„Спектър“ спечели много, но дали е достатъчно? | webcafe.bg
Filmcafe logo

„Спектър“ спечели много, но дали е достатъчно?

Filmcafe, по Forbes 09.11.2015, 18:13 (обновена 17.11.2015, 11:51)

1 от 3 снимки Назад Напред

нов спектър

Снимка: © Forum Film Bulgaria

"Спектър" имаше чудовищна рекламна кампания зад гърба си, която му помогна да достигне сериозни печалби в дебютния си уикенд

Не е изненада, че най-новият Бонд филм предизвика бум в дебютния си уикенд на голям екран.

„Спектър" събра близо $300 милиона в световен мащаб от премиерните си прожекции, благодарение и на спекулациите, че това може да е последният път, в който Даниел Крейг влиза в ролята на Джеймс Бонд. Лентата се отрази добре и на американската киноиндустрия (която записа най-слабия си октомври от 2007 г. насам), като само в САЩ събра $73 милиона.

В България „Спектър" се превърна в най-успешно дебютиралия филм от поредицата за Джеймс Бонд. За три дни над 38 хиляди души са гледали 24-я филм за шпионина и са донесли близо 345 000 лв. приходи на „Форум Филм България" - с което бяха изпреварени показателите на „007: Координати Скайфол", предишния фаворит на българските зрители.

Цифрите са внушителни, но въпросът е достатъчни ли са за филм, който има цяла индустрия зад себе си?

Защото „Спектър" върви заедно с мастити спонсори и продуктово позициониране на големи марки алкохолни напитки, автомобили, технологични гиганти, часовници, самобръсначки. Да не говорим, че Бонд обичайно промотира и оръжия като любимия си пистолет Walther PPK, макар и по официални данни да не получава пари за това.

С бюджет, изчисляван на $250 млн. и маркетинг в световен мащаб от порядъка на още $150 млн., сметките са, че филмът трябва да надмине $800 млн. приходи, за да оправдае финансово съществуването си.

Дотук по-критично настроените отчитат, че представянето на филма в световните бокс офиси е малко по-слабо от това на предшественика му „Скайфол". Но настоящият филм се появява при по-различни пазарни условия и все пак припечелва с по-добро темпо от „Скайфол" на някои ключови пазари. А ако се съди по първите оценки от критика и публика, масово се срещат твърденията, че самият филм е „добър, но не и на нивото на „Скайфол".

Всъщност каквито и да е финансови сравнения със „Скайфол" трябва да се правят с уговорката, че филмът за Бонд от 2012 г. беше изключение в доста отношения.

Той направи своя бум при благоприятни обстоятелства, които трудно могат да се повторят - страхотни отзиви от критиката и от зрителите, не особено силна конкуренция в периода на излизането и значим повод като 50-годишнината от началото на поредицата за Джеймс Бонд.

В момента предпоставките не са такива, но фактите са, че Бонд отново се представя много добре от финансова гледна точка. Дали това е добра новина или не, зависи от мнението ви за „Спектър" и от отношението ви към цялата поредица.

Така или иначе, следващото издание за британския шпионин е насрочено за 2017 г., навръх 55-годишнината на Джеймс Бонд в киното. Няма да е такава изненада, ако Даниел Крейг все пак е на линия и този път (въпреки всички слухове) и филмът отново се представи успешно, без реално да предложи нищо ново.

Oще: 007  англия  бокс офис  бонд  британски  бюджет  в световен мащаб  даниел крейг  дебют  джеймс бонд  индустрия  пазар  приходи  резултати  скайфол  спектър  спонсори  сравнения  филм  финансови  холивуд  шпионин 


Още от Кино

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Най-коментирани