Модерен, цветен и градски, що е то? | webcafe.bg
Autocafe

Модерен, цветен и градски, що е то?

СибинаСибина Григорова
04.06.2017, 21:56 (обновена 06.06.2017, 15:21)

1 от 4 снимки Назад Напред

Ranult Capture

Фейслифтът на Renault Captur идва с по-софистициран модел от предшественика си - интериорът е с по-висококачествена пластмаса, а воланът е изработен от по-луксозни материали. Скоростният лост е с по-модерно излъчване. С тези промени Captur влиза в една крачка с визията на Kadjar и Koleos.

От известно време насам се чудя защо автомобилните ревюта ги пишат предимно мъже, след като на пътя така или иначе в София, в час-пик има главно жени-шофьори. Добри или лоши, факт е, че са жени с коли, а спорът кой кара по-добре е толкова продуктивен, колкото и този дали е по-приятно да се кара автоматик, или кола с ръчни скорости. Разбира се, че имате мнение по този въпрос, също както и аз, но да не спорим още от началния абзац.

От Renault България са първата автомобилна компания, поне по мои наблюдения, която не се притеснява да таргетира директно жени. И така за световната премиера на новия Renault Captur в Копенахген от София тръгваме 4 жени и един мъж и сме с пълното убеждение, че справедливостта най-после е възтържествувала.

Копенхаген е далеч, а ако не летите в ден, в който има директен полет - още по-далеч.

Все пак оценявам като оригинално решението да направиш премиерата в град, в който всеки уважаващ себе си датчанин кара колело, а колите чинно спират при силуета на задаващия в далечината велосипедист. Ако можеха, биха и козирували.

Осен това Копенхаген има още едно предимство - той е прекрасно място за снимки, особено когато си направил

кола, която се гордее с дизайна си, какъвто е случаят с Captur.

Пристигаме някъде по обяд и много бързо се озоваваме в компанията на много Captur-и, строени в редици в цвят портокал и бяло, очакващи международната група от тестдрайвъри.

Намираме се в сърцето на града на място, наречено Weber Grill Academy - красива сграда, в която някогашният атриум е превърнат в огромна кухня и ресторантска част. Всичко, разбира се, е много в стила на старата сграда. Като цяло в Копенхаген няма никакви резки движения - нито по отношение на архитектурата, нито, както предстои да разберем след малко - по отношение на скоростта.

След къса пресконференция международните групи се отправят по колите - всяка, от които е обозначена със съответното знаме на държавата на журналистите.

Новото Renault Captur е фейслифт на предишния модел, който компанията определя като

тотален пазарен успех.

Captur е градска кола със забележителен дизайн, като от Renault казват, че това е най-продаваният градски кросоувър за 2016-а в Европа с 215 670 продадени автомобила. Базиран на Renault Clio, това е най-малкият SUV на Renault. Неговите по-големи братя от Фамилия "К" са Kadjar и Koleоs.

Фейслифтът на Renault Captur идва с по-софистициран модел от предшественика си - интериорът е с по-висококачествена пластмаса, а воланът е изработен от по-луксозни материали. Скоростният лост е с модерно излъчване. С тези промени Captur влиза в една крачка с визията на Kadjar и Koleos.

Дължината на Captur е 4,12 м, което е наистина компактен размер.

Новият Renault Captur има и дневни C-образни LED светлини, нови цветове и стъклен покрив. Като казвам цветове, това е нещо много централно за Captur, защото персонализацията на колата е едно от големите й предимства по отношение на външния вид.

Новият Captur продължава концепцията за двуцветно купе и дори я надгражда, като добавя два нови цвята на колата: оранжев, какъвто караме, и син. Покривът също има нов цвят. Към предната решетка е добавена хромирана ивица, а под предната и задната брони сега са монтирани нови защитни скари.

Комбинациите, измежду които имате възможност да творите, са над 30. А ако екстериорът не ви стига, винаги може да се прехвърлите и към купето, където изборът е между шест различни пакета за персонализация.

