Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Един по-луд Макс след 30 години чакане

"Лудия Макс" от 1979 г. събра приходи от 100 милиона долара и близо 20 години държеше рекорда за най-печеливш филм в историята. Обновяването на поредицата с "Пътят на яростта" също е полезно за Холивуд, но в друг аспект
Вече започнаха и комичните скандали, свързани с новия филм. Активисти за правата на мъжете призоваха за бойкот на „Лудия Макс: Пътят на яростта”, тъй като според тях той представлява „феминистка пропаганда”. Сред обвиненията към филма са, че героинята на Чарлийз Терон изглежда по-централен образ от този на Лудия Макс, има повече реплики от него и даже си позволява да се държи заповеднически с главния герой
Отне почти 17 години филмът да бъде направен, като многобройни проблеми отложиха излизането му. В началото на проекта идеята е била Мел Гибсън отново да влезе в ролята, но скандалите в личния му живот и изминаващите години убедили Джордж Милър да потърси по-млад актьор за обновяването на поредицата
Филмът показва, че бляскавият спектакъл може да обогатява и с идеи, които не се изчерпват напълно още в трейлъра
Дъщерята на Лени Кравиц Зоуи също краси действието Снимка: Getty Images
Дъщерята на Лени Кравиц Зоуи също краси действието
Хю Кийс-Бърн, изиграл злодея Toecutter от оригиналния „Луд Макс”, този път е Имортан Джо
Лудия Макс е завърнал се екшън герой, от какъвто Холивуд има нужда

За „Лудия Макс: Пътят на яростта" критиката е подозрително единодушна: 30-годишното чакане си е заслужавало.

За да сме точни, 36 години години изминаха от появата на прашния футуристичен шедьовър "Лудия Макс", дал началото на нов пост-апокалиптичен поджанр, превърнал Мел Гибсън в глобална звезда, и дълго време държал рекорда за най-печеливш филм на всички времена.

Сега австралийският режисьор Джордж Милър се завръща в постапокалиптичния пейзаж, който създаде в края на 70-те и на който по-късно засне две продължения.

Този път Макс (вече изигран от Том Харди) е преследван от тежкото си минало и вярва, че единственият начин да оцелее е да броди сам по изпепелените земи.

Въпреки това пътят му се пресича с група красиви бегълки, които пътуват през пустошта в бойната машина на елитния командир Император Фюриоса (Чарлийз Терон като същинска Рипли от „Пришълеца") и търсят спасение от тираничния Джо (Хю Кийс-Бърн, изиграл злодея Toecutter от оригиналния „Луд Макс").

За да върне своите робини, Джо събира всичките си воини в безжалостно преследване и гонитбата се превръща в шеметна и зрелищна война. А Лудия Макс се оказва последната надежда на бегълците.

От самото начало филмът рисува картини, които остават в съзнанието не само заради отличителния си арт стил, но и заради емоционалната си натовареност.

Говорим за визия, която е отчасти комиксова и отчасти повлияна от видеоигри, на свой ред вдъхновени от оригиналния Mad Max филм (конкретно Rage и Borderlands, за запознатите геймъри).

Когато екшънът взима връх, си проличава какво в „Лудия Макс: Пътят на яростта" прави нещата различни. В жанр, където в момента се предлагат предимно изтощителни CGI екшън епизоди, монтирани в бясно темпо, е ободряващо да се видят толкова много сцени, съставени от непрекъснати проследяващи кадри и невероятни общи планове.

Но от друга страна диалогът е пренебрежително малко и целият смисъл на действието се крие в способността на Милър да внушава съществените неща, а не да ги обяснява.

Най-трудно да повярваш, че тази феерия на неправдоподобни екшън сцени има някаква съдържателна стойност. Но това наистина е така.

Сред изобретателните, адреналинови каскади „Пътят на яростта" е оставил изненадващо много място за дълбочина в развитието на постапокалиптичния свят и за разгръщане на персонажите. Макс и Фюриоса показват нещо близко до израстване - и борейки се срещу противници без капка съзнателност, те търсят опора в своята собствена човечност.

Вероятно именно тук е причината критиката толкова усилено да хвалия новия „Луд Макс" - защото той служи за напомняне, че блокбъстърите могат да са смели, рисковани и в тях може да има смисъл.

Че бляскавият спектакъл може да обогатява и с идеи.

През март Том Харди разкри, че вече е подписал за още цели три Mad Max филма, а Джордж Милър обяви първия сикуъл, наречен Mad Max: Furiosa. Дотогава изглежда героят ще си е спечелил доста нови фенове.

 

Най-четените