Четвърто поколение Nissan Micra | webcafe.bg
Autocafe

Четвърто поколение Nissan Micra

Георги Иванов 01.11.2011, 16:54 (обновена 23.02.2012, 17:34)

1 от 6 снимки Назад Напред

micra 1

Четвъртото поколение на Nissan Micra се бори за лидерството в своя клас

Четвъртото поколение на популярния компактен градски модел на Nissan - Micra, има трудна, но постижима задача - автомобилът трябва да спечели сърцата на европейците, защото е създаден точно с тази цел - за удобно, лесно и приятно шофиране в най-тежката среда за експлоатация - големите градове на територията на Стария континент.

Автомобилът е създаден на базата на новата V-платформа на Nissan, дизайнът му е съобразен с предпочитанията на клиентите, теглото му е намалено, оборудването е станало по-богато, колата се кара още по-лесно и освен това, двигателната гама обещава приятни емоции, осигурени от динамиката на Micra. Как такъв автомобил няма да успее?

В интерес на истината, още с първите километри зад волана на Micra, дори и най-предубедените към качествата на компактните градски автомобили са принудени да признаят, че тези модели се променят, при това към по-добро.

Micra се управлява лесно и точно, обзорът във всички посоки е отличен, а 3-цилиндровият бензинов двигател бързо набира обороти и осигурява приятно пътуване, дори и в натоварен трафик по магистралата, дори и в последния работен ден на седмицата, когато темпото на напускащите София е малко по-високо.

Първо, обаче да разгледаме дизайна на Micra. Третото поколение на модела се оказа изключително успешно, но и твърде авангардно за някои от почитателите на марката. Затова, при създаването на четвъртото, дизайнерите са постъпили мъдро и са събрали в едно най-добрите черти на второто и третото поколение на Micra. Линиите на автомобила напомнят на тези на третото поколение, но цялостният дизайн е „по-прибран" и елегантен - също както беше при втората генерация на модела.

Но линията на пътническата кабина, особено при поглед в профил е запазена почти същата, а това означава повече пространство за пасажерите. Интересното е, че визуално новата Micra изглежда по-малка от досегашния модел, а в действителност е точно обратното - новият автомобил е нараснал на размери, но е по-лек от своя предшественик. Това е формулата за добрата динамика, няма спор. А нарастването на размерите на колата не е символично - дължината се е увеличила с 61 мм, колесната база - с 20 мм, а височината на автомобила е намалена с 10 мм.

Новата Nissan Micra има и абсолютни шансове да се бори и за титлата „Глобален автомобил", ако се учреди такава надпревара в рамките на алианса Renault-Nissan. Четвъртото поколение на Micra е първото, което не се произвежда в Япония или в Европа, а почти по целия свят - заводите, където се сглобява компактния модел са в Китай, Тайланд, Индия и Мексико, колите за Стария континент идват от Индия. Но най-хубавото е, че без значение къде е произведен, всеки един от автомобилите Nissan Micra отговаря на изключително строгите стандарти за качество на марката.

А освен тях, клиентите на Micra ще установят още приятни изненади в автомобила си - той е един от първите в световен мащаб, в който производителят влага най-новите технологии, които до скоро се смятаха за запазени за по-големи и луксозни модели. При това не става въпрос за вече добре познатите система ESP, климатик, качествена аудио система, дълъг списък с въздушни възглавници, стъклен покрив, круиз контрол или ключ за достъп и стартиране на автомобила, който през цялото време може да стои в джоба ви.

Новата Micra предлага сериозна помощ в една деликатна област - паркирането в големите градове, сериозен проблем, не само в Европа. Водачът е улеснен от системата PSM (Parking Slot Measurements) - тя подпомага успоредното паркиране, а след активирането й, докато водачът кара бавно покрай колоната паркирали автомобили, само трябва да укаже на системата с мигача от коя страна на пътя ще спира. Системата мери размерите на всяко свободно пространство за паркиране и го оценява на три нива - от препоръчително до такова, при което маневрата не се препоръчва. А и самата система може да се настрои така, че да е максимално полезна на водача, в зависимост от неговите умения при паркиране - колкото е по-добър, толкова по-малко място ще му трябва и PSM е наясно с това при препоръчването на едно или друго паркомясто. Страхотно улеснение, което работи в реално време.