Можете да избирате цвета на въздуховидите, скоростния лост, колоните - между другото нещо, което прави много добро впечатление, наред с LED светлините, е озвучаването BOSE. И двете са екстри, които не очакваш да видиш в този ценови клас.

Аудио системата е с шест високоговорителя и събуфер в багажника.

И така, отправяме се на нашия двучасов извънградски тест-драйв, след който вече ще знаем със сигурност, че Шекспир не е прав и в Дания няма нищо гнило - докъдето ви стигат очите виждате зелени ливади, които преливат в огромни поля от рапица. Както и че комбинацията Тесла и трактор е нерядко срещана в двора датчаните. А също и че ограничения на скоростта и контролът над спазването им са доста строги, така че балансираме между 50 и 70 км/ч и се чудим дали да ползваме 6-тата скорост или да я задържим за магистралата като вдигнем до 110 км./ч.

Освен това датчаните определено обичат кръговите движения и щедро са обзавели провинциалните пътища с тях, като дори и острите завои са обезопасени под формата на кръгово движение.

Навигацията ни говори приличен български, което доста ни забавлява, а екранът е седеминчов капацитивен дисплей - с други думи голям екран. На него се визуализират ограниченията за скорост - толкова важни в Дания, където можете да си карате без да изпреварвате колкото ви душа иска.

Жабката на колата заслужава да й се отдели специален ред.

Captur има не просто жабка, а цяло чекмедже, което се дърпа по начина, по който отваряте чекмеждето в кухнята, за да си извадите нож и вилица.

Кросовърът идва с двигател бензин и дизел  90 к.с. и 110 к.с. бензин с механична скоростна кутия. Това, което аз лично бих тествала обаче, но не беше на разположение в Копенхаген, е 120 к.с. автоматик, бензин*.

И така караме си между датските села, които излъчват някакво особено спокойствие. Тук-таме хора тичат из алеите, които вървят успоредно на пътя. В един момент започнахме да се задаваме въпроса никой ли не работи в тази Дания - и дали все пак няма нещо гнило. В крайна сметка всичко се оказа наред - просто почивен ден - Възнесение господне.

Нещо приятно, което открихме, че има в нашия Captur, е индикатор за мъртва точка в страничните огледала - Blind Spot Warning. Ако сте в Дания бързо ще разберете, че освен за коли, той действа и за мотори и велосипеди. Когато бъде засечен автомобил в сляпата точка на водача за по-дълго от 1 секунда, в огледалото веднага се включва светлинен индикатор.

Връщаме се в центъра на Копенхаген, където попадаме на много на брой мъже с жълти T-шърти и бири в кенове - няма съмнение, че става дума за футболни фенове. Оказват се привърженици на Брьонбю ИФ - датски професионален футболен клуб със седалище община Брьонбю в западните покрайнини на Копенхаген. Оттам идва и името на клуба „Момчетата от Западните покрайнини".

Не разбрахме как е свършил мачът на момчетата, защото се впуснахме да търсим малката русалка. Открихме я обградена от туристи или поне това, което се виждаше от нея, защото не си представяйте някой македонски паметник - русалката е фина девойка, висока 165 см.

Ако и вие си мислите, че северняците са студени хора, които не могат да се забавляват, сега е моментът да ви разбием илюзиите.

Първо датчаните притежават най-чистото и най-арт пристанище в Европа, до канала „Nyhavn", където животът никога не спира. Докато едни пият Moet на яхтите, други се забавляват в заведенията от двете страни на канала. Там е Копенхаген от пощенските картички.

Тук е и къщата на Ханс Кристиан Андерсен - една от известните три цветни къщи на канала.

И второ светлите нощи предразполагат към дълъг купон.

*Цената на бензиновия мотор, 90 коня с ръчна скоростна кутия е 27 990 лв. и  стига до 37 790 лв. за 120 к.с. бензин със 6 степенна автоматична скоростна кутия.

Oще: bose  captur  kadjar  koleos  led светлини  renault  renault caputur  канал „nyhavn"  копенхаген  тест драйв 


Още от Премиера

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.