:34

Любимата ми японска марка, корави и надеждни. Хонда също са супер. Субару от 5 години са тотален боклук, а подръжката и май е като на Ес Класа. За тойота няма какво да говорим, много безлична марка.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 25.10.2011, 14:52

3 nikito_blend | 20.02.201209:48

Мазда също се произвежда изцяло в Япония. Причина за тежкото състояние на концерна е не само земетресението от миналия март, а и укрепването на йената. Mazda изнася за чужбина най-голям процент от продукцията си сред останалите японски производители, което я прави уязвима от колебанията на валутните курсове.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 28.09.2010, 14:22

2 Pavur Pezev | 19.02.201218:01

Мазда се осра-Тойота и Хонда ги вкараха в десета глуха.Мазда не успя да се наложи в масовия сегмент,държат високи цени.Субару са единствената японска марка,дето произвежда в Япония онли-другите сглобяват в Турция,Тайланд и Южна Америка.Японско качество-другия път.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 05.06.2011, 14:22

1 Kolelo | 19.02.201211:39

Стига сте се излагали с тоя правопис, вече и безплатните програми имат автоматична проверка...
   

оценка

+0 -0