Всичко, от което се нуждаете | webcafe.bg
Autocafe

Всичко, от което се нуждаете

Бранимир Николов 17.11.2011, 13:28 (обновена 23.02.2012, 17:32)

1 от 52 снимки Назад Напред

Един ден с новия VW Tiguan

Какво ли съчетание би се получило в природата от бързината на тигъра и... да речем третото око на игуаната. Неизвестно засега.

Създателите на новия Volkswagen Tiguan са измислили машина, която стои адекватно извън пътя - и се вписва успешно на паркинга пред нощен клуб. Автомобил, който предлага достатъчно комфорт при извънградско пътуване, комбиниран с изобилие от маневреност в тесните градски улички. Автомобил, който съчетава балансиран и практичен характер с модерните технологии в този бизнес. Новият Tiguan. Един автомобил - две лица.

Неделя сутрин

Синоптиците обещават слаб вятър - перфектен ден за парапланер. Двамата с Жоро припряно пием второ кафе, замерваме се с тъпи шеги и събираме екипировката. Багажникът на Tiguan е далеч от "плашещо голям", но достатъчен да събере нашите раници и крилото на Жоро.

Пътуваме към село Мещица, сгушено под Вискяр планина. Намираме се само на трийсетина километра от София. Типично за Volkswagen, двулитровият TDI двигател потраква чевръсто, с което ни информира за оборотите, в които работи. Така си наясно с това, което се случва с автомобила. Не бързаме за уречен час и бордовият компютър на новия Tiguan показва все по-нисък разход на гориво. Колебаем се около 7-те литра дизел на 100 км при смесен цикъл на шофиране. За автомобил с двойно предаване е повече от добре.

Стигаме сборния пункт на парапланеристите от пернишкия клуб, който - напук на винкел-легендите, е от най-добрите в България. Вятър няма. Найлоновата лента виси като посечена и само отвреме навреме дава признаци на живот.

С Жоро си повтаряме прогнозата, че вятър ще има и обръщаме всъдеходния Volkswagen за бърз обяд в една от двете селски кръчми. Те са неочаквано добра комбинация на ресторант, пивница и смесен магазин. Всичко това - събрано в гараж. Нагъваме гръмотевично вкусни кюфтета, гарнирани с домашна туршия. После обратно.

Вятърът се е появил и атакуваме малкото връхче. Повечето парапланеристи оставят колите си долу до поляната за кацане или малко по-нагоре - до църквата. Оттам нататък повечето катерят пеша. Подкрепени от 4Motion системата на нашия Tiguan, с Жоро продължаваме още нагоре. Криволичещият към върха път не е лесен за лек автомобил, но компактен SUV като Tiguan се справя като на шега.

Стигаме горе. Режещият вятър е доста неприятен за всеки нормален човек. И наистина страхотно - за човек като Жоро. Трескаво разпъване на крилото, скок в екипировката и последна проверка преди излитане. Един порив на вятъра - и Жорката е вече във въздуха.

Свалям верния Tiguan в подножието на върха и паркирам до поляната за кацане. Пътят надолу е доволно стръмен, разминавам се с дядо, каруца и магаре, опнало жили. Автомобилът се държи предвидимо и безпроблемно.

Долу е осезаемо по-топло, а вятърът по-слаб. Жоро и останалите "летящи маймуни" се реят във въздуха, напомпани с адреналин. Не бих се пробвал. Поне не днес.

Неделя следобед

Среща с Илияна. Обещал съм й да изпием по нещо. Закъснява - както винаги, и както винаги - изглежда блестящо. Каня я зад волана на Tiguan и в отговор получавам "Уау!". Илияна не е точно от мацките с бензин в кръвта, но като повечето жени не остава безразлична към "малките джипки", в чиято категория попада Tiguan.

Пали колата, потегля плавно и се радва на това, което не знае какво е - обилното количество въртящ момент, който двулитровият дизел изпраща към 4-те колела. Не е наясно, че ефектът на безпощадната тяга се дължи именно на тази величина, но я усеща. Промъква се ловко в софийския трафик и почуква с маникюра си върху touch screen екрана, с който се управлява стереото.

Стигаме до един наш си клуб. Само едно място за паркиране - и то с куп уговорки. Типично за жена, която не желае да се занимава с битовизми, Илияна ме моли да паркирам колата. Правя няколко маневри и, асистиран от парктроника, намествам Tiguan. Наум прославям компактните му размери - малко по-дълъг от стандартен Golf и малко по-къс от седан версията Jetta.

Новият Volkswagen Tiguan...

...се вписва и в екстремни хобита по планински върхове и под тях, и в клубния живот на дамите, и в нервозния градски трафик. Откъдето и да го погледнеш, Tiguan e изключително балансиран автомобил. Нищо в по-малко.

Типично за марката, малкият SUV е една идея по-консервативен, но има своя характерна физиономия. Жените ще го харесат, мъжете ще оценят достойнствата му. Какво повече?

Oще: volkswagen tiguan  автомобил  багажник  гориво  двигател  кола  компютър  път  разход 


Още от Тестдрайв

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Регистриран на: 10.11.2010, 20:25

5 Боби Перу | 04.07.201222:05

ФВ е градска легенда,дори много немци казват-Grosse Klappe,nichts dahinter-голяма човка,нищо зад нея.Хюндай,Мазда,Нисан,Тойота/Лексус са марките за SUV.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 18.03.2011, 22:39

4 Blumkvist | 22.11.201123:02

Мдам, типичната немска кола - практична, донякъде здрава и безлична. Но какво да се прави, трябва да сме толерантни към немците - все пак загубиха войната Усмивка))
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 01.09.2011, 17:55

3 orca | 22.11.201117:38

Съгласен съм със Сава,
всеки, който малко се интересува от автомобили знае, че при VW качеството на изпълнението е тука-има, тука-нема. В последният AUTO BILD немците пишат за оплаквания свързани с DSG, цилиндрови глави, турбокомпресори. Нека споменем и гениалните алуминиеви двигатели на ПОЛО, които ....................замръзват зимата.

Сега ми е интересно, родните бакшиши от София, как ще оценят новите Caddy-та. Засега валят суперлативи.
   

оценка

+1 -0

Регистриран на: 28.02.2011, 12:54

2 Сава Кукалов | 21.11.201117:07

Освен в сервизите не виждам на друго място където може да се доказва. За ФВ говорим все пак! Смее се
   

оценка

+1 -0

Регистриран на: 15.12.2010, 11:11

1 Borracho | 21.11.201113:25

Нека първо се докаже във времето този модел, да минат 7-8 години пък тогава ако все още го хвалят ще си взема и аз един Смее се
   

оценка

+0 -0