Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Модерен, цветен и градски, що е то?

Фейслифтът на Renault Captur идва с по-софистициран модел от предшественика си - интериорът е с по-висококачествена пластмаса, а воланът е изработен от по-луксозни материали. Скоростният лост е с по-модерно излъчване. С тези промени Captur влиза в една крачка с визията на Kadjar и Koleos.
Модерен, цветен и градски, що е то? Снимка: reanult capture
Модерен, цветен и градски, що е то? Снимка: reanult capture
Модерен, цветен и градски, що е то? Снимка: reanult capture

От известно време насам се чудя защо автомобилните ревюта ги пишат предимно мъже, след като на пътя така или иначе в София, в час-пик има главно жени-шофьори. Добри или лоши, факт е, че са жени с коли, а спорът кой кара по-добре е толкова продуктивен, колкото и този дали е по-приятно да се кара автоматик, или кола с ръчни скорости. Разбира се, че имате мнение по този въпрос, също както и аз, но да не спорим още от началния абзац.

От Renault България са първата автомобилна компания, поне по мои наблюдения, която не се притеснява да таргетира директно жени. И така за световната премиера на новия Renault Captur в Копенахген от София тръгваме 4 жени и един мъж и сме с пълното убеждение, че справедливостта най-после е възтържествувала.

Копенхаген е далеч, а ако не летите в ден, в който има директен полет - още по-далеч.

Все пак оценявам като оригинално решението да направиш премиерата в град, в който всеки уважаващ себе си датчанин кара колело, а колите чинно спират при силуета на задаващия в далечината велосипедист. Ако можеха, биха и козирували.

Осен това Копенхаген има още едно предимство - той е прекрасно място за снимки, особено когато си направил

кола, която се гордее с дизайна си, какъвто е случаят с Captur.

Пристигаме някъде по обяд и много бързо се озоваваме в компанията на много Captur-и, строени в редици в цвят портокал и бяло, очакващи международната група от тестдрайвъри.

Намираме се в сърцето на града на място, наречено Weber Grill Academy - красива сграда, в която някогашният атриум е превърнат в огромна кухня и ресторантска част. Всичко, разбира се, е много в стила на старата сграда. Като цяло в Копенхаген няма никакви резки движения - нито по отношение на архитектурата, нито, както предстои да разберем след малко - по отношение на скоростта.

След къса пресконференция международните групи се отправят по колите - всяка, от които е обозначена със съответното знаме на държавата на журналистите.

Новото Renault Captur е фейслифт на предишния модел, който компанията определя като

тотален пазарен успех.

Captur е градска кола със забележителен дизайн, като от Renault казват, че това е най-продаваният градски кросоувър за 2016-а в Европа с 215 670 продадени автомобила. Базиран на Renault Clio, това е най-малкият SUV на Renault. Неговите по-големи братя от Фамилия "К" са Kadjar и Koleоs.

Фейслифтът на Renault Captur идва с по-софистициран модел от предшественика си - интериорът е с по-висококачествена пластмаса, а воланът е изработен от по-луксозни материали. Скоростният лост е с модерно излъчване. С тези промени Captur влиза в една крачка с визията на Kadjar и Koleos.

Дължината на Captur е 4,12 м, което е наистина компактен размер.

Новият Renault Captur има и дневни C-образни LED светлини, нови цветове и стъклен покрив. Като казвам цветове, това е нещо много централно за Captur, защото персонализацията на колата е едно от големите й предимства по отношение на външния вид.

Новият Captur продължава концепцията за двуцветно купе и дори я надгражда, като добавя два нови цвята на колата: оранжев, какъвто караме, и син. Покривът също има нов цвят. Към предната решетка е добавена хромирана ивица, а под предната и задната брони сега са монтирани нови защитни скари.

Комбинациите, измежду които имате възможност да творите, са над 30. А ако екстериорът не ви стига, винаги може да се прехвърлите и към купето, където изборът е между шест различни пакета за персонализация.