Връщаме се зад волана на новата Micra. Отлично четими уреди, безпроблемна видимост във всички посоки, дори площта на прозорците на пътническата кабина е доста по-сериозна от това, което е модерно сега, не само при компактните модели. Маневрирането става много лесно - за това помага както сервоусилвателят на волана, така и компактните размери - радиусът на обратния завой на Micra е едва 4,65 сантиметра. Това е доста малко, пробвайте го с някой друг автомобил, за да се убедите сами.

При двигателите също има добри новини - нови 3-цилиндрови мотори с обем 1,2 литра, които са достатъчно динамични, мощни и екологични, че маркетинговите специалисти на Nissan са решили, че няма нужда в моторната гама да присъства и дизелов двигател. Първото, което прави впечатление - новите 3-цилиндрови двигатели работят изключително балансирано, спокойно и стават малко по-шумни, когато са подложени на по-големи натоварвания.

Досега, точно битката с неравномерния ход на този тип мотори беше сериозна трудност за част от автомобилните производители, но не и за Nissan. Атмосферната версия на двигателя с директно впръскване на горивото има мощност 80 конски сили, а тази с турбокомпресор достига 98 конски сили, но и впечатляващо ниско ниво на вредни емисии - 95 грама въглероден диоксид. Естествено, 3-цилиндровите мотори са по-леки и с по-малко движещи се части от своите 4-цилиндрови събратя, а това означава още една добавка към добрите динамични качества.

Всъщност, създаването на новата Micra е подчинено на намаляването на теглото на автомобила, както и на броя части и компоненти, необходими за негово създаване. В сравнение с досегашния модел, новата Micra е по-лека с 35 килограма, което заковава собственото й тегло на 915 кг, а само при арматурното табло на автомобила частите в него са намалени от 50 на 28 - идеален пример за оптимизация.

Още малко за моторите и тяхното олекотяване и борбата за намаляване на вътрешното триене в агрегатите. Технологиите за намаляване на триенето включват бутала с "идеално кръгла форма", бутални пръстени с покритие от въглеродна стомана с твърдостта на диамант (DLC) и маслена помпа с променлив дебит. Тези елементи осигуряват общо намаляване на триенето с до 30% в сравнение с конвенционалните 4-цилиндрови двигатели със сходни динамични показатели.

Другите технологии, използвани за подобряване разхода на гориво включват система за променливо газоразпределение - VTC, която има и екологичен режим на функциониране, система за рециркулация на изгорелите газове, което води до намаляване на вредните емисии, водна и маслена помпа с намалено триене, по-висока скорост на движение на буталата и по-висока степен на сгъстяване.

Атмосферната версия на HR12DE е с мощност 58 kW (80 конски сили) при 6000 об/мин и максимален въртящ момент 110 Nm при 4000 об/мин. С него максималната скорост на автомобила е 170 км/ч, а ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 13,7 секунди. Комбинираният разход на гориво е 5 литра на 100 км/ч (5,4 литра със CVT), а нивото на вредните емисии е: 115 грама CO2 за версията с механична трансмисия и 125 грама CO2 на километър за версията със CVT трансмисия. Версията с компресор е с мощност 72 kW (98 конски сили) и максимален въртящ момент 142 Nm, а нивото на отделяния въглероден двуокис е 95 грама на километър за версията с механична трансмисия и 118 грама за версията със CVT. Тези показатели са средно с 25% по-добри в сравнение с разхода на гориво на предходното поколение Micra, също оборудвано с 1,2-литров бензинов двигател. А в сравнение с нивото на вредните емисии, отделяни преди пет години, подобрението е със 75%.

Новата Micra осигурява удобно и приятно пътуване, лесно придвижване в натоварения градски трафик и динамика и висока скорост на магистралата. Понякога съчетаването на компактните размери, точното управление, стабилното поведение на пътя и снижаването на теглото не е съвсем успешно. Но Micra опровергава това клише. Отново.

Oще: nissan micra  автомобили 


Още от Премиера

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Регистриран на: 01.09.2011, 17:55

1 orca | 01.11.201117:12

просто-дъщеря ми (6), просто каза, че не би си купила тази кола.....
Адска скука.

А колко беше атрактивен предишният модел, когато се появи.
Въобще това е отстъпление за Нисан, в иначе един чудесен период за Рено/Нисан алаянс!

Вива GTR!!!!!!!!!!!!!!!!
   

оценка

+0 -0