„Междузвездни войни” навсякъде около нас | webcafe.bg
Filmcafe logo

„Междузвездни войни” навсякъде около нас

Filmcafe 30.08.2015, 03:31 (обновена 02.09.2015, 19:06)

1 от 10 снимки Назад Напред

междузвездни войни

Снимка: © Getty Images

Вече премина тазгодишният официален събор Star Wars Celebration, както и традиционният (но неофициален) ден на „Междузвездни войни”, който се празнува на 4 май. 2015-а поднася още куп събития за феновете, чак до 18 декември, когато е голямата премиера на Епизод VII

Независимо дали ни харесва или не, ние се намираме в годината на Star Wars.

И това е все по-осезаемо с наближаването на декември, когато излиза дългоочакваният следващ филм от поредицата - „Епизод VII: Силата се пробужда".

Заедно с него цялата индустрия около „Междузвездни войни" кипи с излизането на нови книги, видеоигри и всякакви други обвързани продукти, а на частица от Star Wars може да се натъкнете къде ли не в ежедневието си, и на най-невероятни места.

Няма друг филм, който по такъв начин да е проникнал в масовата култура, както Star Wars.

Популярността му не стихва дори при положение, че по-новата трилогия - прикуълите, излезли между 1999 и 2005 г., бяха всеощо приети като разочарование и в тях имаше доста несполучливи решения и неудовлетворителни моменти.

От „Силата се пробужда" не се очаква друго, освен да поправи тези грешки и междувременно да чупи финансови рекорди. „Филмът ще достигне милиард приходи без да му мигне окото", предвижда бокс офис анализаторът Фил Контрино пред Hollywood Reporter. „А ако е наистина добър, ще надмине два милиарда долара".

Същевременно Пол Дергарабедиян от специализираната компания Rentrak очаква „Силата се пробужда" да стане най-печелившата декемврийска премиера в историята.

Несъмнено това е планът и на Disney, притежаващи марката Star Wars от октомври 2012-а, когато купиха Lucasfilm за $4 млрд. Придобивката ще дава плодове десетилетия наред, но именно от тази година ще започне да си личи как Disney смята да борави с „Междузвездни войни".

Ясно е, че през идните години компанията ще продуцира още доста Star Wars заглавия на голям екран.

Очакват ни съпътстващи spin-off филми от същата вселена с други главни герои и изследващи второстепенни сюжетни линии около ключови Star Wars събития.

В края на 2016 г. ще се появи първият от тях, Rogue One, впоследствие се готви и филм специално за обичания персонаж Боба Фет, отделно и за Хан Соло. Предстоят и класическите продължения - епизоди VIII и IX, като първият е насрочен за 26 май 2017 г.

Но „Междузвездни войни" отдавна се простира много отвъд рамките на киноекрана.

В днешно време бонбонките от една известна марка биват изобразявани със светлинни мечове; фенове, преоблечени като герои от филмите се разхождат край терена преди бейзболен мач; манекен може да се окаже с Clone trooper каска пред магазин за съвременна мода в Барселона; в Лондон може да видите преоблечен като Йода човек, събиращ пари на улицата; а порнозвезда може да построи своя мечтан Дарт Вейдър от секс играчки и да го сподели с целия свят.

Отделно, календарът с официални събития показва, че до края на годината се очакват по двайсетина нови издания месечно, свързани по някакъв начин със Star Wars.

През тази година вече има 7 излезли романа, които са част от Star Wars канона, а до края на годината се очакват нови 10.

Въобще не броим комиксите или по-странните продукти, като например предстоящата книжка с фотографии, изобразяващи Star Wars човечета от Лего в класически сцени от филмите.

Откъм видеоигри големите очаквания са към Star Wars: Battlefront - високобюджетно заглавие от доказалия се разработчик DICE, което ще ви позволява да водите масови битки с други геймъри онлайн в различни емблематични Star Wars сценарии - престрелки между империя и бунтовници, сражения между космически кораби, джедайски дуели.

Неотдавна беше обявена и ролевата игра Star Wars: Uprising, чиято история се развива преди събитията от „Силата се пробужда" и която изглежда доста впечатляващо за мобилна игра.

Това са само най-горещите продукти от един безкраен и постоянно обогатяващ се каталог, а феновете очакват още десетки подобни развлекателни продукти от любимата им марка.

И все пак, все още съществуват и друг тип хора, които признават, че въобще не са гледали нито един филм от поредицата и са слабо заинтересовани от нея. Те може да знаят откъде са се взели Вейдър, Йода и лазерните мечове, но нехаят за тяхното символно значение.

Истинският въпрос е колко от тях ще успее да привлече Disney. Вселената на „Междузвездни войни" е достатъчно богата и пълна с потенциал за нови и нови вълнуващи сюжети, които да привлекат съвсем нова аудитория. Съществуват и достатъчно примери (да вземем видеоигрите Knights of the Old Republic), които доказват, че в тази вселена могат да се разкажат зрели и запомнящи се истории, доста по-вълнуващи от тези в самите Star Wars филми.

Ще успее ли Disney да поднесе такива?

Oще: dinsey  lifecafe  star wars  бокс офис  видеоигри  вселена  дисни  знаменитости  индустрия  история  кино  книги  компания  масова култура  междузвездни войни  модни тенденции  навсякъде  премиера  продукт  пътувания  рекорди  силата се пробужда  фенове  филм  фотогалерии  холивуд 


Още от Filmcafe

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Най-коментирани