Електромобил от Бургас излиза на пазара | webcafe.bg
Autocafe

Електромобил от Бургас излиза на пазара

Autocafe 19.10.2012, 17:15 (обновена 19.10.2012, 17:39)
Vromos Kiwi

Снимка: © Vromos

Малката двуместна кола е идеална за градски условия

Продажбите на първия сглобен в България електромобил започват през ноември, съобщи пред "Новинар" председателят на Индустриален клъстер "Електромобили" Илия Левков. Той обясни, че изминаването на 100 км с возилото Vromos Kiwi ще струва само 4 лева. Малката двуместна кола ще струва 20 000 лв. без ДДС и ще се предлага на изплащане.

Електромобилите се сглобяват в Бургас с части, които пристигат с кораб от Китай. За задвижване се използват по два акумулатора с живот от 800 цикъла и 10-киловатов електрически мотор, като едно зареждане гарантира между 100 и 150 километра път. Общото тегло на колата, заедно със захранването, е 755 килограма. Моделът е удобен за града, тъй като има дължина от по-малко от три метра.

Освен Kiwi, Vromos ще произвеждат и електроскутери с цена от 1 600 лв. без ДДС и възможност за до 60 километра път с едно зареждане. За зареждането на акумулатора на скутера са необходими 5 часа, а за лекия автомобил - 7 часа. И двете возила се зареждат в домашни условия в гаража.

Индустриален клъстер "Електромобили" беше част от работната група, която разработи Националния план за действие за насърчаване производството и ускореното навлизане на екологични превозни средства. В него е предвидено да се дават 5000 лв. бонус от държавата на всеки, който купи "зелен" автомобил. При покупката на хибридна кола се предвижда премия от 2500 лева.

Oще: vromos kiwi  електромобил 


Още от Премиера

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Регистриран на: 05.06.2011, 08:13

11 Едисон | 13.01.201321:24

Единствената далавера от тази играчка е безплатното паркиране в синята зона в София. Докато общинарите не измислят някоя нова преебушка.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 29.11.2012, 20:33

10 Абе | 29.12.201223:41

Гледам дори и слепите познаха кой е комунист, кой не. Чуди се Браво! Който е за АЕЦ, няма начин да не е комунист. Просто няма как да е другояче. Честна пионерска!
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 19.06.2012, 20:42

9 Eva Borisova | 29.12.201220:07

кола за пазар..Усмивка)) вместо със Смартче с ел автомобилче Усмивка)
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 26.11.2010, 16:56

8 edin slep | 29.12.201219:55

Мамин златен "Абе", във Франция има най много АЕЦ в света, но това лято внасяха електричество от ... Германия, която затврая своите атомни централи. Знаеш ли защо? Защото през лятото, когато е много горещо не стига вода от езерата и реките за да охлаждат централите. В Германия, а и Испания, които инвестираха в слънчеви и вятърни паркове, през лятото пък има излишък от електричество и си изнасят хората. Та, не бери гайле, ще има ток и без любимата на всичкото комунистическа кратуна АЕЦ Белене.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 18.08.2010, 20:27

7 Оня Дето Го Трият | 29.12.201212:52

Тоя електромобил от Бургас ще му стигнели тока да дойде до София да го видим? Намига
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 29.11.2012, 20:33

6 Абе | 29.12.201210:21

Може ли един въпрос, малко в страни от темата? Какво ще стане след 10г., когато ще сме отговорили с "НЕ" на въпроса за АЕЦ, а се напълним с такива играчки? Ще трябва да си монтирам по една вятърна мелничка на балкона, пардон електрогенератор? За да си зареждам играчката? Иначе от къде мощност за тези "еко-автомобилчета"?
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 26.11.2010, 16:56

5 edin slep | 29.12.201203:34

Електрическа китайска количка - каква добра идея, нали?
Купуваш я за 24 000 лева, батериите позволяват 800 цикъла на заряд и разряд, енергията би трябвало да е достатъчна за около 100 километра пробег.

800 цикъла по 100 километра са пробег от около 80 000 км.
Да приемем, че с автомобилчето ще ходите на работа и отиване и връщане са около 60 километра (я пазарувате, я имате дете, което се води и взима от детска градина, та нека са 60). В годината ще го използвате около 300 дни, а в останалите ще спите или ще сте извън града, за което ви трябва друг транспорт и китайското чудо си почива.

300*60=18 000 * 4,4= 79 200 (или грубо 80 000 км пробег по план)

Тоест, дори да не я напъвате, колицата ще може да се използва с оригиналните батерии около 4 години и половина. 24 000 / 4,4 = 5454 лева на година, без цената на електричеството. С електричеството става около 6500. След четири години нови батерии. Такса за рециклиране на старите ...

Абе чудесна идея, нали - китайска електричка ...
   

оценка

+1 -0

Регистриран на: 04.08.2011, 10:23

4 Блуждаещ читател | 23.12.201220:19

Интересно ми е какво се случва с пробега при -15гр. А още по-интересно е има ли отопление това чудо. Че като гледам какъв клинч е навън, ако трябва човек да мръзне в някое задръстване за тия пари...
То даже не може да се мушне нещо вътрешно согревающо, нали се води автомобил. Смее се
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 23.12.2012, 10:27

3 Hristomir Genev | 23.12.201210:39

Видях този електромобил 2 пъти тазо година на автомобилни изложения. Инициативата на българска фирма да ги сглобява в БГ е похвална. Лошото е, че това е един нискокачествен автомобил нез никакви екстри за 24,000 лева с ДДС. Но най-лошото е подвеждащата реклама за експлоатационните му разходи - 4лв/100км. Вярно е само, че толкова струва електричеството. Коректно би било да се клакулират обаче и амортизацията на оловно-цинковите акумулатори, които по цена на фирмата продавач на електромобила е 2,600 долара (4,000 лв). При живот на батериите 800 цикъла и среден пробег 100 км на цикъл това прави 80,000 км за 4,000 лв.
4,000 лв = 400,000 ст
400,000 ст / 80,000км = 5ст / км разход за самите батерии.
То ест реалният разход е 9 ст / км.
Липсата на елементарна безопасност за пътуващите пътници в автомобила е без коментар. Броят места е 2, а не 4.
Който желае да си купи тази детска играчка. Това чудо на техниката струва $5,000 в Китай. Поразровете се в Интернет.
   

оценка

+1 -0

Регистриран на: 09.03.2010, 12:34

2 Ицо | 08.11.201215:39

Caralyze ... идеята е да си избиеш инвестицията с по-малък разход за придвижване.
Ако с кола на газ имаш разход от 12 л./100 км = 15 лв./ 100 км
за 10 000 км = 1500 лв.
А с електрическия автомобил 4лв/100 км
за 10 000 км = 400 лв.
т.е 1000 лв спестяваш. А 10 000 км е един не много голям пробег, но е възможен за 1 година.

Наистина май няма смисъл да се дават 20 000 лв. за да спестяваш 1000 лв. на година.
И 2000 лв. да спестяваш на година, пак няма смисъл.
   

оценка

+0 -1