Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

"Убиецът" на Tesla: Електромобил с 1000 коня

Дългоочакваният FFZERO1, свръхмощен електрически прототип, най-после направи премиерата си (ГАЛЕРИЯ)
FFZERO1 на CES 2016 Снимка: Getty Images
FFZERO1 на CES 2016
FFZERO1 на CES 2016 Снимка: Getty Images
FFZERO1 на CES 2016
FFZERO1 на CES 2016 Снимка: Getty Images
FFZERO1 на CES 2016
FFZERO1 на CES 2016 Снимка: Getty Images
FFZERO1 на CES 2016
FFZERO1 на CES 2016 Снимка: Getty Images
FFZERO1 на CES 2016
"Убиецът" на Tesla: Електромобил с 1000 коня Снимка: faraday future
"Убиецът" на Tesla: Електромобил с 1000 коня Снимка: faraday future
"Убиецът" на Tesla: Електромобил с 1000 коня Снимка: faraday future
"Убиецът" на Tesla: Електромобил с 1000 коня Снимка: faraday future

Калифорнийският производител на електромобили Faraday Future, който работи в супер-секретен режим през последната година и половина, създаде първата голяма новина на CES 2016.

Дългоочакваният FFZERO1, свръхмощен електрически прототип, най-после направи премиерата си.

Машината изглежда създадена по-скоро за състезателните писти, отколкото за градски условия благодарение на проектната й мощност от 1000 к.с. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема по-малко от 3 секунди, а максималната й скорост е над 320 км/ч.

Разбира се, това са чисто теоретичните параметри на концепта, но от Faraday Future подсказаха, че вероятно ще пуснат "лимитирано производство" от модела.

Дизайнът на електромобила е съчетание от стъклен покрив, бял интериор, купето е от карбонови нишки и иновативни идеи като платформа за смартфон, вградена в центъра на волана.

През телефона може да се управлява интерфейсът на автомобила независимо дали сте в купето или в хола си - т.е. при команда FFZERO1 се включва в безпилотен режим, така че притежателят му може да го повика от дистанция.

Системата Halo Safety е създадена за комфортна опора на главата и врата на шофьора, а в едноместния автомобил има каска, която може да подава кислород и вода. Таблото на FFZERO1 e проектирано да събира биометрични данни от водача на автомобила.

Седалката е поставена под 45-градусов ъгъл, който се счита за най-подходящ за кръвообращението на шофьора.

Самото позициониране на шофьора се измества към предницата на колата, като акумулаторите са поставени под седалката за "перфектен аеродинамичен профил на сълза".

Faraday Future са проектирали автомобила с тунели за въздушни струи, които минават по дължината на интериора на автомобила. Целта им е да ограничат съпротивлението и да се подобрят охлаждането на батериите.

Едва ли е реалистично да очакваме, че FFZERO1 ще бъде първият производствен модел на Faraday Future. По-скоро компанията използва вниманието около прототипа, за да покаже сериозния си технологичен потенциал.

Най-интересната характеристики на FFZERO1 е т.нар. Variable Platform Architecture (VPA) - нова модулна конструкция на шасито, която позволява лесното преобразуване на големината му.

Прототипът може да променя броя и мощността на задвижващите системи. Може да променя физическия си размер, както и броя на акумулаторите, така че да пасва идеално на изискванията на потребителя.

Гъвкавостта е най-важният приоритет за Faraday: производителят подсказа, че работи под необичаен бизнес модел. При него клиентите се "абонират" за план, който им дава възможност да имат достъп до автомобили от различен тип според нуждите им. Така абонатът на Faraday Future може да си поръча товарен автомобил, след което да го замени за спортен седан на следващия ден.

Премиерата на FFZERO1 дойде, след като Faraday Future анонсираха намеренията си да вложат 1 млрд. долара за построяването на мащабна производствена база в Лас Вегас.

Плановете на компанията предвиждат самостоятелно проектиране на батериите и контролните системи на автомобилите подобно на модела на Tesla.

 

Най-четените