Когато майсторите на киното стъпят накриво | webcafe.bg
Filmcafe logo

Когато майсторите на киното стъпят накриво

Големият Лебовски 20.03.2015, 18:46 (обновена 24.03.2015, 16:45)

1 от 10 снимки Назад Напред

Дюн

„Дюн" на Дейвид Линч

„Моята голяма болка!" - така гениалният визионер и иноватор Дейвид Линч говори за амбициозната, но не получила се екранизация по фантастичната класика на Франк Хърбърт „Дюн". За пръв и последен път Линч губи креативния контрол над игрален филм и става жертва на порочен пакет от продуцентски прищевки и недомислия.

До днес режисьорът отделя "Дюн" от всички останали свои произведения и говори за него като за нещо, отровено и развалено от корпоративния дух на развлекателната индустрия. За Линч "Дюн" винаги ще бъде "студиен филм", с който е жертвал творческия си интегритет и подсъзнателно е правил компромиси, довели до разрушаването на първоначалната визия.

По линчиански странен, разточителен и приятно извратен, "Дюн" се гледа като разкошен провал, като красива катастрофа. Филмът е слаб, но епично слаб и заслужава зрителското внимание. Дори самият Франк Хърбърт го е харесал. За разлика от повечето критици.

Има нещо почти вдъхновяващо в провалите на могъщите майстори на подвижния образ, сянката и светлината. Значи все пак не са безпогрешни гении, а? Подобно комплексарско успокоение може да изпълни черната киноманска душичка на всеки свидетел на падението на голям и признат режисьор.

Но в много случаи професионалното дъно на велик визионер е с класи над върховете в кариерата на стотици посредственяци, които никога не е трябвало да си мислят, че могат да композират кадри, моделират сюжети и насочват актьорски изпълнения.

С други думи - има смисъл да се гледат лоши филми на добри режисьори.

Предлагаме ви десет от най-известните провали на значими имена от света на киното, които обикновено асоциираме с шедьоври и грандиозен успех.


Още от Кино

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Регистриран на: 19.01.2014, 13:16

11 zaza | 22.03.201516:45

За мен Терминалът е един от най-добрите филми! Любовната история въобще не е основната линия. Филмът фигурира като драма и комедия - никъде не е определен за "романтичен". Това всъщност е маркер за още един аспект на ограничеността на човека. Филмът е по действителен случай, но разкрива драматизма в много пластове - на емигранта, на работника, на неуспелия емигрант, на мечтаещия за по-добър свят, на отлетялото време. На мен определено ми беше доста тъжен филма и много от нещата в него трябва да ги изживееш, за да ги разбереш.
Надявам се никой да не изпада в ситуацията на главния герой. Аз съм изпадал за малко и е много тежко човекът, когото обичаш или мечтата ти да са от другата страна на стъклото и да не можеш да ги достигнеш. Тъжен
   

оценка

+0 -1

Регистриран на: 27.06.2012, 11:35

10 Сърце Червено | 22.03.201511:56

Nukem | 21.03.201509:32
За Дюн сте се объркали много, за времето си е прекрасен, дори и сега е приятен за гледане! И е почти точен по-книгата, така че тези клишета който сте ги преписали от някъде не струват.

=================

Разликата е,че ако не се бяха намесили продуцентите и хората с големите пари в студията филма щеше да е класика в стил Стар Уорс.
   

оценка

+3 -0

Регистриран на: 02.03.2012, 22:53

9 Galina Aleksandrova | 21.03.201519:31

'Дюн' от 2000г Е тв-екранизация ;) Не знам с какъв бюджет е.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 07.07.2011, 12:03

8 Дракон с кисело зеле | 21.03.201519:09

3 Galina Aleksandrova | 21.03.201509:39
'Дюн' си е съвсем наред, какво точно му има?
---
Освен че е с алтаво подбрани актьори, кьопав сценарий и кошмарна режисура, нищо. Телевизионната екранизация от 2000-та година е доста по-добра, въпреки че откъм ефекти си е на нивото на среднобюджетна телевизионна продукция.

Виж, "Убийците на старата дама" и "Робин Худ" са прилични филми. "Робин Худ" - в разширената версия, разбира се, излязлата по кината хич я няма.

А като се споменава Ридли Скот, защо тук го няма "Изход: Богове и царе"? Това е толкова малоумен филм, че няма на къде повече. Диалог - оплескан, говори се за интерпретации, бизнес, правата на човека - с тия думи точно. Сюжет - омазан, Мойсей е терорист, атеист и дуелист, и... Послание - оклепано, мисля, че трябваше да ни убеди да вярваме в бога, предвид подигравките с научните обяснения на бедствията, но не стана.
   

оценка

+2 -0

Регистриран на: 15.03.2015, 12:06

7 Willy | 21.03.201515:54

За "Деветата порта" на Полански е просто абсурд - филмът си е чудесен! "Carnage" е неговото дъно във всякакъв смисъл! А за Тери Гилиъм провалът е "Земя на приливи" - но му е простено на фона на останалите му филми Много щастлив
   

оценка

+1 -0

Регистриран на: 04.08.2010, 10:24

6 strawsPulledAtRandom | 21.03.201515:12

Митко Попов, наистина ли смяташ, че в "Терминалът" има и капчица кино? Епитетът "инфантилен" е дори слаб. След тази блудкава лигня дори Слави Трифонов ми се струваше талантлив. Отнася се и за играта на Том Ханкс. Не видях нищо сладко и умилително в героя - такива чувства мога да изпитам към дете, но не и към възрастен актьор, опитващ се да влезе в ролята на имбецил. Част от останалите филми не съм гледал, но от изгледаните, този е твърдо провал номер едно. Худежествения еквивалент на двучасова реклама на перилен препарат.
   

оценка

+0 -1

Регистриран на: 03.08.2011, 14:21

5 Mitko Popov | 21.03.201513:15

Половината филми май само на височайшното недостижимо за нас, простосмъртните, ниво на интелигентност на Лебовски не са достатъчно добри. Ще ме извиняваш, друже, но нито "Дюн", нито "Деветата порта", нито "Терминалът" са слаби заглавия, дори и за имената, които са ги реализирали. Добре, че го има субективният елемент, защото иначе сериозно издиша тая класация....
   

оценка

+3 -0

Регистриран на: 03.12.2012, 07:09

4 Галфонсо | 21.03.201511:00

Тотално не съм съгласен за "Деветата порта" и "The Zero Theorem". "Деветата порта" имаше неповторима атмосфера, имаше някак си европейско излъчване, а "The Zero Theorem" не виждам защо изобщо трябва да се сравнява с "12 маймуни" или "Бразилия"? Та той си е съвсем самостоятелен филм и не разбирам как точно автора видя в него продължение на горните 2 филма?!?
   

оценка

+1 -0

Регистриран на: 02.03.2012, 22:53

3 Galina Aleksandrova | 21.03.201509:39

'Дюн' си е съвсем наред, какво точно му има?
Ама виж, историческите напъни на Ридли Скот никак не мога да ги възприема. Още не мога да проумея какво толкова харесаха всички на 'Гладиатор', освен музиката.
   

оценка

+1 -1

Регистриран на: 08.08.2010, 17:33

2 Nukem | 21.03.201509:32

За Дюн сте се объркали много, за времето си е прекрасен, дори и сега е приятен за гледане! И е почти точен по-книгата, така че тези клишета който сте ги преписали от някъде не струват.
   

оценка

+3 -0