Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Jaguar се готви за скок

Един от вариантите за дизайна на бъдещия SUV на Jaguar
Спортният C-16X ще излезе на пазара през 2015
Jaguar готви компактен модел, съперник на 3-ата серия на BMW
C-X75 ще се произвежда в малка серия
По-мощната версия на XF вече е на етап пътни изпитания

От Jaguar обещават "нов и интересен" дизайн за бъдещия SUV модел на марката, но това няма да е единствената изненада - новият автомобил трябва да излезе на пазара около 2016 и ще "перлата" в обновената моделна гама на компанията.

Бранд директорът на Jaguar за целия свят Ейдриън Холмарк обясни на автомобилното изложение в Женева, че марката полага сериозни усилия, за да отговори на желанието на боса на компания Ралф Спет за "важен пробив в моделите, които предлага на пазара".

Land Rover, другата марка заедно с Jaguar под шапката на Tata, постига сериозни успехи с ясно дефинирани нишови модели - пример за това Range Rover Evoque. Дизайнерите и конструкторите в Jaguar са получили карт бланш за отделянето от традиционите модели на марката и за налагането на нови модели. Tata ще удвои инвестициите в Jaguar до 1,5 милиарда лири, като огромната част от тези пари ще отидат за нови модели.

Новият кросоувър ще бъде предшестван от серийните версии на спортните модели C-16X и C-X75, както и новият модел на Jaguar, който ще е пряк пазарен съперник на 3-ата серия на BMW - те трябва да се появят на пазара към 2015 години.

А в следващите две години Jaguar ще представи шест нови продукта - фейслифт на настоящи модели, нови двигатели и дори нови модели.

"Първо трябва да си изградиш подходящ имидж, след това осигуряваш точните двигатели за актуалните модели - обясни Холмарк. - За нас това е най-добрият план за следващите две години. След това ще се насочим към спортните модели, а оттам развитието ни ще продължи с нови продукти."

Излишно е да казваме, че в дългосрочен план най-голям потенциал за Jaguar ще компактният седан, вече споменатият съперник на BMW 3 и е почти сигурно, че този модел най-бързо ще получи одобрението на собствениците от Tata.

Що се отнася до кросоувърът, Холмарк обяснява, че "този модел не е топ приоритет за нас, но не е и на последно място." Предполага се, че шансовете му за серийно производство са 50/50 и такъв модел би засилил сериозно продажбите на марката на пазари като Бразилия, Русия, Индия и Китай. Холмарк: "Такъв модел ще ни осигури географски растеж".

Jaguar може да атакува пазара на SUV модели по различни начини. Създаването на версия с повишена проходимост на компактен модел е най-интригуващата опция, и в същото време - най-лесно изпълнима. Най-вероятно компактният модел на Jaguar ще е с алуминиева конструкция, което ще го отличи на пазара, където преобладават изградените от стомана автомобили.

А по въпроса са борбата срещу 3-ата серия на BMW, Холмарк обяснява: "Jaguar може да предложи по-различен модел, който ще е по-скъп, но ще си струва допълнителната инвестиция".

Изцяло алуминиев SUV модел определено ще даде по-различен облик на Jaguar в прякото му сравнение с наложените вече модели на Audi, BMW и Mercedes.

Предполага се, че платформата ще е модифицирана и скъсена версия на модела "Premium Lightweight Architecture", който се разработва от Jaguar Land Rover за новите модели на компанията - включително и за новия Range Rover и в дългосрочен план - за новите седани на Jaguar - XF и XJ. Използването на компактния седан за основа при създаването на кросоувъра на Jaguar пък ще намали разходите по новия модел.

Вторият вариант за Jaguar включва използването на платформата на Range Rover Evoque и изграждането на нейна база компактен и икономичен кросоувър. Такъв модел с предно предаване може би ще се приеме по-лесно от клиентите на Jaguar от седан също с предно предаване. А и такъв модел ще намали средните показатели за разхода на гориво на моделите на Jaguar.

Третата, по-малко вероятна версия, е крачка нагоре в пазарните сегменти - създаването на пълноразмерен SUV, при който да се използва новото 4х4 задивжване и новата трансмисия, предназначени за бъдещите XF и XJ. Но създаването на SUV, базиран на стоманената архитектура на XF е малко вероятно, тъй като жизнените цикли на моделите се разминават - XF ще слезе от сцената, когато трябва да се появи SUV моделът.

"Истината е, че благодарение на Land Rover ние доминираме в SUV сегмента - заяви Холмарк. - Така че, компанията няма нужда от още един SUV, който да се бори с него, но Jaguar трябва да представи нещо интересно и ново."

Тагове: автомобили, jaguar
 

Най-четените