Защо Ford съживи Lincoln Continental | webcafe.bg
Autocafe

Защо Ford съживи Lincoln Continental

Autocafe 08.04.2015, 12:42 (обновена 14.04.2015, 13:04)

1 от 6 снимки Назад Напред

lincoln continental

Lincoln Continental излиза на пазара догодина

Ford съживява луксозния седан Lincoln Continental в опит да върне позагубения имидж на марката на пазарите в САЩ и Китай. Концептуалният модел дебютира на автомобилното изложение в Ню Йорк миналата седмица, където се оказа в много силна компания: там се появи и новият флагман на Cadillac - CT6, както и новият седан на Jaguar - XF и естествено премиум моделите на европейските марки Mercedes, BMW и Audi.

Във Ford се отказаха от наименованието Continental през 2002 и Lincoln се насочи към моделни означения, съставени от букви и цифри. Но се оказа, че в Китай купувачите пазят силни спомени за Continental - дълго време автомобилът беше предпочитан избор на политическите лидери и знаменитостите в комунистическата страна.

В момента Китай е пазар №1 в света за премиум седани и там А6 и А8 на Audi, S-класата на Mercedes и 7-ата серия на BMW постигат отлични продажби.

Някои от шефовете на Ford признаха, че с изненада са установили, че Continental е запазил популярността си и в Щатите и няколко класически автомобила от версиите на модела от 60-те години дори намериха място в някои от най-популярните филми в началото на века - пример за това е глобалният хит „Матрицата".

Новият Lincoln Continental ще е предназначен основно за пазарите в САЩ и Китай и главният изпълнителен директор на Ford Марк Фийлдс обясни, че във вкусовете на купувачите в Китай и САЩ има много повече общи черти, отколкото различия.

Все пак, има и една основна разлика - в Китай собствениците на големите лимузини обикновено ползват шофьори, а не управляват сами колите си. Което означава, че Lincoln трябва да предложи повече удобства и пространство за пасажерите на задната седалка - това означава екрани в облегалките на предните места, „умни" прозорци, които потъмняват като почукаш с пръст по тях и възможност за регулиране на облегалките на задната седалка.

Фийлд допълни, че той и другите шефове на Ford са взели решение за съживяването на Continental преди около 18 месеца след поредица положителни отзиви за възраждането на големия седан.

Пазарният дебют на Continental ще е догодина и новият модел ще е последното попълнение в гамата на Lincoln, а общите инвестиции на Ford за съживяването на марката вече достигнаха 2,5 милиарда долара. В Щатите Lincoln изостава сериозно в продажбите спрямо BMW, Mercedes, Audi, Cadillac и Lexus.

„С оглед на резултатите, които постигнахме с Ford в последните седем или осем години, то определено сме оптимисти и за Lincoln - заяви Фийлдс пред CNBC. - Марката регистрира ръст и успяхме да намерим нови клиенти. Сега искаме да се влезем и в сегмента на луксозните модели, където преди присъствахме с Lincoln."

За първите два месеца на 2015 Lincoln регистрира ръст на продажбите си в САЩ с 1,2 процента, което е изоставане от общия ръст на пазара, който достигна 9,2 процента. В момента общите продажби на Lincoln са около 100 000 коли на година, а до 2020 трябва да се увеличат три пъти - до 300 000 бройки.

Що се отнася до Китай, там новото налагане на Lincoln на местния пазар е още в началото си - марката има 11 дилъри там, а до края на 2015 те трябва да станат 25. Все още обаче от Ford не са потвърдили, че компанията планира да произвежда автомобили с марката Lincoln в Китай.

От GM вече обявиха, че производствените планове на новия CT6 включват както завода на Cadillac в Хамтрамк, Мичиган, така и един завод на концерна в Китай.

Oще: ford  lincoln continental  автомобилен салон ню йорк  автомобили  ню йорк 


Още от Премиера

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.