Купе или какво? | webcafe.bg
Autocafe

Купе или какво?

Методи Петков 14.02.2013, 12:36 (обновена 29.05.2013, 16:48)

1 от 5 снимки Назад Напред

 vwcc

СС загуби досегашното си обозначение, но получи повече елегантност и по-добро оборудване

Volkswagen бе едва втората марка (след Mercedes с модела CLS), която разпозна тренда и представи автомобил с четири врати и по-спортна форма. Той бе определен като купе и наречен Passat CC. Идеята на Волфсбург бе, използвайки платформата на бестселъра в средния клас, да предложи по-елегантен автомобил за хора, обичащи да демонстрират своята индивидуалност.

И о, чудо: рецептата проработи. Клиентите, които искаха да се откъснат от скромния имидж на силно обичания като фирмен и семеен автомобил Passat вече имаха своята красива играчка и не се поколебаха да развържат кесиите. Днес, за да разтвори ножицата още по-широко между купето с четири врати и Passat, Volkswagen го нарича просто CC. Без Passat.

СС не е изцяло нов модел, а една сериозно рестилизирана и технически допълнена версия на предишния модел. Формулата за успеха е позната от други модели на марката - вместо да се търси изцяло ново решение, всичко добре работещо е запазено и подобрено в детайлите си. В случая на СС това означава, че е запазено всичко.

СС е достъпно купе за тези, които не могат да си позволят лайфстайла да карат CLS, A7 или 6-а серия Gran Coupe. Но това не значи, че трябва да се лишават от стил. Където и да се появи, СС не остава незабелязан. Дългата 4,80 метра каросерия има своя идентичност, въпреки че предницата със серийните биксенонови фарове е прекалено унифицирана с фирмения дизайн на марката. Всеки сам може да си направи заключенията, но в очите на автора елементи като ниския покрив, стъклата без рамки и по-големите колела са приятни детайли, които те карат да се чувстваш малко по-специален, дори на предницата да няма премиум-емблема. В очите на някои СС има още по-голяма представителност, изглеждайки като малък Phaeton.

Volkswagen CC предлага и достатъчно ежедневна пригодност. Въпреки по-ниската линия на покрива четириместният модел предлага вътрешно пространство, достатъчно за всички освен многодетните семейства и багажник с обем 532 литра.

Близостта на СС с луксозния клас не е случайна. Целта на Volkswagen е била моделът да бъде поставен между Passat и Phaeton. Елементи в серийното и допълнителното оборудване позволяват на СС да доближи представителната лимузина. Такива детайли са климатизираните седалки с масажна функция отпред, ламинираните стъкла, безключовият достъп и възможността за отваряне на багажника с поставяне на крак под задната броня. Този хитър елемент помага, когато ръцете ви са заети с обемист товар, който няма къде да оставите и няма кой да ви помогне с отключването.

Безключовият достъп до салона е само началото на контакта със зоната за релакс. Освен ламинираните предни странични стъкла, голямо количество изолации помагат за постигането на висок акустичен комфорт. Специално челното стъкло помага в това начинание - то не само изолира шума и ултравиолетовите лъчи, но и позволява да бъде отоплявано, при това без смущаващите погледа фини намотки.

Окей, не всичко вътре е прекрасно. Дизайнерите на салона не са били особено мотивирани, когато са създавали СС. Линиите на Passat са взети почти непроменени, което е някак си... мързеливо. Индивидуален щрих внася аналоговият часовник в централната конзола, но и той не е достатъчен да ни откъсне от трезвия тевтонски интериор.

От което не е пострадала ергономичността. СС е типичен Volkswagen в познатия смисъл на интуитивност на управлението и мигновено разбиране на почти всички функции по управлението на автомобила. Разбира се, модерни асисенции за безопасност като системата за самопаркиране (работи, наистина), трябва да бъдат разучени с помощта на упътването за експлоатация. Други помощници като асистентът за смяна на лентата на движение, системата за наблюдение на зоната пред автомобила, системата за разпознаване на умора и динамичното регулиране на предните светлини служат на безопасността и доближават СС до предложенията от луксозния клас на премиум марките.

По-далеч от луксозния клас и по-близо до средния са задвижващите агрегати на СС. Това по някакъв начин не означава, че те са лоши. Напротив: СС е адекватно моторизиран и макар да не предлага особено широка гама двигатели, има подходящо задвижване за всички нужди. Тестовият ни автомобил бе оборудван с 2-литров TDI със 140 к.с., който познаваме от много други модели на марката и който с всяка изминала година става все по-икономичен. За това помагат системата старт-стоп и функцията "свободен ход", която прекъсва връзката между двигателя и скоростната кутия, когато автомобилът се движи по инерция и позволява изминаването на по-дълга дистанция без подаване на газ.

В комбинация с изключително препоръчителната автоматична кутия с два съединителя DSG двулитровият TDI е чудесна алтернатива за всякакъв тип отсечки - градски и извънградски. Моторът е еластичен, отговаря добре на командите с газта и в СС е достатъчно тих, дори при студен старт. Други опции за задвижването на СС са 1,4 TSI (160 к.с.), 2,0 TSI (210 к.с.), 3,6 V6 (300 к.с.) и 2,0 TDI със 177 к.с. Предлага се и система 4MOTION.

Мощните агрегати имат подходящо допълнение в лицето на динамично настроеното шаси. Volkswagen СС притежава едно от най-балансираните окачвания, които се срещат в днешно време. То е приятно стегнато, но в нито един момент неприятно твърдо. Каросерията не се накланя силно в наклони, а воланът е достатъчно информативен и малко по-директен от този на Passat. Без да задоволява най-амбициозните пилотски амбиции, СС ще ви позволи да изминавате пътя си леко и с усмивка. За по-взискателните Volkswagen предлага адаптивното окачване DCC (не и за 1,4 TSI и по-малкия TDI), чрез което водачът може да избира между спортно, комфортно и нормално возене.

А сега честно: кой собственик на Passat го пали в неделя сутрин с идеята да покара спортно из околността или да "дефилира" пред близкото кафе? Със СС това вече е възможно. Малко суетност не вреди на никого, дори на по-висока цена.

Oще: volkswagen  volkswagen cc  vw passat  автомобили 


Още от Тестдрайв

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.