Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Audi RS4 се завръща

Третото поколение на Audi RS4 ще дебютира в Женева
Комбито е с електронно ограничена максимална скорост 250 км/ч

След 4-годишна пауза Audi RS4 се завръща - и подобно на първото поколение на модела, дебютирало през 2000, автомобилът ще се продава само като комби с означението Avant.

Премиерата на третата генерация RS4 ще е на автомобилното изложение в Женева през март.

Според Audi, причините за това RS4 да се предлага само като комби са три. Първо, статистиката на компанията сочи, че по-спортните комби версии винаги са се продавали по-добре от седаните със сходни характеристики. Второ, пазарът вече не приема ентусиазирано твърде мощни и спортни класически седани и трето, S5 Sportback е предложението за тези, които искат мощност и скорост, но в по-традиционни форми.

Новият RS4 Avant се задвижва от същия двигател, който се използва при RS5 - атмосферен V8 с обем 4,2 литра. Мощността му е 450 конски сили при 8250 об/мин, а всеки цилиндър има по 4 клапана. В сравнение с настоящия RS4 увеличението на мощността е с 30 конски сили, но максималният въртящ момент остава без промяна - 430 Nm между 4000 и 6000 об/мин.

За сравнение комбито С63 AMG на Mercedes е с 6,2-литров V8 с мощност 451 конски сили, която може да нарасне до 480 при по-скъпата версия.

Все още няма потвърждение за теглото на RS4, но най-вероятно комбито ще е по-леко от RS5, който тежи 1725 килограма.

Ускорението от 0 до 100 км/ч е заявено да е 4,7 секунди, което е с 0,2 секунди по-бързо от настоящия RS4 и само с 0,1 секунда по-бавно от RS5. Максималната скорост е електронно ограничена на 250 км/ч, но срещу доплащане Audi осигурява максимална скорост и 280 км/ч.

Трансмисията е автоматична 7-степенна с двоен съединител, системата за лаунч контрол е серийна, а в механичен режим предавките може да се превключват с лостчета на волана.

Стандартна е и системата "Quattro" за постоянно задвижване на четирите колена, като самоблокиращият диференциал може да прехвърля до 70% от мощността на предния мост и до 85% на задния. Като екстра се предлага активен Sport диференциал за задния мост, който разпределя мощността между задните колела и при нужда активира външното на завоя.

За база на RS4 е използвано сериозно доработеното шаси на A4 Avant, клирънсът на автомобила е снижен с 20 мм, а в многозвенното окачване широко приложение са намерили поредила алуминиеви елементи и детайли. От Audi обещават "по-стабилно" управление, основно заради електро-механичното серво на волана.

И накрая, за да спира сигурно и точно, RS4 Avant е оборудван със спирачки, заети от RS5 - вентилирани и перфорирани спирачни дискове отпред с диаметър 365 мм с по 8 работни цилиндърчета. Като опция Audi предлага 380-милиметрови карбон-керамични дискове отпред с по 6 цилиндърчета.

Продажбите в Германия започват през есента, а базовата цена на новия RS4 Avant ще е 76 600 евро.

 

Най-четените