Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Зад волана на Countryman JCW

Mini Countryman JCW ще дебютира официално през март
Двигателят вече е с мощност 215 конски сили
Задвижването 4х4 прави управлението по-лесно и приятно

Какво точно е Mini Countryman JCW? Съвсем точен отговор липсва, тъй като серийното производство не е започнало, а официалната премиера на автомобила ще е на автомобилното изложение в Женева през март.

Версията JCW при Mini - абревиатура на John Cooper Works - е знакът за последното стъпало преди състезателните технологии - най-висока мощност, отлична динамика, твърдо окачване, стабилно поведение на автомобила и други радващи феновете на по-скоростното шофиране характеристики, съчетани с твърда возия, радващ всички сетива звук на мотора и понякога твърде висок разход на гориво.

Е, Countryman JCW ще се развива по тази рецепта. Все още няма официална информация колко точно мощност е изстискана от 1,6-литровия турбо мотор, но източници от компанията твърдят, че става въпрос за 215 конски сили. Това е с 4 повече от Mini JCW и с 38 повече от Cooper S - базата за създаването на версията JCW.

Според представители на компанията, автомобилът, който карахме в снеговете на австрийските Алпи представлява на 85% серийната версия на колата, която ще излезе на пазара през есента на следващата година.

Като всяко Mini с означението JCW, Countryman JCW е впечатляващ автомобил, като тук са отстранени някои от слабостите на версията Cooper JCW - основно заради използването на задвижване 4х4.

Това означава стабилност и сцепление на ниво, много по-високо от това, с което асоциираме JCW, а по-плавното разгръщане на мощността само увеличава удоволствието от шофирането.

С натискането на бутона Sport нещата стават още по-приятни - двигателят реагира по-отривисто, воланът става по-прецизен, а цялостното поведение на автомобила - по-динамично.

Инженерите на Mini са решили да използват спортното окачване на Cooper S и за JCW, но все пак има промени - пружините са малко „по-натегнати", амортисьорите са по-твърди, а просветът на автомобила е намален с 10 мм - до 139 мм. На предния и задния мост се появяват по-дебели стабилизиращи щанги - с диаметър 22 мм отпред и 17 мм отзад, увеличението и при двете е с 1 мм спрямо Cooper S.

Истината е, че въпреки по-сериозните си размери и по-голяма височина Countryman се наложи като автомобил, който осигурява приятни емоции, когато атакувате завоите в някоя технична отсечка. Но е факт, че тази особеност се е запазила и при JCW - смяната на посоката става бързо и прецизно, което винаги е добър признак.

Още една особеност на Countryman JCW - автомобилът вози твърдо, но не прекалено - по-скоро ти напомня, че си Countryman, а не в JCW. А и в действителност, окачването не е толкова твърдо като при Mini JCW. Но окончателна оценка на това ще може да се даде, когато автомобилът бъде тестван в търговски вид - със 17-цолови лети джанти и летни гуми - така ще се продава. Ние го карахме със стоманени джанти и зимни гуми, които се представиха отлично в снега.

Странният дизайн на Countryman си има почитатели и противници, но със сигурност версията JCW ще спечели сърцата на почитателите на Mini. Предполага се, че цената в Англия ще е около 30 000 лири, но подобни автомобили няма как да са евтини.

 

Най-четените