Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Битката на супер спортните модели

Bugatti Vision Gran Turismo
Концептът е базиран на дигиталния модел за Gran Turismo 6 и „отваря нова страница в историята на марката”. Моделът подсказва какъв ще е дизайнерският език, който ще бъде използван при наследника на Veyron, а в дизайна му са намерили място директни препратки към Type 57 Atlantic от 1936 и Type 57 G Tank, спечелил в Льо Ман през 1937. От Bugatti заявиха, че техническите възможности на концепта са „реални” и потвърдиха, че двигателят е W16, а максималната му скорост – над 400 км/ч.
BMW M6 GT3
Състезателната версия на впечатляващия М6 може да се поръчва от частни отбори за сезон 2016 в надпреварите, където се допускат коли от клас GT3. Автомобилът струва 379 000 евро, двигателят му е много близък до този на серийната версия, теглото му е по-малко от 1300 кг, а колата се предлага със 6-степенна секвенциална трансмисия.
Mercedes-AMG C63 S Coupe Edition 1
Спортната версия на новия C63 Coupe е основата за създаването на състезателните коли на Mercedes за DTM и ще може да се поръчва с допълнителен аеродинамичен пакет на AMG. 4-литровият V8 битурбо мотор, който задвижва моделът е в два варианта на мощност: 476 и 510 конски сили.
Peugeot 308 Racing Cup
Състезателният автомобил е базиран на 308 GTI, а някои решения са заети от WTCC, където участва другата марка на PSA – Citroen. Задвижването е поверено на 1,6-литровия турбо мотор от 308 GTI, но мощността му е вече 308 конски сили, а трансмисията е автоматична 6-степенна, като предавките може да се сменят с перца от волана. Това е наследникът на RCZ Racing Cup и ще е на пазара през втората половина на 2016 година.
Porsche 911 Carrera
Фейслифтът на 911 Carrera за моделната 2016 година дебютира във Франкфурт, а голямата новина е появата на нови 3-литров 6-цилиндров двигател с две турбини. Мощността му е 370 конски сили за версията Carrera и 420 за Carrera S.
Ferrari 488 Spider
Откритата версия на 488 GTB дебютира във Франкфурт и се задвижва от 3,9-литров V8 с два турбокомпресора с мощност 662 конски сили. Трансмисията е 7-степенна с два съединителя, а ускорението от 0 до 100 км/ч отнема точно 3 секунди. Кабриото е оборудвано с хардтоп, зает директно от 458 Spider – практично и по-евтино решение.
Hyundai N2025 Vision Gran Turismo
Салонът във Франкфурт е сцената, на която корейският гигант Hyundai представя специализираното си подразделение за спортни модели N. Гордостта на подмарката са автомобилите i20 WRC, които участват успешно в световния рали шампионат. Концептът N2025 Vision Gran Turismo прилича на прототипите от Льо Ман и се задвижва от горивна клетка с обща мощност 871 конски сили. Създателите на колата твърдят, че тя притежава „безкомпромисно сцепление”, задвижването е 4х4, а теглото на създадения за видео играта Gran Turismo 6 прототип тежи едва 972 кг.
Lamborghini Huracan Spyder
Кабриото е оборудвано с мек покрив, който се отваря и затваря за 17 секунди при скорост до 50 км/ч. Механиката е същата като при купето – 5,2-литров V10 атмосферен мотор с мощност 610 конски сили при 8250 об/мин и максимален въртящ момент 560 Nm при 6500 об/мин.
Porsche Mission E
Слуховете, че Porsche ще покаже във Франкфурт съперник на Tesla Model S се оказаха истина – концептът Mission E е с революционен за марката дизайн, а пробегът с едно зареждане на изцяло електрическият автомобил е над 500 км. Може би един ден това ще е някое от следващите поколения на Panamera, колата се задвижва от два електромотора със сумарна мощност 600 конски сили и се ускорява от 0 до 100 км/ч за 3,5 секунди. Батерията се зарежда на 80% за 15 минути, което е отлична новина.

Днес е първият ден, в който участниците на автомобилното изложение във Франкфурт ще представят новите си автомобили. Милиони фенове по цял свят очакват новите серийни модели, които скоро ще излязат на пазара, както и концептуалните автомобили, които ще покажат посоката, в която ще се развива една или друга марка.

Сред тези премиери има и такива, които повече или по-малко не се влияят от ситуацията на световния пазар - кризите ги засягат по-слабо, а силните периоди се отразяват благотворно на поръчките.

Естествено, става въпрос за продукцията на компаниите, които създават спортни или супер спортни модели. Когато пазарът е в криза, компаниите не забавят темпото, тъй като прогнозират, че след спада идва възход и искат да са готови за следващото увеличение на поръчките. А когато пазарът върви силно, дилърите често не смогват да заявят колите, поръчани от нетърпеливите клиенти.

Затова и всички очакваме с нетърпение новите творения на Ferrari, Lamborghini, Jaguar и останалите марки, специализирани в по-вълнуващи, но и доста по-скъпи коли.

Разбира се, тук присъстват и представителите на една по-скромна като обем пазарна ниша, в която обаче винаги има доста пари - заводски подготвените състезателни автомобили, предназначени обикновено за пистови шампионати, участието в които може и да е за удоволствие, не толкова за резултати.

 

Най-четените