Focus става все по-добър | webcafe.bg
Autocafe

Focus става все по-добър

Георги Иванов , autoclub.bg
29.11.2014, 10:15 (обновена 01.01.2015, 13:55)

1 от 6 снимки Назад Напред

ford focus

Промените в дизайна правят Focus по-хармоничен и елегантен

От над две години насам Ford Focus е най-продаваният автомобил в света, а в Европа компактният модел води оспорвана битка срещу много силни и класни съперници. С фейслифта и освежаването на Focus Ford отново ще се бори за №1 в света за 2014 година, а пазарът прие повече от добре 1-литровият бензинов турбо мотор, който пък от 2012 насам печели наградата „Най-добър двигател в света". За първата половина на тази година в Европа една трета от автомобилите Focus са поръчани точно с този двигател.

Промените по Focus имат много важна цел - автомобилът трябва да запази привлекателността си, силните му страни да станат още по-силни, а клиентите да получат повече възможности за избор на оборудване и опции.

Дизайнът на автомобила се е лишил от някои спорни елементи - като стоповете на предишната версия, а идеята, подсказана и от радиаторната решетка в стил Aston Martin е, че това е автомобил, който ви предлага премиум усещане - както в поведението на пътя, така и на борда. И това важи както за хечбека и седана, така и за комби версията, която ще се появи в България на по-късен етап.

Новият Focus е станал по-практичен, на борда има повече съвременни технологии и той се доближава до законодателя в този клас - VW Golf. На толкова високо ниво успешните промени не се постигат лесно - но новият дизайн на волана и по-удобната работа с инфотейнмънт система са доказателство, че са възможни.

От дебюта на първото поколение на Focus работата на предното окачване, както и пътното поведение са едни от най-силните страни на модела. Сега е дошъл ред на промени в предното окачване, които правят поведението на колата още по-добро - Focus реагира по-точно на командите на волана, стъпва много добре и реагира предвидимо, дори когато е налице провокация при екстремно спиране или ранно подаване на газ в завой.

Промените са свързани с новата геометрия на окачването, увеличаване на устойчивостта при странично натоварване и новите настройки на амортисьорите. Това на пътя означава, че работата на окачването се усеща още по-стегната, без обаче колата да вози твърдо. Тук се усеща и работата на електрическото серво на волана, което също е с нови настройки и дава повече и по-качествена информация за поведението на колата и контакта с пътя.

1-литровият бензинов мотор, който се предлага и при Fiesta, стана първият двигател, предлаган при семеен автомобил, който работи без хибридна система, успял да слезе под психологическата граница от 100 грама въглероден двуокис, отделян на километър пробег. Отличникът при опазването на околната среда - 99 грама CO2 на километър, се представя добре и на пътя - моторът осигурява прилична и достатъчна динамика в градски условия, както и придвижване с по-висока скорост на магистрала. Естествено, необходимо му е малко повече време, за да набере скорост, но след това поддържането на 130-140 км/ч по магистралата е приятно занимание.

Доста повече динамика осигурява новият 1,5-литров бензинов EcoBoost мотор, който излиза на пазара в два варианта на мощност - 150 и 182 конски сили, и се предлага с нова 6-степенна механична предавателна кутия. Тук разходът на гориво е намален с 7% в сравнение с предишния 1,6-литров EcoBoost, който също беше с мощност 180 конски сили.

И за да са новините за европейските пазари още по-добри - на сцената излиза новият 1,5-литров TDCi мотор с 120 конски сили, който работи с 6-степенен автоматик Powershift. Новият турбодизел е с 19% по-икономичен в сравнения с досегашния 2-литров TDCi двигател с мощност 115 конски сили. Този мотор има и версия с 150 конски сили и 6-степенна механична трансмисия, която е с 15% по-икономична в сравнение с досегашния мотор с 140 конски сили.

Новият Focus се предлага с впечатляващо количество високи технологии на борда, като начело е системата SYNC 2. Тук е налице8-инчов цветен тъчскрийн, гласово управление на аудио системата, навигацията, климатика и свързаността с мобилен телефон. А за по-лесното шофиране в натоварената градска среда се грижи т.нар. активен паркинг асистент, който намира свободно място и след това паркира сам автомобила, като водачът само дава газ и натиска спирачката, като не е необходимо да докосва волана.

Oще: ford focus  автомобили 


Още от Тестдрайв

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.