Новият IGNIS: полу-хибридният приключенец на Suzuki | webcafe.bg
Autocafe

Новият IGNIS: полу-хибридният приключенец на Suzuki

Цветелина ВътеваЦветелина Вътева
01.08.2017, 16:15 (обновена 03.08.2017, 10:34)
test drive ignis

Предвид огромната бройка на хората, които наричат всички SUV автомобили „джипове", понятието микро-SUV звучи странно. Хем „джип", хем „микро" на първо четене прилича на хибрид, който цели да лови маймуни с трици.

Качвайки се на Suzuki IGNIS обаче, става ясно, че новото поколение SUV с ултра компактни размери всъщност има своето място под слънцето.

Полу-хибридният IGNIS, който тестваме, е същият малък градски чаровник както оборудвания си с 4WD ALLGRIP AUTO брат, с леко намалени възможности извън пътя, но пък със същия значителен просвет за такъв малък автомобил.

Шофирането на компактен, леко вдигнат автомобил, съчетава удобството на практичните размери с лукса на „високото" каране. Шофьорската седалка може да се вдигне с 29 сантиметра над пода на автомобила, клиренсът от 180 милиметра позволява свободно придвижване по лоши пътища, че и извън тях.

Вече съм карала стандартния IGNIS и съм наясно, че карането в града с него е чисто удоволствие: лесно паркиране, благодарение на добрата задна камера за ясна видимост и съвършени габарити, позволяващи успоредно паркиране дори на абсурдни места като улиците „Стара планина", „Солунска", „Гладстоун" пр.

Удоволствието се подсилва от елегантния интериор, който тук е решен в черно и бяло.

Дестинацията на тестдрайва е Казанлък, по-известен като „градът на розите".  В центъра на „Розовата долина"  се намира най-голямата и най-добре запазена в страната Тракийска гробница, включена в списъка на ЮНЕСКО и Музеят на розата. Наблизо са античният град Севтополис и Долината на тракийските царе, така че определено има какво да се види, а пътуването по добрия стар Подбалкански път с полу-хибридната Сузи е лятно завръщане към корените.

Шофирането по завоите около Карлово, Калофер и Сопот ме връща във времената, когато морето беше не на 3-4 часа, а на цяла нощ път, и пътувах в ладата на родителите ми, спяща върху купчини спални чували на задната седалка. Вече трудно може да видите дете, което пътува легнало отзад, без детска седалка и предпазен колан, но трябва да знаете, че при добро желание, спокойно може дете или човек с по-скромни размери да прекара една нощ на задната седалка на IGNIS, без да се събуди с дископатия.

Автомобилът е компактен, но достатъчно широк отвътре и четирима души пътуват в съвсем приличен комфорт.

SHVS полу-хибридната система доближава този малък екземпляр до братята си от средния към висок клас, превъзхождайки ги в същото време с двуцифрени нива на вредните емисии. Благодарение на SHVS, Сузи предлага старт/стоп система и лека, но осезаема помощ от електродвигателя при ускорение. При спускане по наклон или намаление на скоростта, SHVS "събира" кинетичната енергия на автомобила и я съхранява в батерията за помощ при следващото ускорение.

Иначе казано, благодарение на SHVS системата, шофьорът може да се чувства доста по-сигурен в бързото задминаване и всички останали ситуации на пътя, които изискват бърза реакция от страна на автомобила. Освен това, енергията, която отива в батерията вместо да се превърне в топлинна енергия, пести гориво, респективно отделя по-малко емисии на въглероден диоксид и ви оставя с чиста еко съвест.

Спираме за снимки на язовир Копринка, като до водата се стига по лек офроуд терен, който не представлява никакво затруднение за Сузи. Дръзкият дизайн с приплесната задница, следи от нокти на хищен птерозавър и достойния за уважение надпис „made in Japan" стоят шик на фона на спокойния язовир.

Новият IGNIS не е някакъв свръхпретенциозен автомобил, но е едно брилянтно съчетание между комфортно градско возило, приличен автомобил за дълъг път, леки офроуд възможности и извор на удоволствие от шофирането.

Освен това, се предлага на цена от 21 990лв., което определено го прави заплашителен за конкурентите му, сред които могат да се позиционират дори не-компактни SUV автомобили. Браво, Сузи!

Oще: shvs  suv  suv автомобили  suzuki ignis  testdrive  сузуки  тестдрайв  шофиране 


Още от Тестдрайв

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.