По диалога ще ги познаете | webcafe.bg
Filmcafe logo

По диалога ще ги познаете

Големият Лебовски 07.12.2015, 10:33 (обновена 18.12.2015, 10:58)

1 от 10 снимки Назад Напред

Ани Хол

„Ани Хол"

От откриващата сцена, в която Алви Сингър (Уди Алън) капсулира екзистенциалните си страхове в хумористично могъщество, през невротичните словесни престрелки между него и Ани (Даян Кийтън) до препратките за Фелини, Бергман и Киркегор, „Ани Хол" е едно от най-добре написаните филмови произведения в историята. В този шедьовър от 1977-а година релефно проличава ненадминатото майсторство на Уди Алън да създава богат, уникален, изобретателен, остроумен и провокативен диалог. Близо четири десетилетия по-късно „Ани Хол" продължава да изглежда и звучи изпреварил времето си.

Създаването на богат и неортодоксален филмов диалог е отиващо си изкуство в свят, доминиран от тийн фентъзита и мегапродукции за супергерои.

Най-ухажваната аудитория от младежи представлява интелектуално бедна колекция от консуматори на визуален джънк, която не разбира богатството на езика и реагира враждебно на опитите за оригинални, неклиширани реплики.

След като плосък филм като „Отмъстителите" минава за творба с качествен диалог, значи наистина киното е загазило. Затова си заслужава да си припомним филмите, в които диалогъте на ниво.

В галерията можете да видите 10 примера.

Oще: ани хол  глутница кучета  големият лебовски  да разнищим хари  даян кийтън  диалога в киното  добри момчета  куентин тарантино  мартин скорсезе  миа фароу  отбивки  портокал с часовников механизъм  робърт де ниро  седмият печат  стенли кубрик  уди алън  фарго  филм  филми  филмова класика  филмов диалог  филмови класики 


Още от Кино

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Регистриран на: 08.07.2015, 15:05

1 e-mil | 08.12.201511:36

Като сте на тема диалози вземете помислете малко над смисъла на текста. Не може да има по-иконични и най-иконични неща, както няма по-емблематични и най-емблематични. Някои думи не се поддават на превъзходни степени. Един текст може да бъде силен и без тъпи изцепки стига речникът на автора да е достатъчно богат.
   

оценка

+2 -0