Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

SRT Viper – чакането си струваше

SRT Viper дебютира на автомобилното изложение в Ню Йорк
Автомобилът е запазил чертите на своя предшественик, но е със сериозно променен дизайн
Спортният автомобил се задвижва от двигател V10
Промените в дизайна се набиват на очи
Интериорът е сериозно подобрен

Петото поколение на култовия модел Viper дебютира на автомобилния салон в Ню Йорк, но вече от името на автомобила отсъства Dodge. Новият Viper е първият модел, появил се под знака на SRT - вече самостоятелна марка, базирана на поделението на Chrysler за спортни автомобили - Street Racing Technology.

Производството на предишното поколение Viper беше прекратено в средата на 2010 година и почти две години по-късно наследникът му най-после е готов.

Както се полага на Viper, спортният автомобил се задвижва от ръчно сглобен изцяло алуминиев 8,4-литров V10 двигател - мотор, който собствениците на STR автомобили вече познават. Мощността на атмосферния двигател е впечатляваща - 640 конски сили.

Списъкът с подобренията по двигателя е повече от интересен - оптимизиране на горивния процес, използването на по-леки материали, допълнително усилени бутала, усилени са и изпускателните клапани, нов катализатор и алуминиев маховик. Заедно с подобренията върви и олекотяването на двигателя - с около 10 килограма, постижение, с което инженерите от SRT се гордеят.

Спрямо своя предшественик новият Viper е олекнал с над 30 килограма, като това основно се дължи на масираната употреба на алуминий и фиброкарбон в каросерията на автомобила.

Могъщият атмосферен мотор работи заедно с 6-степенна механична трансмисия дело на Tremec, като промените по нея осигуряват по-бързо и точно превключване на предавките.

Доста по-сериозни са постиженията на SRT, свързани с подобренията на структурата на шасито - отново в сравнение с предишния Viper, новият модел е с 50% по-устойчив на усукване, като част от решенията за заети директно от състезателната версия GTS-R на Viper IV. Окачването също е доработено, както отпред, така и отзад, а електронната система за стабилност и тракшън контролът могат да бъдат дезактивирани. Специално системата за тракшън контрол може да се управлява от волана, което оптимизира процеса на бързо стартиране.

За спирането на могъщия автомобил се грижи спирачна система Brembo с вентилирани дискове с диаметър 355 мм отпред и отзад, а спирачните апарати са с по четири работни цилиндъра.

След всички тези промени по механиката, не можем да пропуснем и новият дизайн - по-елегантни, но и по-агресивни линии. Новият Viper изглежда по-добре от предшественика си, но неизкушените от американските спортни автомобили може да го сбъркат с някои от моделите на Ferrari с предноразположен двигател. Иначе, визията на Viper е изключително интересна и модерна.

В интериора също има промени - кабината е по-удобна, присъстват повече качествени материали, но отново кокпитът е ориентиран към водача - той е основната фигура в автомобила, пасажерът е тук само, за да споделя емоциите му.

Другата версия на новия Viper - GTS ще се предлага с повече съвременни технологични решения - като активно окачване, работещо в два режима - за писта и ежедневно шофиране. Естествено, и цената на GTS ще е по-висока.

Производството на новия Viper започва в края на 2012 година, а с новия автомобил SRT ще се завърне и в автомобилните състезания - на първо време в Американските серии Льо Ман.

 

Най-четените