Можете да избирате цвета на въздуховидите, скоростния лост, колоните - между другото нещо, което прави много добро впечатление, наред с LED светлините, е озвучаването BOSE. И двете са екстри, които не очакваш да видиш в този ценови клас.

Аудио системата е с шест високоговорителя и събуфер в багажника.

И така, отправяме се на нашия двучасов извънградски тест-драйв, след който вече ще знаем със сигурност, че Шекспир не е прав и в Дания няма нищо гнило - докъдето ви стигат очите виждате зелени ливади, които преливат в огромни поля от рапица. Както и че комбинацията Тесла и трактор е нерядко срещана в двора датчаните. А също и че ограничения на скоростта и контролът над спазването им са доста строги, така че балансираме между 50 и 70 км/ч и се чудим дали да ползваме 6-тата скорост или да я задържим за магистралата като вдигнем до 110 км./ч.

Освен това датчаните определено обичат кръговите движения и щедро са обзавели провинциалните пътища с тях, като дори и острите завои са обезопасени под формата на кръгово движение.

Навигацията ни говори приличен български, което доста ни забавлява, а екранът е седеминчов капацитивен дисплей - с други думи голям екран. На него се визуализират ограниченията за скорост - толкова важни в Дания, където можете да си карате без да изпреварвате колкото ви душа иска.

Жабката на колата заслужава да й се отдели специален ред.

Captur има не просто жабка, а цяло чекмедже, което се дърпа по начина, по който отваряте чекмеждето в кухнята, за да си извадите нож и вилица.

Кросовърът идва с двигател бензин и дизел  90 к.с. и 110 к.с. бензин с механична скоростна кутия. Това, което аз лично бих тествала обаче, но не беше на разположение в Копенхаген, е 120 к.с. автоматик, бензин*.

И така караме си между датските села, които излъчват някакво особено спокойствие. Тук-таме хора тичат из алеите, които вървят успоредно на пътя. В един момент започнахме да се задаваме въпроса никой ли не работи в тази Дания - и дали все пак няма нещо гнило. В крайна сметка всичко се оказа наред - просто почивен ден - Възнесение господне.

Нещо приятно, което открихме, че има в нашия Captur, е индикатор за мъртва точка в страничните огледала - Blind Spot Warning. Ако сте в Дания бързо ще разберете, че освен за коли, той действа и за мотори и велосипеди. Когато бъде засечен автомобил в сляпата точка на водача за по-дълго от 1 секунда, в огледалото веднага се включва светлинен индикатор.

Връщаме се в центъра на Копенхаген, където попадаме на много на брой мъже с жълти T-шърти и бири в кенове - няма съмнение, че става дума за футболни фенове. Оказват се привърженици на Брьонбю ИФ - датски професионален футболен клуб със седалище община Брьонбю в западните покрайнини на Копенхаген. Оттам идва и името на клуба „Момчетата от Западните покрайнини".

Не разбрахме как е свършил мачът на момчетата, защото се впуснахме да търсим малката русалка. Открихме я обградена от туристи или поне това, което се виждаше от нея, защото не си представяйте някой македонски паметник - русалката е фина девойка, висока 165 см.

Ако и вие си мислите, че северняците са студени хора, които не могат да се забавляват, сега е моментът да ви разбием илюзиите.

Първо датчаните притежават най-чистото и най-арт пристанище в Европа, до канала „Nyhavn", където животът никога не спира. Докато едни пият Moet на яхтите, други се забавляват в заведенията от двете страни на канала. Там е Копенхаген от пощенските картички.

Тук е и къщата на Ханс Кристиан Андерсен - една от известните три цветни къщи на канала.

И второ светлите нощи предразполагат към дълъг купон.

*Цената на бензиновия мотор, 90 коня с ръчна скоростна кутия е 27 990 лв. и  стига до 37 790 лв. за 120 к.с. бензин със 6 степенна автоматична скоростна кутия.

 

Най-четените