Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Концерт за двигател и скоростна кутия

Aко сте на пазара за спортна лимузина, в диапазона 150 - 200 хиляди лева, новата 5-та серия на BMW трябва да е на първите места в списъка ви с кандидати
Aко сте на пазара за спортна лимузина, в диапазона 150 - 200 хиляди лева, новата 5-та серия на BMW трябва да е на първите места в списъка ви с кандидати

Чели сте и други ревюта на коли в Webcafe.bg, и вече знаете, че не готвим нито гювеч от данни на производителя, нито прикрити "заемки" и творчески преработки от тестове в големи световни издания. Караме здраво и се опитваме да ви дадем реална представа за конкретния автомобил - така, както ние виждаме нещата.

Все пак - ето малко базова информация за онези, които още не знаят, че BMW има нова "петица".

1. Новата петица е нова. Изцяло различно, седмо поколение.

2. Използва платформата на 7-ма серия, без карбоновото ядро.

3. Въпреки това (липсата на карбоновото ядро) е със 100 кг по-лека от предишното поколение.

4. Има уникален аеродинамичен коефициент - 0.22. Интериорът също е изцяло нов, като съотношението спорт/лукс вътре е някъде 40/60%.

Какво точно карахме: 540i - трилитров шестцилиндров бензинов мотор с мощност 340 к.с., с електронно управление на амортисьорите и система за управление на задните колела, осемстепенна автоматична скоростна кутия, М-волан и аеродинамичен пакет.

От бронята през колелата и на края на предния калник има аеродинамични "тунели"

Първо за визуалните впечатления: Купето изглежда по-голямо от това на старата петица, въпреки че не е. Изглежда и по-агресивно - двата "бъбрека" на предната решетка са доста по-широки, фаровете са издължени и стигат до самата решетка. Като цяло, линиите са по-остри, и това ми хареса много.

Зад предната решетка има "шлюзове", които се затварят автоматично при висока скорост, и така помагат за постигането на високия коефициент на аеродинамика

Външният дизайн е еволюция на предходното поколение, не е революция, и въпреки това 5-цата изглежда напълно нова.

Вътре усещането за простор е такова, че се питаш дали не си седнал в по-голяма кола. Таблото, вратите, централната конзола, бутоните за управление са изработени от респектиращо качествени материали. Честно казано, един от големите проблеми (според мен) във вътрешния дизайн на BMW досега бяха воланите. С изключение на онзи М-волан с трите спици, останалите изглеждаха като пробно печатани на 3D принтер. Тук и М-воланът, и стандартният изглеждат така, сякаш са пораснали с няколко века.

Заради доста сложните и с много опции за регулиране спортни седалки, ми отне малко повече време да си наглася точната позиция, но когато накрая си намерих мястото, всичко беше наред. Тръгвам от Ауто Бавария.

И така: Колата е удивително тиха.

В нормално градско каране, двигателят просто не се чува, окачването също е тихо, a дори и по прочутите софийски павета вози доста комфортно. Петицата се движи и управлява леко, системата от камери осигурява безпроблемно паркиране.

Вътрешното пространство - включително дистанцията между задните и предните седалки - е достатъчно голямо, за да бъде новата 5-ца конкурент дори и на луксозни лимузини в по-високия клас.

Както и да е, човек не си купува двигател с мощност от 340 к.с. с основната идея да обикаля софийските кафенета или да вози с него детето си до детската градина, въпреки че, както виждате на снимката, не стои никак зле и в градска среда.

Качвам се на магистрала "Хемус" с идеята да пия кафе в Правец. "Хемус" си е предизвикателство - планина, изкачвания и спускания, бързи дълги завои, и остри бабуни, очевидно неразрушими и непоправяеми още от времето на соца.

Петицата се кара, разбира се, на режим Спорт+. Управлението, което в комфортен режим е една идея меко за моя вкус, сега се променя и стига до състояние, в което вдъхва доста сериозна увереност. Окачването също се стяга, без обаче да става неудобно твърдо.

Колата, която тествам, е с интегрално активно управление - ще рече, че задните колела също завиват. При ниски скорости - в посока, обратна на предните; при по-високи - в същата посока. Е, много помага. Няма и следа от недозавиване, колата се управлява с хирургическа прецизност.

Най-голямата "екстра" обаче е синхронът между мотора и скоростната кутия. Превключването на предавките е изключително плавно, същевременно - много бързо. Двигателят влиза в обороти неусетно, реве ниско и тихо, точно колкото да разбереш, че всичките 340 коня са твои, разполагаш с тях и ги контролираш напълно.

Такова удоволствие от карането не се изпитва всеки ден.

Между другото, времето беше адски неприятно, кафето в Правец не беше добро, а тортите, които ядохме - на преклонна възраст.

Накратко: ако сте на пазара за спортна лимузина, в диапазона 150 - 200 хиляди лева, новата 5-та серия на BMW трябва да е на първите места в списъка ви с кандидати. Конкретната кола, която тествах, струва (лист цена, без отстъпки) 171 401 лева с ДДС, оборудвана с всичко, за което поне аз се сещам.

Вероятно може да си спестите масажора на предните седалки, но всичко друго влиза в работа. И е някак неразделна част от преживяването.

 

Най-четените