Авто-кино салон made in Bulgaria | webcafe.bg
Filmcafe logo

Авто-кино салон made in Bulgaria

ема ивановаЕма Иванова
21.04.2015, 14:34 (обновена 09.12.2016, 16:12)

1 от 6 снимки Назад Напред

българ, автокино софия

Снимка: © Facebook

Под формата на автокино беше поднесена вчерашната софийска прожекция на "Българ" на покрива на търговски център "Сердика"

Ходили ли сте на автокино - това, което прилича на лятно кино на открито, но няма нужда да слизате от колата? Ако още не сте водили любимия/семейния/служебния/на гаджето автомобил в близост до голям екран, вече имате възможност да го направите - в над 24 областни града в страната.

Макар че автокиното е вид забавление, което през последните 60 години, по ред исторически причини, е пропуснало България и, въпреки че на много места по света този вид киноизживяване също така е преминало пика си - можем само да се радваме, че в епохата нa 3D и 4D-то, имаме още една възможност за алтернативно прекарване на вечерите.

В този ред на мисли, родната инициатива за пътуващо автокино е похвална.

Забавлението съществува единствено благодарение на чистия ентусиазъм на екип от 11 души, от които 4-ма са основните организатори. Моторът, задвижващ пътуващото българско автокино - засега - е основно позитивизмът, придружен от една доза повече от необходимия патриотизъм - изразяващ се във факта, че избраните заглавия за прожекциите (които ще се сменят всеки месец) са основно български.

Обиколката на пътуващото автокино из страната започна с настъпването на пролетния сезон, като първата прожекция се състоя на 6 април във Варна.

Този месец филмът, който обикаля страната, е пълнометражната версия на анимационните серии "Българ".

На 30 април обиколката ще приключи с прожекции в Бургас. Десет дни по-рано - на 20 април, автокиното "кацна" и на паркинга, разположен на покрива на търговски център "Сердика" в София, като преложи за една вечер три прожекции.

На последния етаж на мола беше предвидено място за 80 автомобила, но не беше препълнено. Цените на билетите бяха между 7 и 9 лева на човек (и автомобил), а билети можеше да се купят освен с резервация, също и на място.

По време на късната прожекция от 23 часа, енергичните служители разпределяха колите, като се опитваха да насочат високите джипове встрани. Мисията им да сложат ред при нареждането на возилата успя само частично, въпреки това нямаше инциденти и филмът започна с много малко закъснение.

Радиата в колите трябваше да бъдат настроени на определени честоти - това е начинът да слушаш звука от филма в колата си.

Минусът е, че трябва да се съобразяваш с факта, че за да не ти "умре" акомулатора, трябва все пак да пускаш отвреме на време двигателя, а това определено си е едно не-екологично неудобство.

Както уточняват организаторите, екранът  с който разполага пътуващото автокино, е достатъчно голям - 4 на 7 м. И все пак, този размер е предназначен за лимитиран автопарк. "На върха на мола" това стана особено очевидно, когато се оказа, че петият или шестият ред автомобили вече не виждат толкова добре екрана.

Идеята за "автокино" произлиза, естествено, от САЩ, като се ражда още в началото на 30-те години на 20 век.

Пикът на наричания там Drive-in theater е през 50-те години на 20 век и набира популярност основно в селските райони на Америка, където хората са лишени от забавления.

Приходите от този вид кино се оказват доста по-скромни в сравнение с тези от "обикновените" прожекции, тъй като филмите могат да бъдат показвани единствено вечер, по тъмно. Въпреки това, през 50-те и началото на 60-те години модата на автокината превзема напълно северноамериканския континент и отчита пик с около 4000 автокина, като обхваща 25% от всички екрани в страната.

Поскъпването на цената на бензина в Америка през 70-те, влизането на видеото масово в домакинствата, високата наемна цена на по-големи парцели през 80-те, фактът, че подобно кино може да съществува само през лятото и съответно - както казахме - по-малките приходи -

довеждат до упадък този вид забавление.

Така, в края на 80-те в САЩ и Канада опрерират по-малко от 2000 подобни кина, а през 2013-та в САЩ автокината обхващат едва 1,5% от всички филмови екрани. Към март 2014-та, на територията на Америка има едва 348 автокина.

Тенденцията обаче е отново към възход.

В САЩ се очаква отново пик на автокината - логично свързана и с по-ниските цени на горивата. През есента на 2014-та, веригата за бързо хранене Johnny Rockets съобщи, че планира да отвори още 200 автокина в страната до 2018-та. Разбира се там ще се продават техните хамбургери.

В България цената на горивата по причини, свързани с покачването на цената на долара, не е толкова ниска, колкото в САЩ. Въпреки това, при липсата на каквито и да е било кина на много места в провинцията, както и при наличието на огромни пусти площи, пътуващото автокино е една доста добра алтернатива за забавление в много райони.

Затова и успехът на начинанието е почти сигурен.

Единственото, с което трябва сериозно да се внимава в България обаче, е пиенето на бира в колата по време на филм. Защото освен, че Господ е българин, така и човекът, доказал емпирично, че не може да пие и кара, е българин. Черната статистика на катастрофите е по-категорична от десетте божи заповеди по въпроса. А не си струва да умреш заради филм, нали? Особено ако е "Българ".

Следващите прожекции на "Българ" в рамките на пътуващото автокино за този месец са в: Перник, Благоевград, Пловдив, Сливен, Кърджали, Хасково, Ямбол, Стара Загора и Бургас.

Oще: автокино  анимация  българ  българия  българска анимация  мол сердика  пътуващо кино  сердика  сериал  софия  търговски център 


Още от Кино

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Регистриран на: 07.03.2014, 09:08

1 Bono | 23.04.201509:09

Koментари от хора, които са били на това кино в мола са предимно негативни.
Не виждам защо някой се опитва да създаде тук кино технология, била актуална преди 50 години. Сега новите мултиплекси са с много по-големи удобства, екстри и прочие, на практика на същите цени.
Предполагам това авто кино може да просъществува като някакъв маркетингов трик (подобно на американските хамбургери, за които говорите). Лично аз не бих отишъл.
   

оценка

+0 -0

Най-коментирани