Hyundai i30 и екстрите, без които една жена не може | webcafe.bg
Autocafe

Hyundai i30 и екстрите, без които една жена не може

СибинаСибина Григорова
10.03.2017, 09:09 (обновена 14.06.2017, 07:40)

1 от 12 снимки Назад Напред

hyundai

Снимка: © Мирослава Дерменджиева, Webcafe.bg

С тази кола ме свързва почти приятелство

Това, което ще разберете от следващите редове за новия Hyundai i30, не е резултат от два-три часа тестдрайв. Карам го вече 10 дни. След резервоар и половина и много километри в слънце и дъжд, мога да кажа, че с тази кола ме свързва известно приятелство.

Тествам чисто новия i30 - 1,4 л. бензин, 140 к. с. със 7 - степенна автоматична скоростна кутия с двоен съединител. Цената между 32 хил. и 50 хил. лева, в зависимост от двигателите, скоростите и нивото на оборудване.

Първото, което открива човек - освен променената визия - е, че i30-ката е страшно тиха и изненадващо маневрена. Моторът мърка приятно под капака, а 140-те конски сили са на разположение, за да оставите зад себе си всички средностатистически коли на светофара. Воланът е лек, като на режим sport се втвърдява една идея, но определено по-осезаема при спорното каране е разликата в динамиката на мотора.

Окачването е регулирано така, че прави придвижването по разбитите паважи в софийския център поносимо. В рамките на това, което законите на физиката позволяват, разбира се.

Автоматикът превключва бързо и не бих го сменила за механична скоростна кутия, каквото и да ми говорят фенките на скоростния лост - забелязвам, че жените сме по-консервативните в това отношние.

Като разглезен шофьор си правя мой чек на екстрите, с които съм свикнала и не бих се разделила в следващата си кола:

Автоматично регулиране, мултифункционален волан, парктроник със задна камера, навигация, памет и отопление на седалките - жените сме студенокръвни, а и да не сме, отоплението на седалките се ползва поне до април.

Между другото 8-годишната ми дъщеря е най-върлият фен на Hyundai, който сте срещали, само заради отоплението на задните седалки в едно SantaFe, което карахме известно време.

В i30-ката, която тествам, освен отопление има и вентилация - нея ще я оцените през летните жеги, когато дрехите лепнат като пощенска марка.

Самата седалка е доста удобна - нямам никакви забележки по отношение на комфорта, въпреки че спадам по-скоро към групата на капризните потребители.

Автоматичното регулиране на положението й го смятам за абсолютен must-have за 2017-а, а паметта на позициите е полезна функционалност, когато споделяте колата с някого.


Новият i30 може да се похвали с чудесна навигация TomTom, която може да извършва търсене както на английски, така и на български. При това преизчислява маршрута много бързо.

Същото мога да кажа и за Bloothoth-а - разговорът се прехвърля между телефона и аудио системата на автомобила за части от секундата - задача, при която далеч по-луксозни автомобили се провалят. Многократно ми се е налагало да изпадам в комуникационна черна дупка, след като телефонът ми е звъннал преди да се кача в колата, а при запалването й разговорът увисва почти за минута в небитието.

И една екстра, на която обръщам специално внимание на базата на горчив предишен опит - i30-ката има разнообразие от поставки за чаши и бутилки - може би ви звучи маловажно, но след като прекарах две години в кола, в която нямаше къде да си оставя кафето, за сметка на пепелник - това е едно от първите неща, за които проверявам. Не бих си причинила пак регулярни инциденти от заливане с кафе.

Дотук бяха "нещата, без които не мога".

Екстра, която първа влиза в употреба, е сигнализацията за потенциален сблъсък с предната кола. Нали се сещате за камерата на Цариградско шосе при Орлов мост, където ограничението е 50 км/ч? Там редовно попадам на шофьори, които решават да намалят до 20 км/ч, сякаш чакат грамота от КАТ за гражданска доблест. Е, за малко щях да налетя на един "отличник", ако не беше предупреждението на колата.

Друго удобство, свързано със сигурността, е сигнализацията в страничните огледала за автомобил, движещ се в "мъртвата зона". Ако искате, можете да включите и сигнализация за напускането на лентата, в която се движите. Надявам се, рядко спите, докато карате, но ако все пак имате този навик, системата е безценна.

Оценявам много високи всички системи, които предупреждават шофьорите са потенциална опасност, защото, ако се огледате в ландшафта около вас, ще видите хора, които упорито четат нещо в смартфоните си и броят лайкове във Фейсбук, докато междувременно си мислят, че карат.

i30-ката има много повече удобства от това, което изброявам. Големият панорамен покрив дава приятна перспектива, независимо дали от небето се излива порой или грее слънце. Свързаността с Android и iPhone е чудесна, безключовият достъп до колата - удобство, с което бързо се свиква.

Ако трябва да кажа нещо, което ми липсва - вратата е малко лека, воланът можеше да е по-твърд при спортен режим, и да си призная - никак не обичам да отварям и затварям багажника с ръка.

Още снимки на автомобила можете да видите в галерията.

Oще: apple car play  bloothoth  hundai  hyundai i30  i30  santafe  tomtom  безключов достъп  навигация  нов модел  парктроник  хюндай 


Още от Тестдрайв

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Регистриран на: 26.11.2014, 05:32

1 ImaIma | 12.03.201722:19

С това смотано заглавия няма да отделя внимание на статията. С това заглавие се намеква, че дадената кола е за жени. Такова нещо като женска кола няма! Просто е не възможно да съществува кола само за единия пол!
   

оценка

+1 -0