Богините сигурно са полудели | webcafe.bg
Autocafe

Богините сигурно са полудели

Методи Петков
10.12.2012, 13:23 (обновена 14.02.2013, 12:49)

1 от 4 снимки Назад Напред

ds5

Citroen DS5 се отличава от масовите автомобили, които срещате на пътя

Спомняте ли си времената, когато Citroen даваше всичко от себе си, за да не прилича на останалите производители? И когато бе компания с технологична насоченост и интересен дизайн? Е, ако не си спомняте, това е най-вероятно, защото знаете какво е Playstation.

В оправдание на невежеството на най-младите сред нас ще кажем, че в последните години французите отстъпиха от смелия си дизайн и техническите иновации и се превърнаха в мейнстрийм-производител.

През 2010 г. Citroen даде знак, че още има пулс. Представена бе линията DS, която се превърна в нещо като "марка в марката". Тази линия едновременно трябваше да напомни на легендарния едноименен модел, наричан още "богинята", но и да зададе нова дизайнерска насока с девиза "anti-retro". За разлика от други производители в сегмента на малките коли като Fiat, Mini и Volkswagen, французите не потърсиха вдъхновението си в миналото, а решиха да бъдат смели и модерни с четките.

DS3 бе пионерът в гамата и не блестеше толкова с технологии, колкото със стил и възможности за индивидуализация. Последва DS4, базиран също като DS3 на съществуваща платформа.

А сега дойде ред и на третият модел - DS5, с който всяка срамежливост е окончателно забравена. Това е и моделът, който, подобно на DS от миналото, залага не само на външния си вид, но и на интересни технологии. С него на пазара бе въведена дизеловата хибридна технология на марката, наречена HYbrid4 и позната и от моделите 3008 и 508 на Peugeot. При нея традиционен турбодизел, задвижващ предните колела, е комбиниран с електромотори, задвижващи задните, което едновременно намалява разхода на гориво и вредни емисии и осигурява псевдо двойно предаване за настилки с по-ниско сцепление. Освен с него, DS5 се предлага и с два турбобензинови мотора с обем 1,6 литра (155 и 200 к.с.) и два дизелови с обем 1,6 и 2 литра (112 и 160 к.с.).

Тестовият ни автомобил бе оборудван с може би най-подходящият агрегат - 2-литровия турбодизел със 160 к.с. В комбинация с шестстепенния автоматик задвижването е добре премерено, демонстрирайки достатъчно мощност и воля при изпреварване, но и премерен среден разход от около 8 л/100 км. Ако това число ви се стори високо (вярвайки на официалното твърдение на производителя за 6,1 л/100 км), имайте предвид, че автоматикът, относително високото тегло от 1540 кг и по-високото челно съпротивление дават своя принос за увеличаването разхода в реални условия.

На пътя Citroen DS5 има присъствие, поне визуално. Формите му са това, за което мечтаехме, когато бяхме малки момчета. Външният дизайн е повече от нестандартен, което е подчертано от факта, че на практика липсват логични линии. Явно дизайнерското отделение на Citroen е прокетирало DS5 след добре прекаран летен отпуск.

Отвътре дизайнерите също са получили пълна свобода за въображението си и са изпълнили мисията си - няма нито една ретро линия, а само модерни щрихи. Сред най-впечатляващите елементи са страхотните седалки и разделеният на няколко части прозрачен стъклен покрив. Разбира се, когато дизайнерите взимат решения, инженерите трябва да заличават някои пропуски: липсата на добра видимост назад е поправена с поставянето на паркинг-сензори (опция в най-ниското ниво на оборудване).

Но истинските проблеми за DS5 идват не от нестандартния дизайн, а от неясната му същност. Автомобилът е направен на базата на компактния С4, но никой не може да каже точно какъв тип кола е - ван, комби или хечбек. За да бъде ван, му липсва простор в салона, за да бъде комби багажникът не е достатъчно обемен (458 литра е под обичайното за средния клас). Не е и компактен хечбек, защото дължината и теглото му го качват поне един клас нагоре (сигурно затова има и 5-ца в името му).

Известно раздвояване на личността има и в пътното поведение на DS5. Късайки всякакви традиции с миналото и с клишето, че автомобилите на Citroen возят меко, DS5 демонстрира неочаквана твърдост в окачването. Но, разрушавайки комфорта, особено чувствително усещано на лоши български пътища, инженерите на Citroen не са постигнали пълен успех в динамиката. Каросерията не е лека, а воланът не дава почти никаква информативност за това, което се случва под предните колела. Истински амбиционираните водачи ще останат разочаровани, така както и тези, които очакват комфортна возия.

На ниво безопасност DS5 е в добра форма. В серийното оборудване присъстват задължителната система ESP, както и 6 въздушни възглавници. Налични са и втората генерация на асистента AFIL, предупреждаващ водача при неволно прекосяване на маркировка, автоматични дълги светлини, head-up дисплей и допълнително осветяване на завоите при скорост до 40 км/ч.

Citroen DS5 е като продукт на емоциите на няколко богини. Докато едните са били щедри в раздаването на пищни форми, другите са излели гнева си в окачването. Характеристиките на автомобила са като ярки петна от различни цветове и едни ще харесат една от тях, други друга. Със сигурност DS5 заслужава похвала за едно: желанието да избяга от мейнстрийма.

Oще: citroen  citroen ds5  автомобили  автомобли 


Още от Тестдрайв

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Регистриран на: 10.11.2010, 20:25

2 Боби Перу | 24.01.201312:17

Пълен боклук.Ако е за дизел, имах навремето преди 7 години един евтин Хюндай Елантра CRDi,139 коня,харчеше средно 6 нафта и спокойно фърчеше по аутобана със 150 средна скорост...Ситроен,драпай си кура през моя джоб...сега карам едно БМВ 324d touring, то смуче даже и по-малко,ако не го натискам много-нищо,че е автоматик и комби.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 12.11.2011, 13:00

1 Govedo13 | 12.12.201212:26

Нова кола с 8 литра разход и там някакви псевдо лесночупещи се и трудни за поправка електрически бози muhihihihi
Тея явно вярно са полудели ако си мислят,че някой ще го купи това.
   

оценка

+1 -1