Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Hyundai i30 и екстрите, без които една жена не може

С тази кола ме свързва почти приятелство Снимка: Мирослава Дерменджиева, Webcafe.bg
С тази кола ме свързва почти приятелство
Hyundai i30 и екстрите, без които една жена не може Снимка: Мирослава Дерменджиева, Webcafe.bg
Hyundai i30 и екстрите, без които една жена не може Снимка: Мирослава Дерменджиева, Webcafe.bg
Hyundai i30 и екстрите, без които една жена не може Снимка: Мирослава Дерменджиева, Webcafe.bg
Hyundai i30 и екстрите, без които една жена не може Снимка: Мирослава Дерменджиева, Webcafe.bg
Hyundai i30 и екстрите, без които една жена не може Снимка: Мирослава Дерменджиева, Webcafe.bg
Hyundai i30 и екстрите, без които една жена не може Снимка: Мирослава Дерменджиева, Webcafe.bg
Hyundai i30 и екстрите, без които една жена не може Снимка: Мирослава Дерменджиева, Webcafe.bg
Hyundai i30 и екстрите, без които една жена не може Снимка: Мирослава Дерменджиева, Webcafe.bg
Hyundai i30 и екстрите, без които една жена не може Снимка: Мирослава Дерменджиева, Webcafe.bg
Hyundai i30 и екстрите, без които една жена не може Снимка: Мирослава Дерменджиева, Webcafe.bg
Hyundai i30 и екстрите, без които една жена не може Снимка: Мирослава Дерменджиева, Webcafe.bg

Това, което ще разберете от следващите редове за новия Hyundai i30, не е резултат от два-три часа тестдрайв. Карам го вече 10 дни. След резервоар и половина и много километри в слънце и дъжд, мога да кажа, че с тази кола ме свързва известно приятелство.

Тествам чисто новия i30 - 1,4 л. бензин, 140 к. с. със 7 - степенна автоматична скоростна кутия с двоен съединител. Цената между 32 хил. и 50 хил. лева, в зависимост от двигателите, скоростите и нивото на оборудване.

Първото, което открива човек - освен променената визия - е, че i30-ката е страшно тиха и изненадващо маневрена. Моторът мърка приятно под капака, а 140-те конски сили са на разположение, за да оставите зад себе си всички средностатистически коли на светофара. Воланът е лек, като на режим sport се втвърдява една идея, но определено по-осезаема при спорното каране е разликата в динамиката на мотора.

Окачването е регулирано така, че прави придвижването по разбитите паважи в софийския център поносимо. В рамките на това, което законите на физиката позволяват, разбира се.

Автоматикът превключва бързо и не бих го сменила за механична скоростна кутия, каквото и да ми говорят фенките на скоростния лост - забелязвам, че жените сме по-консервативните в това отношние.

Като разглезен шофьор си правя мой чек на екстрите, с които съм свикнала и не бих се разделила в следващата си кола:

Автоматично регулиране, мултифункционален волан, парктроник със задна камера, навигация, памет и отопление на седалките - жените сме студенокръвни, а и да не сме, отоплението на седалките се ползва поне до април.

Между другото 8-годишната ми дъщеря е най-върлият фен на Hyundai, който сте срещали, само заради отоплението на задните седалки в едно SantaFe, което карахме известно време.

В i30-ката, която тествам, освен отопление има и вентилация - нея ще я оцените през летните жеги, когато дрехите лепнат като пощенска марка.

Самата седалка е доста удобна - нямам никакви забележки по отношение на комфорта, въпреки че спадам по-скоро към групата на капризните потребители.

Автоматичното регулиране на положението й го смятам за абсолютен must-have за 2017-а, а паметта на позициите е полезна функционалност, когато споделяте колата с някого.


Новият i30 може да се похвали с чудесна навигация TomTom, която може да извършва търсене както на английски, така и на български. При това преизчислява маршрута много бързо.

Същото мога да кажа и за Bloothoth-а - разговорът се прехвърля между телефона и аудио системата на автомобила за части от секундата - задача, при която далеч по-луксозни автомобили се провалят. Многократно ми се е налагало да изпадам в комуникационна черна дупка, след като телефонът ми е звъннал преди да се кача в колата, а при запалването й разговорът увисва почти за минута в небитието.

И една екстра, на която обръщам специално внимание на базата на горчив предишен опит - i30-ката има разнообразие от поставки за чаши и бутилки - може би ви звучи маловажно, но след като прекарах две години в кола, в която нямаше къде да си оставя кафето, за сметка на пепелник - това е едно от първите неща, за които проверявам. Не бих си причинила пак регулярни инциденти от заливане с кафе.

Дотук бяха "нещата, без които не мога".

Екстра, която първа влиза в употреба, е сигнализацията за потенциален сблъсък с предната кола. Нали се сещате за камерата на Цариградско шосе при Орлов мост, където ограничението е 50 км/ч? Там редовно попадам на шофьори, които решават да намалят до 20 км/ч, сякаш чакат грамота от КАТ за гражданска доблест. Е, за малко щях да налетя на един "отличник", ако не беше предупреждението на колата.

Друго удобство, свързано със сигурността, е сигнализацията в страничните огледала за автомобил, движещ се в "мъртвата зона". Ако искате, можете да включите и сигнализация за напускането на лентата, в която се движите. Надявам се, рядко спите, докато карате, но ако все пак имате този навик, системата е безценна.

Оценявам много високи всички системи, които предупреждават шофьорите са потенциална опасност, защото, ако се огледате в ландшафта около вас, ще видите хора, които упорито четат нещо в смартфоните си и броят лайкове във Фейсбук, докато междувременно си мислят, че карат.

i30-ката има много повече удобства от това, което изброявам. Големият панорамен покрив дава приятна перспектива, независимо дали от небето се излива порой или грее слънце. Свързаността с Android и iPhone е чудесна, безключовият достъп до колата - удобство, с което бързо се свиква.

Ако трябва да кажа нещо, което ми липсва - вратата е малко лека, воланът можеше да е по-твърд при спортен режим, и да си призная - никак не обичам да отварям и затварям багажника с ръка.

Още снимки на автомобила можете да видите в галерията.

 

Най-четените