Ford превзе Детройт с новия GT | webcafe.bg
Autocafe

Ford превзе Детройт с новия GT

Autocafe.bg
13.01.2015, 11:12 (обновена 15.01.2015, 07:35)

1 от 6 снимки Назад Напред

ford gt

Новият Ford GT се превърна в голямата звезда на първия ден на автомобилното изложение в Детройт

Ford поднесе голямата изненада на автомобилното изложение в Детройт с нова версия на легендарния си модел GT. Супер автомобилът, който ще е пряк съперник на топ моделите на Ferrari и Lamborghini, влиза в производство в края на 2016 година.

Възроденият GT е с шаси и каросерия, изработени от карбон и алуминий и се задвижва от 3,5-литров V6 EcoBoost мотор с две турбини и мощност над 600 конски сили. Конструкторите на Ford се отказват от атмосферните V8 мотори в името на новите технологии при двигателите.

Цената на GT също ще е близка до тази на европейските супер автомобили - 320 000 евро, въпреки че все още не е официално обявена от компанията.

„Новият GT е израз на възможностите на най-новите технологии на Ford, включително EcoBoost моторите и вижданията за аеродинамиката - заяви на представянето на колата главният изпълнителен директор и президент на Ford Марк Фийлдс. - Работим по този проект от малко повече от година.

Фийлдс подхрани и спекулациите, че с новия GT Ford може да се върне на пистата, намеквайки за бъдещо участие в GT класа в „24 часа на Льо Ман" догодина.

„Не бива да забравяме, че първата ни иновация като компания не е направена в лабораторията, а на пистата", обясни Фийлдс. Малко по-късно говорител на Ford обясни, че евентуално участие в Льо Ман е „добра идея".

Моментът за това няма как да е по-подходящ - през 2016 се навършват 50 години от победата на Ford в Льо Ман, с която американската марка слага край на шестте поредни победи на Ferrari в надпреварата. От своя страна Ford печели с GT четири поредни победи в Льо Ман.

Новият GT напомня дизайна на оригинала, както и на супер автомобила със същото име, появил се през 2004 - предишният опит на Ford да възроди легендата от Льо Ман.

Предницата повтаря чертите на оригиналния автомобил, но оформлението на задницата е изключително агресивно и там присъстват някои от най-модерните аеродинамични решения.

V6 двигателят работи със 7-степенна трансмисия с двоен съединител, а в списъка на серийното оборудване влиза регулируемото окачване, керамични спирачки и волан, сякаш зает от болид от Формула 1.

Вратите на двуместното купе се отварят вертикално, а производствената серия на новия GT ще е повече от ексклузивна - 1200 бройки.

Неговият предшественик постигна производствен тираж от малко над 4000 бройки между 2004 и 2006 година.

Oще: 2015 детройт  ford gt  автомобили  детройт 


Още от Премиера

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.