Peugeot прави 208 GTi | webcafe.bg
Autocafe

Peugeot прави 208 GTi

Георги Иванов 17.02.2012, 16:24 (обновена 23.02.2012, 16:54)

1 от 5 снимки Назад Напред

208 5

Peugeot 208 GTi Concept ще дебютира в Женева през март

Peugeot се подготвя за сериозно присъствие в интересния и вълнуващ сегмент на компактните хечбек автомобили със спортни амбиции и оръжието на французите ще е новият 208 GTi. Концептът, който ще се използва за база на автомобила ще дебютира другия месец на автомобилното изложение в Женева.

208 GTi Concept е доказателствота, че мощните и бързи компактни хечбек автомобили остават важни за Европа, а през 80-те години на миналия век Peugeot доминира в този сегмент с класиката 205 GTi.

В последните години обаче 206 RC и най-мощната версия на 207 отстъпваха на успешните модели в този сегмент, водени от Renault Clio Renault Sport, който постави нови стандарти за този тип автомобили.

GTi Concept е базиран на версията на 208 с три врати и се задвижва от 4-цилиндров 1,6-литров турбо двигател, зает от RCZ THP 200 с мощност 197 конски сили. Предавателната кутия е 6-степенна механична.

Все още от Peugeot няма официална информация за динамичните качества на 208 GTi Concept, но се очаква ускорението от 0 до 100 км/ч да е за по-малко от 7 секунди, а максималната скорост да е 250 км/ч.

С дебюта на 208 GTi въпросният пазарен сегмент ще стане много интересен - там вече присъстват Ford Fiesta ST, Opel Corsa OPC, Citroen DS3 и това са само европейските представители, като тъм тях трябва да прибавим новия Renault Clio RenaultSport, който ще се появи по-късно през 2012 година.

В сравнение с нормалния 208, GTi Concept оставя с 36 милиметра по-широка следа - отпред и отзад, отпред е широк 1506 мм, а отзад - 1503 мм.

Concept е с 18-цолови лети джанти, както и със спойлер на задния капак - за допълнително притискане на задницата към пътя. Допълнителните елементи включват двоен хромиран ауспух, който излиза в дясната част на задницата, допълнителни спойлери и "разширяване" на праговете. Тази версия е с по-сериозни спирачки - диаметърът на предните спирачни дискове е 302 мм, а на задните - 249 мм.

В чест на класиката 205 GTi - логото на 208 GTi Concept е разположено както на предната решетка, така и на задните колонки, също като при оригинала.

Интересното е, че в долната част на предната решетка ще присъства емблема с френския или британския флаг - означение на двата най-важни пазара за този автомобил.

Интериорът на 208 GTi е ориентиран към водача, воланът е кожен, с по-малък диаметър и "плоско дъно", скоростният лост също е с частична кожена тапицелия, педалите са алуминиеви. Инструментите по арматурното табло са с алуминиеви елементи и фоново LED осветление.

Подобно на стандартния 208, управлението на повечето важни функции при GTi Concept са изнесени на централната конзола - включително и свързването с интернет.

Все още няма официално потвърждение на 208 GTi от страна на Peugeot, но се очаква то да е формалност и автомобилът да е на европейския пазар преди края на 2012.

Oще: 208 gti  peugeot  peugeot 208  автомобили 


Още от Премиера

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.